Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Ble gjort oppmerksom på at jeg har rett på 6 ukers permisjon (uke 27) Men hvordan søker jeg egentlig? De skjemaene på nav.no er beregnet for vanlig fødsel? Vil det ta lang tid fra jeg søker til det blir innvilget? Anonymous poster hash: f0c99...ef0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Så trist 😢 ja, du har rett på 6 ukers permisjon. Jeg er usikker på hvordan du skal gå frem. Når babyen min døde i uke 37 hadde jeg allerede søkt på vanlig måte men tok kontakt med Nav og fortalte hva som skjedde. Jeg anbefaler deg å ringe Nav eller ta kontakt med de på chatten deres på nav.No hvis du synes det er vanskelig å ringe. Sender deg en stor klem💙 Anonymous poster hash: c2ac3...0f4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 Du bør heller sykemelde deg og få utbetalt engangsstønaden enn å være i permisjon. Anonymous poster hash: 00142...dfc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Så trist ja, du har rett på 6 ukers permisjon. Jeg er usikker på hvordan du skal gå frem. Når babyen min døde i uke 37 hadde jeg allerede søkt på vanlig måte men tok kontakt med Nav og fortalte hva som skjedde. Jeg anbefaler deg å ringe Nav eller ta kontakt med de på chatten deres på nav.No hvis du synes det er vanskelig å ringe. Sender deg en stor klemAnonymous poster hash: c2ac3...0f4 Takk ❤ Anonymous poster hash: f0c99...ef0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 Du bør heller sykemelde deg og få utbetalt engangsstønaden enn å være i permisjon.Anonymous poster hash: 00142...dfc Er litt grønn på dette, men hvorfor? Er sykemeldt akkurat nå, og det var legen som fortalte om permisjonen. Vil jo ikke ha for mange sykedager heller... Anonymous poster hash: f0c99...ef0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 Når jeg fødte fikk jeg 6 ukers sykemelding. Anonymous poster hash: 38bd8...c5e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Du bør heller sykemelde deg og få utbetalt engangsstønaden enn å være i permisjon. Anonymous poster hash: 00142...dfc Hun får ikke engangsstønaden om hun har rett på foreldrepenger. Anonymous poster hash: ccda1...89a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 Er litt grønn på dette, men hvorfor? Er sykemeldt akkurat nå, og det var legen som fortalte om permisjonen. Vil jo ikke ha for mange sykedager heller...Anonymous poster hash: f0c99...ef0 Engangstønad har du bare rett på hvis du ikke innfrir kravene for foreldrepenger. Skjønner ikke helt rådet ditt? Anonymous poster hash: f0c99...ef0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #9 Skrevet 4. april 2016 Når jeg fødte fikk jeg 6 ukers sykemelding. Anonymous poster hash: 38bd8...c5e Bare sykemelding? Søkte du ikke om permisjonen på 6 uker? Anonymous poster hash: f0c99...ef0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 Engangstønad har du bare rett på hvis du ikke innfrir kravene for foreldrepenger. Skjønner ikke helt rådet ditt? Anonymous poster hash: f0c99...ef0 Jeg fikk råd om det. Da får man utbetalt engangsstønad og får ikke permisjon, men vanlige sykepenger. Det er dyrt å ha en begravelse så vi brukte engangsstønaden på gravstein. Var legen min som tipset om å gjøre dette sånn og da jeg snakket med nav sa de at det ikke var noe problem. Du skal nok ikke bruke foreldrepermisjonen fullt ut allikevel. Man trenger en sykemelding pga man ikke klarer å jobbe, ikke foreldrepermisjon da man dessverre ikke har et barn å ta seg av slik man skal ved denne type permisjon. Da kan man avtale med lege om når man har lyst å starte å jobbe igjen. Jeg startet på jobb etter 2,5 uker. Orket ikke gå hjemme og hadde fantastisk sjef og kolleger. Anonymous poster hash: 00142...dfc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #11 Skrevet 4. april 2016 Jeg fikk råd om det. Da får man utbetalt engangsstønad og får ikke permisjon, men vanlige sykepenger. Det