Juli87 Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Hei. Er alenemor til en jente på snart 10 år, hun fikk mild leddgikt da hun var to år, som da gikk over til alvorlig leddgikt da hun var 7 år. På den tiden jobbet jeg 100% men måtte gå ned til 80% siden hun ble verre og det ble oftere legebesøk, i tillegg så har man jo en fulltidsjobb bare i papirarbeid til Nav. Min datter ble ofte syk og det ble en del fravær på jobb, har jo 40 dager bare på henne pr kalenderår. I tillegg så jobbet jeg så mye ekstra som jeg kunne for å prøve ta igjen det tapte. Med årene som har gått har sjefene mine "trakkasert" meg pga min datter og fravær, til slutt gikk jeg selv rett i veggen å ente opp som utbrent. Da jeg prøvde komme tilbake på jobb igjen ble mobbingen enda verre, dette tok jeg opp med fastlege og nav, de kom da med en mulighet at jeg kunne si opp jobben, gå med sykepenger i 3 mnd og rett over til dagpenger. Ettersom mine sjefer mobbet mer å helsa mi sa stopp fant jeg ut at dette var eneste utvei. Siden jeg ikke har noe utdannelse, og ikke kan jobbe skift i tillegg gjerne redusert stilling sier det seg selv at det nesten er mer eller mindre umulig å finne jobb i disse tider. Hadde flere møter med nav der jeg ba dem hjelpe meg med jobb, kurs eller utdannelse for, syns det var litt for jævlig å sitte hjemme å se i veggen å prøve finne en jobb som jeg ikke får (hadde da gått på masse intervju i løpet av en 6 mnd periode). Fikk ingen forståelse, ingen hjelp, rett å slett ingenting. En av saksbehandlerne satt bare å lo til meg da jeg spurte om dem ikke var interessert i å få folk i jobb, og hvorfor dem ikke ville hjelpe en som ikke var ute etter å sitte hjemme. Har blitt sett ned på, faktisk baksnakket av nav personer mens jeg hørte på. Så jeg setter ikke mine føtter ned på Nav kontoret igjen. Etter mye leting i regelverket fant jeg ut at siden min datter er så pass syk så hadde jeg krav på overgangsstønad igjen. Å dette fikk jeg. Så i dag sitter jeg med dagpenger + overgangsstønad. Jeg mener nå enda at jeg burde bruke tiden min fornuftig mens jeg går hjemme. Er i min 3 mnd nå der jeg krangler med nav om å få tatt et nettkurs. Problemet er siden jeg har dagpenger så er det ikke lov til å studere, men siden jeg har overgangsstønad så har jeg lov... Så den ene stønaden slår ihjel den andre å jeg er like langt. Er det noen som har erfaring med dette? Å hva man burde gjøre i slike situasjoner? Kan utdanningsstønad og dekke nettkurs når statens lånekasse ikke er aktuelt? Kan ikke akkurat sitte på skolebenken daglig heller pga min datter, så best å ta det hjemmefra. Dette kurset er beregnet å kunne tas på si når man jobber fulltid. Kan bruke 18 mnd på dette kurset og det er satt opp til å bruke ca 480 timer, dvs jeg trenger bare studere 1 time om dagen for å klare det innen fristen, men siden jeg er hjemme så tipper jeg å få det fullført på langt kortere tid da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå