Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 mens jeg synes vi skal vente litt til. Hunden er blind på ene øyet og har nok vært det en god stund uten at vi har vist om det. Den har også fått slitasje på bakbena og for et par mnd siden fikk den betennelse i ene kneleddet på ene forlabben pga. feilbelastning pga slitasjen bak. Den fikk smertestillende noen uker og pr. akkurat nå ser den grei ut. Litt stiv når den reiser seg opp og "må gå seg litt til". Vi har smertestillende liggende som vi skal gi når vi ser den har vondt. I påska fant mannen en blodflekk på gulvet og påstår han har sjekket labbene nøye (jeg var bortreist) Jeg fant et sår på ene puten på ene benet med en gang. Ser ut til at den har tråkket på en spiss småstein/grus og fått sår. Så nå er det krave når den er alene og sokk på ute. Nå som våren har kommet vet vi at vi har noen mnd. med småskader og veterinær oss. Her knekkes klør under lek, som er nedklippet, og andre småting oppstår støtt. Om ikke folk rundt her får hundene sine i bånd snart så ender det vel med bittskader igjen også. Litt rart men når det er sol og fint vær så skal vist ikke hunder gå i bånd virker det som. Vi går nok litt på "nåler" for hva er det neste som skjer. Hunden er ikke aggressiv når den har vondt. Bare sutrete. Mannen mener vi skal avlive mens jeg mener vi ennå kan få noen gode år. Hunden er ikke 8 år ennå. Hadde hunden hatt konstante smerter og hatt problemer med å gå så hadde jeg vært enig med mannen. Hvor mener dere grensen bør gå for avliving? Anonymous poster hash: 2a92c...1ec
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Tror faktisk jeg holder med din mann. Anonymous poster hash: ae83f...01d
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 Ønsker du droppe å avlive fordi hunden din har et godt liv, eller fordi de har lyst til å ha den litt til? Høres ikke som hunden har det noe godt, så holder med mannen din. Anonymous poster hash: 62131...334
Mahem91 Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Ikke glem at når hunder viser smerte, så har dem hatt sterke smerter ganske lenge. Tror jeg holder med mannen din jeg og.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 Ta den med til dyrlegen for en vurdering. Mye som kan gjøres med smertestillende, slanking, for etc. Dyrlegen kan også gi råd ang når nok er nok. Det kan ingen her inne gjøre. Anonymous poster hash: ca269...35d
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 Her ville jeg latt veterinærs anbefaling være avgjørende. Anonymous poster hash: 145e6...c2b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 mens jeg synes vi skal vente litt til. Hunden er blind på ene øyet og har nok vært det en god stund uten at vi har vist om det. Den har også fått slitasje på bakbena og for et par mnd siden fikk den betennelse i ene kneleddet på ene forlabben pga. feilbelastning pga slitasjen bak. Den fikk smertestillende noen uker og pr. akkurat nå ser den grei ut. Litt stiv når den reiser seg opp og "må gå seg litt til". Vi har smertestillende liggende som vi skal gi når vi ser den har vondt. I påska fant mannen en blodflekk på gulvet og påstår han har sjekket labbene nøye (jeg var bortreist) Jeg fant et sår på ene puten på ene benet med en gang. Ser ut til at den har tråkket på en spiss småstein/grus og fått sår. Så nå er det krave når den er alene og sokk på ute. Nå som våren har kommet vet vi at vi har noen mnd. med småskader og veterinær oss. Her knekkes klør under lek, som er nedklippet, og andre småting oppstår støtt. Om ikke folk rundt her får hundene sine i bånd snart så ender det vel med bittskader igjen også. Litt rart men når det er sol og fint vær så skal vist ikke hunder gå i bånd virker det som. Vi går nok litt på "nåler" for hva er det neste som skjer. Hunden er ikke aggressiv når den har vondt. Bare sutrete. Mannen mener vi skal avlive mens jeg mener vi ennå kan få noen gode år. Hunden er ikke 8 år ennå. Hadde hunden hatt konstante smerter og hatt problemer med å gå så hadde jeg vært enig med mannen. Hvor mener dere grensen bør gå for avliving? Anonymous poster hash: 2a92c...1ec Jeg holder nok med deg. Samtidig er jo mye av det du ramser opp ting som ikke har skjedd, så virker som du også vil avlive,men ikke klarer ta steget. Hunden er blind på ene øyet- har ingen betydning og burde ikke være en årsak. Såret på labben vil gro, det kan alle hunder få og er absolutt ikke avlivninsgrunn. Slitasjene er under kontroll og dere har fått medisin som dere altså ikke gir nå siden hunden har det bra. Stivhet kan hunder leve med i årevis, dette kan bedre seg siden det blir varmere nå. Ellers ramser du opp at det KAN bli dyrlegebesøk, den KAN få bittskader av løshunder osv. Tror som sagt du vil det samme som din mann men tør ikke innrømme det for deg selv. Anonymous poster hash: 714f1...70f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 Hva sier veterinær? De er flinke til å gi en nøytral vurdering av livskvalitet. Anonymous poster hash: 1fceb...b55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå