Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Barna har arvet 300 000 kr, som må forvaltes riktig. Selv har vi ikke så mye lån. Lurer på om vi skal kjøpe en liten leilighet byen med disse pengene som inbskudd, resten i lån. Da tenker jeg at vi leier den ut i årene fremover for å dekke lånet. En leilighet vil jo sjelden synke i verdi over en 10+ års periode? Noen som har gjort dette? Anonymous poster hash: 249f0...d8a
Hjertefru Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Men får dere lov til å disponere barnas penger på den måten? Kommer ikke overformynderiet inn når det er såpass mye? Ellers syns jeg ikke det var en dum ide.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 Vi skal gjøre det! Kjøpe i Oslo sentrum med tre soverom, ett til hvert barn. Så kan de bo der gratis når de studerer (reiser de til andre byer leier vi ut og betaler deres leie). Til sist får vi se hva vi gjør med leiligheten, kanskje vi flytter dit selv og selger huset, så får de dele pengene fra salget og bruke i innskudd til egne boliger. Vi har som du forstår ikke arvet til barna, men leilighetsideen er ikke dum! Anonymous poster hash: f431e...1e4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Ungene har ikke lov å eie leilighet om de er under 18 år og dere kan vel ikke ta deres arv og kjøpe i deres navn. Dere bør høre med overformynderiet og advokat om det er noen lovlig måte å gjøre dette på. Anonymous poster hash: f415e...43b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 Foreløpig har jeg pengene stående på min konto, og mine foreldre (giverne) ønsker at vi forvalter dem best mulig. Pengene er øremerket bolig. Ut over det velger vi selv om de skal stå i vårt eller barnas navn utifra skatt, renter, stipendmuligheter etc. En evt leilighet kommer til å stå i mitt navn. Anonymous poster hash: 249f0...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå