Gå til innhold

Brudd i underarmen hos barn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring? Datteren min datt søndag. Kjølte det ned, men så ikke noe unormalt. Kun litt blå ved albuen. Sendte henne på skolen i går, for regner med hun bare var litt forslått. Klagd på smerter på skolen og kom inn til oss i natt.

Skal til legen om en time for sjekk. Men, burde vi ikke se noe om det er brudd? Eller er det ikke alltid man gjør det?

 



Anonymous poster hash: 1f4e0...9d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alltid så lett å se, det kan være et brudd men det kan også være f.eks en brist.



Anonymous poster hash: 2c596...5e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en green stick fraktur så er det ikke så lett å se. Datteren min fikk det på leggbenet rett under kneet etter fall rett på en istapp. Selv legevaktlegen trodde hevelse var pga utposning på kneet. Først på røntgen dagen etter fant de ut at det var brudd.

 

Lykke til til jenta di!

 

Anonymous poster hash: 34807...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fint være brudd eller brist. Min datter har hatt 2 runder med dette. Begge gangene har vi trodd at hun bare har vært forslått og bare under tvil tatt turen til legevakten. Nå er terskelen lav. De sier også på legevakten at hvis man kan relatere smerten til en eksakt hendelse som et fall og det er vondt et spesifikt sted så bør man få tatt røntgen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for svar! Får håpe det ikke er brudd eller brist...



Anonymous poster hash: 1f4e0...9d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...