Gå til innhold

Jeg lukter alltid vondt nedentil


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med vond lukt nedentil i flere år. Dusjer om morgenen, og på kvelden lukter det overhodet ikke godt. Om jeg tar på meg selv f.eks lukter det ordentlig surt av fingrene mine. Sitter jeg lenge stille med bena i kryss, føler jeg at jeg kan lukte "meg selv" når jeg endrer sittestilling eller reiser meg opp. 

Har vært hos gynekolog men de finner ikke noe galt. 

Hva kan det skyldes? Plager meg veldig. 



Anonymous poster hash: 95d9f...ec7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har slitt med vond lukt nedentil i flere år. Dusjer om morgenen, og på kvelden lukter det overhodet ikke godt. Om jeg tar på meg selv f.eks lukter det ordentlig surt av fingrene mine. Sitter jeg lenge stille med bena i kryss, føler jeg at jeg kan lukte "meg selv" når jeg endrer sittestilling eller reiser meg opp.

Har vært hos gynekolog men de finner ikke noe galt.

Hva kan det skyldes? Plager meg veldig.

 

Anonymous poster hash: 95d9f...ec7

Jeg føler med deg, jeg har det akkurat som du. Når jeg drar på besøk til noen så tør jeg så vidt å røre på meg fordi jeg er redd det skal lukte.

Har også vært hos gynokolog mange ganger, de finner aldri noenting. Det verste er at jeg måtte si til gynokolog en gang "virkelig lukter du ingening" han bare nei. Ikke vondt i alle fall.. Det var pinlig, men måtte spøre - kjenner lukten selv så rart ikke gynokolog gjorde det heller. Trenger ikke akkurat å putte nesa langt nedi der for å lukte.

Jeg dusjer også hverdag, like etter dusjen så lukter det likedan før jeg gikk i dusjen.

 

Anonymous poster hash: 95912...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dere sikker på det er reelt da? Dersom gyn ikke kjenner det er det sannsynligvis ikke det?

 

Anonymous poster hash: 2d454...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt bomullstruser og ta brasiliansk voksing 😉

 

Anonymous poster hash: 97bf6...744

Apropo bomull truser, det sa faktisk fast legen til meg. Men føler ikke det hjalp.. Men skal de være kunn bomull da eller?

 

 

Anonymous poster hash: 95912...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Tok masse prøver hos fastlegen, men ingenting som var galt... Mannen synes også det lukter. Går sjelden på do hos andre. Synes det oser bare jeg drar ned buksene... Tar gjerne imot råd!

 

Anonymous poster hash: 992b2...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropo bomull truser, det sa faktisk fast legen til meg. Men føler ikke det hjalp.. Men skal de være kunn bomull da eller?

 

 

Anonymous poster hash: 95912...451

Jepp! Ikke noe blondegåroppirævatruse, men hipster/boxer i 100% bomull. Pierre Robert sine er gode (pass på at du kjøper de i bomull og ikke de syntetiske...) Lite sexy, men funker👍🏼 To timer i syntetisk blondetruse og jeg stinker (syns jeg selv.)

 

 

Anonymous poster hash: 97bf6...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Tok masse prøver hos fastlegen, men ingenting som var galt... Mannen synes også det lukter. Går sjelden på do hos andre. Synes det oser bare jeg drar ned buksene... Tar gjerne imot råd!

 

Anonymous poster hash: 992b2...e67

Samme her, sjeldent jeg går på do når jeg er på besøk hos andre. Med mindre det er veldig krise. Går alltid med parfyme i veska å sprayer litt før jeg går ut.

Det pingliste øyblikket må være når jeg var på besøk hos foreldrene mine, jeg sov da på soverommet til lillebroren min. Han fikk besøk av noen kamerater han ene sier noe sånt "shit man har du pult fitte her i natt eller" å herregud... Jeg hold på å svime av. Heldigvis sa ikke broren min at søstra mi sov her.. Hadde faktisk blitt sur :(

 

Anonymous poster hash: 95912...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt den selv? Hjelper det?

 

Anonymous poster hash: 95912...451

Har ikke prøvd den selv, har tenkt til å gjøre det når jeg får kjøpt meg en. Men har sett den blitt anbefalt i flere tråder

 

Anonymous poster hash: 44bb4...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det lukta bestandig av meg før. Jeg bytta til bomullstruser og kutta ut trange bukser. Det blir for tett miljø med de veldig trange buksene på hele tiden

 

Anonymous poster hash: 002f5...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her! Skjedde etter siste barnet ble født. Legen sa det kunne være noe hormonelt... Men det hjelper ikke så lenge det fortsatt stinker!

 

Anonymous poster hash: 909e6...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert bakteriell vaginose. Min gyn sa aldri noe om det Før jeg leste det i journalen. Man kan ta kurer for det. Jeg tok ut min spiral og da ble det mye bedre.

