Gå til innhold

hva er det som feiler meg ? :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. Har slitt i mange mange år med å bli gravid. Men har endelig klart det, er gravid i uke 16 nå.

 

Jeg kan forstå disse følelsene da jeg slet så fælt. Men nå skjønner jeg ikke. Jeg blir nesten lei meg, sjalu, sint, skuffet over når noen av mine venner eller tidligere venner blir/ finner ut at de er gravide. Jeg klarer ikke forstå hvorfor :(. Jeg unner de alle sammen alt godt i verden. Så jeg forstår ikke. Jeg er jo gravid selv. De har kommet lengere og er " tryggere " enn meg. Men alikevel, jeg forstår bare ikke.

 

Noen som kan fortelle meg hva som er galt med meg ?

 

Anonymous poster hash: 78238...caf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det blir en "gjentakelse" av de vonde følelsene da du selv prøvde i mange år og så andre lykkes?

At det har vært så tøft at det nesten ble et slags traume for deg?

 

Og kanskje en del av deg ikke helt tør å akseptere at du nå selv ER gravid fordi du er redd for ikke å lykkes? Da kan det være lettere å gå tilbake i gamle følelsesmønster.

 

Bare noen tanker...

 

Gratulerer med graviditeten :) Snakk med noen som vet hvor mye du har slitt med dette tidligere.



Anonymous poster hash: aa766...1c4
Skrevet

 

Kanskje det blir en "gjentakelse" av de vonde følelsene da du selv prøvde i mange år og så andre lykkes?

At det har vært så tøft at det nesten ble et slags traume for deg?

 

Og kanskje en del av deg ikke helt tør å akseptere at du nå selv ER gravid fordi du er redd for ikke å lykkes? Da kan det være lettere å gå tilbake i gamle følelsesmønster.

 

Bare noen tanker...

 

Gratulerer med graviditeten :) Snakk med noen som vet hvor mye du har slitt med dette tidligere.

 

Anonymous poster hash: aa766...1c4

Det høres faktisk ikke så søkt ut. For jeg kan ikke forstå hva ellers det skal være. Forferdelig å gå rundt slik. Jeg er glad for alle som blir gravide og som får barn. Så jeg skjønner ikke noe :(.

 

Tusen takk skal du ha for et fint svar. <3

 

Vanskelig å være åpen om noe sånt synes jeg. :/

 

 

Anonymous poster hash: 78238...caf

Skrevet

Det høres faktisk ikke så søkt ut. For jeg kan ikke forstå hva ellers det skal være. Forferdelig å gå rundt slik. Jeg er glad for alle som blir gravide og som får barn. Så jeg skjønner ikke noe :(.

 

Tusen takk skal du ha for et fint svar. <3

 

Vanskelig å være åpen om noe sånt synes jeg. :/

 

 

Anonymous poster hash: 78238...caf

 

Kanskje du kan be om å få snakke med jordmor på helsestasjonen? Jeg vil tro de er vant med mange ulike reaksjoner.

 

Og for din egen del, du skal ikke bagatellisere det, for når det er så vanskelig for deg så tror jeg det er noe du ikke har bearbeidet. Da er det greit å vær ferdig med dette før fødselen.

 

Jordmor (helsestasjon eller sykehus) kan være aktuell, samme med fastlegen din om du har en det går an å prate med. Er det et stort problem så kanskje du bør ta noen timer til psykolog.

 

Fokuser på å kose deg mest mulig i svangerskapet ditt og ta kontakt med noen som kan hjelpe deg :)

 

Anonymous poster hash: aa766...1c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...