Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Hei. Har en gutt på 3 mnd nå som får ca 250ml MME (nan1) i døgnet, resten morsmelk. Har brukt det i 2 mnd nå og etter de første ukene har det egentlig gått bra. Men siste to ukene syns jeg det har virket som at han er hard i magen. Han må jobbe skikkelig hardt og lenge for å få bæsjet, og det som kommer ut er ganske lite i forhold til hva som var normalt for noen uker siden. I tillegg er det veldig vannete (jeg tror han har diaré, ikke et eneste lite "korn" i det som kommer).. Har spurt HS men hun virket bare fornøyd med at han har daglig avføring.. Klarer ikke helt slå meg til ro med det, tenker at når det kommer så lite og så tyntflytende så kan det være at det er noe mer og hardere som IKKE kommer ut (og at det eneste som klarer å "passere" er det som er helt tyntflytende).. Noen som har noen tanker om det og evt råd? Han får malt i hver mme-flaske, og sykling med beina, massasje etc gjør vi hver gang han har sovet. Anonymous poster hash: af566...b4e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Det er helt vanlig at hard mage fører til diarelignende avføring i etterkant. MEN jeg synes du bør gi tilskudd som løser det opp. Jeg ammet selv, så jeg vet ikke helt hva, men mener det er noen som snakket om maltekstrakt? Eller så kan du jo kanskje gi litt sviskesaft eller blande det inn i mme-en.... Kanskje noen andre som har bedre råd å gi på den fronten! Anonymous poster hash: 90beb...d8f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2016 #3 Skrevet 5. april 2016 Kan jeg gi sviskesaft når han er under 4 mnd? Står fra 4 mnd på glassene med sviskepuré men det er jo ikke det samme... Lager man sviskesaft selv? Hvordan? Ellers får han allerede maltekstrakt i hver MME-flaske men ikke når han får morsmelk (for da ammer jeg jo). Men er ikke så mye han får, blander 1 ts i 0.5 dl kokt vann og så fordeles det på de tre flaskene han får pr dag. Har i tillegg tilsatt bittelitt mer vann ift pulver enn man skal (100ml istedenfor 90ml.) for å få i han litt mer væske.. Litt frustrert over å ikke bli helt tatt på alvor av HS, daglig avføring betyr ikke at gutten har fått ut alt som skal ut... :/ Anonymous poster hash: af566...b4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå