Gå til innhold

Hva kan jeg finne på i permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske asosial, og har lite nettverk. Alle jeg kjenner jobber på dagen. Er ikke med i barselgruppe, den består kun av damer 15-20 år eldre enn meg, og endel utenlandske som nesten ikke forstår norsk.

Babysang har jeg 0 interesse av, jeg liker ikke å synge. Men jeg lurer på... Er det noen aktiviteter jeg har oversett? Kan og være ting man gjør hjemme. Nå om dagen går dagen i å stå opp og levere eldste i barnehagen - noe som er et forferdelig mas og jeg blir utslitt etterpå. Baby trener på matte, eller så holder jeg henne og snakker med henne, og så skal hun sove. Våkner, skal ha mat, samme greia med kos eller leking, sove. Mat. Lek. Kos. Sove. Mat. Et cetera.... Blir bare det samme hele dagen.

Anonymous poster hash: a9f88...683

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur på biblioteket de formiddagene de har høytlesning i barneavdelingen, da møter du mammaer med barn i alle aldre

Ellers kan du jo brodere deg en bunad 😉

Anonymous poster hash: e1dca...6e7

Skrevet

Du vet at disse gruppene du sier du ikke har interesse av ikke primært er for deg?

Det er for barnet ditt. Barnet har glede av å treffe andre barn, babysang har de stor glede av. Barn elsker sang og musikk.

Du høres utrolig egoistisk ut.

Anonymous poster hash: 5dc07...86e

Skrevet

Jeg hadde mye glede av babysvømming!

Ellers kan du jo gå i åpen barnehage, men da bør vel babyen være litt eldre kanskje? Husker ikke om du skrev alder?

Anonymous poster hash: 1b5fb...625

Skrevet

Her finnes trillegruppe i regi av turistforeningen.

Babysvømming, babykino.

Jeg vil anbefale åpen barnehage, selv om baby er liten.

Ellers ville jeg takket ja til barselgruppe. Ofte skal disse barna gå i samme klasse etterhvert og det er greit for både barn og voksne og bli kjent. Folk kan være greie selv om de er eldre eller kommer fra et annet land.

I en barselgruppe er babyene omtrent på samme stadiet og man kan få gode tips og gode vennskap. Ofte tar noen initiativ til å møtes hjemme, trilletur, cafe osv!

Du høres sær og vanskelig ut.

Anonymous poster hash: 5b4db...e19

Skrevet

Jeg er ganske asosial, og har lite nettverk. Alle jeg kjenner jobber på dagen. Er ikke med i barselgruppe, den består kun av damer 15-20 år eldre enn meg, og endel utenlandske som nesten ikke forstår norsk.

Babysang har jeg 0 interesse av, jeg liker ikke å synge. Men jeg lurer på... Er det noen aktiviteter jeg har oversett? Kan og være ting man gjør hjemme. Nå om dagen går dagen i å stå opp og levere eldste i barnehagen - noe som er et forferdelig mas og jeg blir utslitt etterpå. Baby trener på matte, eller så holder jeg henne og snakker med henne, og så skal hun sove. Våkner, skal ha mat, samme greia med kos eller leking, sove. Mat. Lek. Kos. Sove. Mat. Et cetera.... Blir bare det samme hele dagen.

Babysang en er ikke for de som liker å synge. Det er for babyen din. På vår babysang har vi felles lunsj etterpå.cdet er gjerne for de voksne. Du virker veldig lite interessert.

Anonymous poster hash: f00e4...b29

Skrevet

Babysang en er ikke for de som liker å synge. Det er for babyen din. På vår babysang har vi felles lunsj etterpå.cdet er gjerne for de voksne. Du virker veldig lite interessert.

Anonymous poster hash: f00e4...b29

Skrevet

Så kjip og tafatt du høres ut.

Anonymous poster hash: eec2a...444

Skrevet

Babysang, babykino, mor og barn trening på treningssenter, trilleturer i regi av turistforeninger, bibliotek, åpen barnehage,

Skrevet

Jeg drar ofte på babykino :) Men er og på både babysvømming og babysang.

Skrevet

Hva med babysvømming, trening hjemme, trilletur. Er ikke alltid så moro å være hjemme med baby, men sånn er det.

Anonymous poster hash: 997a2...1af

Skrevet

Jeg fant ikke tonen med min barselgruppe, det gikk kun, og da mener jeg kun, i snakk om bleier og søvn. Det var ok de første 4-5 gangene, men så ble jeg lei. Alle var førstegangsmødre på 35+ og hysterisk redde for alt. Virkelig. Alt.

Om babyen sov ti min lenger eller kortere enn dagen før så var den syk osv osv.

Med mindre noe er i veien, så er jeg ikke interessert i mine egne barns bleier en gang..

Det jeg gjorde for å fylle dagene var å treffe venner og familie jeg har som jobbet turnus, eller var pensjonert (besteforeldrene mine). Og noen dager var det kun meg og baby.

Jeg trivdes godt med det. Og med en kolikkbaby så var det umulig å gå på babysang ol (vi prøvde).

Babyen sov godt i vogna, da var den smertefri, så jeg gikk lange turer med lydbok de gangene jeg ikke fikk selskap av turnusarbeidende venner.

Ellers tok jeg babyen i bæresele og gjorde husarbeid. Den elsket å henge på meg når jeg støvsuga bl.a. 😊

Anonymous poster hash: 3c29e...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...