Gå til innhold

Kjøp/salg annonse som irriterer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jente som skriver at broren skal flytte i leilighet, og trenger å få alt.

Greit, så langt blir jeg bare litt irritert. Å tigge seg til absolutt alt man trenger i en leilighet er ganske drøyt. Man kan godt være innstilt på å betale et par hundrelapper i alle fall.

Så kommer det som irriterer meg skikkelig. En drøss av snille folk skriver at de har både det ene og det andre. En skriver at hun har en (råbillig) hvitevare. Får da til svar at "han har det, og dessuten sa jeg FÅ, ikke KJØPE".

De andre som gir bort ting og møbler helt gratis, får bare "bilde?" til svar. Ikke noe "så snilt, takk for tilbudet!". Når hun har fått bilde svarer hun gjerne "den blir for liten" (uten noe mer), eller bare lar være å svare. En som hadde tilbudt sofa og etterpå sendt bilde måtte til og med etterlyse svar, spurte om det var av interesse. "Nei, han ville ikke ha forskjellige sofaer, og ville derfor ikke ha en 2-seter".

Altså.... For meg er dette toppen av frekkhet. Forstår ikke hvordan folk får seg til å være sånn!

Anonymous poster hash: 70295...123

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig oppdragelse på slike folk...

Anonymous poster hash: 20933...6d6

Skrevet

Er så enig.

Anonymous poster hash: f7454...85a

Skrevet

En jente som skriver at broren skal flytte i leilighet, og trenger å få alt.

Greit, så langt blir jeg bare litt irritert. Å tigge seg til absolutt alt man trenger i en leilighet er ganske drøyt. Man kan godt være innstilt på å betale et par hundrelapper i alle fall.

Så kommer det som irriterer meg skikkelig. En drøss av snille folk skriver at de har både det ene og det andre. En skriver at hun har en (råbillig) hvitevare. Får da til svar at "han har det, og dessuten sa jeg FÅ, ikke KJØPE".

De andre som gir bort ting og møbler helt gratis, får bare "bilde?" til svar. Ikke noe "så snilt, takk for tilbudet!". Når hun har fått bilde svarer hun gjerne "den blir for liten" (uten noe mer), eller bare lar være å svare. En som hadde tilbudt sofa og etterpå sendt bilde måtte til og med etterlyse svar, spurte om det var av interesse. "Nei, han ville ikke ha forskjellige sofaer, og ville derfor ikke ha en 2-seter".

Altså.... For meg er dette toppen av frekkhet. Forstår ikke hvordan folk får seg til å være sånn!

Det er over min fattevne at noen gidder å svare sånne utakknemlige folk

Anonymous poster hash: ba029...eca

Skrevet

Er så enig. Pleier aldri å gi de som tigger slik, og er frekke! De som virkelig trenger det, oppfører seg ikke sånn.

Anonymous poster hash: da195...45d
Skrevet

Frekt, ja.

Anonymous poster hash: d47e2...391

Skrevet

Han skal vel ha det levert på døra også da? Til tidspunkt som passer ham? :P

Anonymous poster hash: 70427...64d
Skrevet

Han skal vel ha det levert på døra også da? Til tidspunkt som passer ham? :P

Anonymous poster hash: 70427...64d

De skal ha for at de kunne hente selv, men det er alt 😡

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, HI.

Horribelt, faktisk.

Anonymous poster hash: e0c5a...8f9

Skrevet

nei jeg hadde ikke giddet hjelpe sånne utakknemlige unger! 

Anonymous poster hash: 8cc01...4ec
Skrevet

Det er toppen av frekkhet ja. Man kan ikke forvente å få alt gratis til en bolig, og i tillegg velge og vrake i ting og ikke si takk eller gi beskjed om at det ikke passet. Her har foreldrene mislyktes totalt i oppdragelsen.

Skrevet

Jeg får også spader av sånt. Enda verre er det om man faktisk går inn på profilen til de som tigger , vært borti de som tigger møbler og klær til ungene sine , men som i løpet av de siste 2-4 ukene har kjøpt seg øyevippeextensions og tatoveringer!!! Er så lavmål at jeg blir kvalm. Håper noen tilslutt ga henne du snakker om litt direkte svar tilslutt ?

Anonymous poster hash: 60e9d...7e1

Skrevet

Har du "søppel" du vil bli kvitt bør du være glad noen gidder å hente det gratis hos deg.

Har du ting av verdi kan du selge det.

Anonymous poster hash: 27fe6...685
Skrevet

Har du "søppel" du vil bli kvitt bør du være glad noen gidder å hente det gratis hos deg.

Har du ting av verdi kan du selge det.

Anonymous poster hash: 27fe6...685

Du er like frekk som personen i anonsen til Hi. Det er kanskje deg ?

Anonymous poster hash: f7589...136

Skrevet

Den er drøy ja! Hadde jeg måtte møblere leiligheten med møbler og hvitevarer jeg måtte få gratis, hadde jeg jammen meg vært ydmyk og veldig takknemlig mot alle som tilbød seg. Maken til frekkhet!

Anonymous poster hash: 1ecea...b4c
Skrevet

Tråden er moderert  etter hatefullt innhold mot en folkegruppe og avsporinger fra tema!

- Moderator

KT

Skrevet

Det er ingenting i veien for å ønske seg gratis - jeg har møblert et helt hus på den måten da jeg var student. Det er jo derfor man har GIS BORT-rubrikker på Finn.no, for eksempel. Men man svarer folk ordentlig, selvsagt.

Skrevet

Hoho, tenkte på en eks av meg, som mente han skulle ta etterisolering og bytte av bordkledning på huset på dugnad!

Anonymous poster hash: bd187...b8e

Skrevet

Jeg får også spader av sånt. Enda verre er det om man faktisk går inn på profilen til de som tigger , vært borti de som tigger møbler og klær til ungene sine , men som i løpet av de siste 2-4 ukene har kjøpt seg øyevippeextensions og tatoveringer!!! Er så lavmål at jeg blir kvalm. Håper noen tilslutt ga henne du snakker om litt direkte svar tilslutt ?

Anonymous poster hash: 60e9d...7e1

Nei, det var ingen som sa noe som helst. Jeg har ingen profil å skrive fra, leste på en offentlig gruppe.

Hi

Skrevet

Du får skrive til dem at dem kan FÅ skam av deg, siden det er tydelig at de ikke eier skam heller!

Skrevet

I utgangspunktet irriterer jeg meg ikke over annonser som går på at noen trenger møbler, klær, leker etc og lurer på om noen har noe de vil gi bort. Nettopp fordi behovet kan være veldig reelt (når jeg skulle flytte hjemmefra var det absolutt nødvendig å flytte.. Hadde råd til husleie men var heldigvis møblert for hadde absolutt ikke hatt råd til store engangsutgifter til møbler og hvitevarer)...

Men jeg er likevel enig med deg HI. For det kommer gjerne mange bidrag, og folk tilbyr seg å gi vekk ting de faktisk kunne solgt og fått penger for, fordi de vil være hyggelig og snill mot noen som ikke har like mye som de selv. Og da kommer den store forskjellen: noen, de med reelt behov, takker pent og viser at de er tydelig glad for responsen de får (også om de ikke nødvendigvis sier ja til alt. Får man tilbud om 4 ulike sofaer velger man gjerne den fineste eller den som passer best til behovet, ikke alle 4).. Andre spør med en gang om bilde, sier nei pga det ikke er fint nok eller helt moderne, svarer surt og virker rett og slett kravstore... Og DA irriterer det vettet av meg :P

Anonymous poster hash: 484a3...dce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...