 

Anonymous poster hash: ca58d...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ikke prøvd den selv, har tenkt til å gjøre det når jeg får kjøpt meg en. Men har sett den blitt anbefalt i flere tråder

 

Anonymous poster hash: 44bb4...947

jeg har anbefalt den her inne før. Funker på meg. Jeg svetter mye der nede og på sommeren dusjer eller vasker jeg meg hele tiden. Samboeren min sier st det ikke lukter. Men jeg kjenner det river i nesa.

 

Anonymous poster hash: 0f046...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sånne stikkpiller med sunne bakterier som skal være bra for slimhinnene der nede. Kanskje verdt et forsøk... Når det er sagt, underliv er underliv. Det er vel sjeldent det ikke lukter litt surt av underlivet hos voksne, med mindre man akkurat har vasket seg? Trodde det var helt normalt jeg. 



Anonymous poster hash: 9873b...f79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går det an å fikse! IKKE vokse brasiliansk, slik som blir foreslått over her, det er bra om det er litt hår, for det gir optimale livsforhold for gode bakterier, temperaturregulering og luftsirkulasjon. Slutt med string og syntetiske truser, samt truseinnlegg.

Kjøp Vivag kapsler, og sett én kapsel hver kveld i minst 5 dager. Kan godt hende dere må sette en ettter hvert samleie, et par kvelder på rad etter endt menstruasjon osv, typiske situasjoner hvor feil bakterier trives godt.

Unngå sæd innvendig hvis dere ikke forsøker å bli gravide, evt bruk kondom, og sørg for at penis er nyvasket rett før samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og råd. Skal absolutt bytte ut trusene å se om det kanskje hjelper. 



Anonymous poster hash: 95d9f...ec7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for tips og råd. Skal absolutt bytte ut trusene å se om det kanskje hjelper.

 

Anonymous poster hash: 95d9f...ec7

Begynn med Vivagen du, det er det viktigste og der som kommer til å eventuelt ha mest effekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med Vivagen du, det er det viktigste og der som kommer til å eventuelt ha mest effekt!

 

Jeg har prøvd vivagen mange ganger, det hjelper bare noen dager maks 1 uke så kommer lukta tilbake igjen!

 

 

Anonymous poster hash: 95912...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd vivagen mange ganger, det hjelper bare noen dager maks 1 uke så kommer lukta tilbake igjen!

 

 

Anonymous poster hash: 95912...451

Den har kommet i ny formulering, når brukte du sist? Og tok du mange nok dager sammenhengende? Jeg tok nettopp en 6-dagers kur, og har vært fresh siden, og da holder det med en oppfriskning i ny og ne, når jeg aner ugler i mosen.

Hvis det ikke gjør susen for deg, ville jeg krevd en Metronidazolkur fra fastlegen. Si at du ikke kan ha det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har kommet i ny formulering, når brukte du sist? Og tok du mange nok dager sammenhengende? Jeg tok nettopp en 6-dagers kur, og har vært fresh siden, og da holder det med en oppfriskning i ny og ne, når jeg aner ugler i mosen.

Hvis det ikke gjør susen for deg, ville jeg krevd en Metronidazolkur fra fastlegen. Si at du ikke kan ha det sånn.

Jeg tok det for ca 5 uker siden... Det var 6- dagers kur! Har prøvd det mange ganger, men føler det bare hjelper der å da så kommer stanken tilbake! :(

Hva slags kur er det? Har du tatt selv ?

 

Anonymous poster hash: 95912...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det for ca 5 uker siden... Det var 6- dagers kur! Har prøvd det mange ganger, men føler det bare hjelper der å da så kommer stanken tilbake! :(

Hva slags kur er det? Har du tatt selv ?

 

Anonymous poster hash: 95912...451

Skjønner, har slitt med samme problemet selv, blir "smittet" av partneren, dvs at hvis jeg har samleie, begynner det å lukte vondt.

Metronidazol er en antibiotikakur som dreper de bakteriene som lager vond lukt i underlivet (blant annet), og jeg har tatt den et par ganger. Har tatt lokalbehandling med Dalacin, Flagyl og andre ting også, men synes tablettkuren funket best.

Men, siden Vivag hjelper i det hele tatt, er det tydelig at det er bakteriefloraen som ikke er i lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, har slitt med samme problemet selv, blir "smittet" av partneren, dvs at hvis jeg har samleie, begynner det å lukte vondt.

Metronidazol er en antibiotikakur som dreper de bakteriene som lager vond lukt i underlivet (blant annet), og jeg har tatt den et par ganger. Har tatt lokalbehandling med Dalacin, Flagyl og andre ting også, men synes tablettkuren funket best.

Men, siden Vivag hjelper i det hele tatt, er det tydelig at det er bakteriefloraen som ikke er i lage.

Metronidazol og Flagyl er det samme😊

 

Anonymous poster hash: ac940...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metronidazol og Flagyl er det samme😊

 

Anonymous poster hash: ac940...cba

Skulle spesifisert Flagyl vagitorier, Dalacin vaginalkrem og Metronidazol tabletter da, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...