er dyrt å ha en begravelse så vi brukte engangsstønaden på gravstein. Var legen min som tipset om å gjøre dette sånn og da jeg snakket med nav sa de at det ikke var noe problem. Du skal nok ikke bruke foreldrepermisjonen fullt ut allikevel. Man trenger en sykemelding pga man ikke klarer å jobbe, ikke foreldrepermisjon da man dessverre ikke har et barn å ta seg av slik man skal ved denne type permisjon. Da kan man avtale med lege om når man har lyst å starte å jobbe igjen. Jeg startet på jobb etter 2,5 uker. Orket ikke gå hjemme og hadde fantastisk sjef og kolleger. Anonymous poster hash: 00142...dfc Ok, da er jo min situasjon litt annerledes enn din. Så da går jeg tilbake til spørsmålet; hvordan søker jeg om foreldrepenger? Anonymous poster hash: f0c99...ef0
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. april 2016 #12 Skrevet 4. april 2016 (endret) Jeg fikk råd om det. Da får man utbetalt engangsstønad og får ikke permisjon, men vanlige sykepenger. Det er dyrt å ha en begravelse så vi brukte engangsstønaden på gravstein. Var legen min som tipset om å gjøre dette sånn og da jeg snakket med nav sa de at det ikke var noe problem. Du skal nok ikke bruke foreldrepermisjonen fullt ut allikevel. Man trenger en sykemelding pga man ikke klarer å jobbe, ikke foreldrepermisjon da man dessverre ikke har et barn å ta seg av slik man skal ved denne type permisjon. Da kan man avtale med lege om når man har lyst å starte å jobbe igjen. Jeg startet på jobb etter 2,5 uker. Orket ikke gå hjemme og hadde fantastisk sjef og kolleger. Anonymous poster hash: 00142...dfc De seks ukene etter fødsel er ikke først og fremst for barnet sin del, men for at mors kropp skal få nok rekreasjon. Det er en grunn til at ingen andre enn mor kan ta de ukene. Jeg synes du skal ringe nav 55 55 33 33 og spørre dem hvordan du skal gå frem. Endret 4. april 2016 av den perfekte mor
*Miss Marple* Skrevet 4. april 2016 #13 Skrevet 4. april 2016 Kondolerer. De 6 ukene som er forbeholdt mor etter fødsel er den såkalte barselsperioden og er til for at mor skal komme seg etter fødsel og de har man rett på selv om man ikke har en baby. Det er bedre å ta de ukene som permisjon siden de da ikke går av de 52 ukene man kan være sykemeldt. Mulig du får brukt for de ukene etterhvert, alle reagerer ulikt etter å miste et barn. Noen føler det er godt å komme i gang med hverdagen ganske fort mens andre trenger tid for seg selv. Jeg vet dessverre ikke svaret på spørsmålet ditt, men fikk lyst å svare likevel siden noen blandet sykemelding inn i barselsperioden. De beste ønsker til deg videre. Det blir bedre etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #14 Skrevet 4. april 2016 Kondolerer. De 6 ukene som er forbeholdt mor etter fødsel er den såkalte barselsperioden og er til for at mor skal komme seg etter fødsel og de har man rett på selv om man ikke har en baby. Det er bedre å ta de ukene som permisjon siden de da ikke går av de 52 ukene man kan være sykemeldt. Mulig du får brukt for de ukene etterhvert, alle reagerer ulikt etter å miste et barn. Noen føler det er godt å komme i gang med hverdagen ganske fort mens andre trenger tid for seg selv. Jeg vet dessverre ikke svaret på spørsmålet ditt, men fikk lyst å svare likevel siden noen blandet sykemelding inn i barselsperioden. De beste ønsker til deg videre. Det blir bedre etterhvert. Takk ❤️ Anonymous poster hash: f0c99...ef0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #15 Skrevet 4. april 2016 Klem til deg Det står mye om dette på sidene til LUB, blant annet om permisjon (husk at du er i barsel, kroppen din skal restitueres) og dekning av kostnader til begravelse https://www.lub.no/praktiske-rad/foreldres-rettigheter-nar-et-barn-dor Håper du har folk rundt deg og at du får den hjelpen og støtten du trenger. Anonymous poster hash: 1ca51...66e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå