Gå til innhold

Noen som har

Anbefalte innlegg

Skrevet

hatt sølvkre/sølvfisk i hus og erfaring med å tette igjen ALT av lister og sprekker for å bli kvitt de? Hva kan jeg bruke å tette med?

Anonymous poster hash: 83052...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du finne årsaken. Sølvkre trenger fukt for å leve. Deretter ville jeg kontaktet et skadedyrfirma om dere er veldig plaget.

Skrevet

Vet ikke om vi er veldig plaget, om det er mange eller ikke. Men jeg ser 1-2 stk for dagen og de bor tydeligvis i alle rommene i huset. Sprayet med gift på spray før vi reiste på påskeferie og fant 3-4 stk i hvert rom når jeg kom hjem. De bor under listene. Aner ikke hvorfor, har ingen mistanke om fukt egentlig. Men synes det er litt dårlig luft i huset. Kan det være derfor de trives?

Vil ikke det funke å tette alle lister? Da kommer jo de seg ikke ut :/

Hi

Skrevet

Hva hjelper det å tette listene om du har fukt og råte i veggene? Du fjerner et umiddelbart problem, men årsaken er der jo fortsatt...? Skal du tette kan du helt sikkert bruke silikon eller tilsvarende, men du får en fin jobb den dagen dere vil tapetsere på nytt feks. Jeg skal ikke påstå at det antallet du beskriver er veldig høyt og kan tyde på mer enn sølvkre på villspor, men hos oss følger de av og til avløpsrør og da snakker vi et par i halvåret maks.

Skrevet

Du vil nok aldri greie å tette dem ute. De er i huset ditt. Sølvkre overlever ikke vintrene i Norge, så de lever i huset. Og som ei over sa så trenger de fukt for å leve.

Jeg har hatt sølvkre to forskjellige plasser jeg har bodd. Måtte firma til for å bli kvitt det. Det skal være allergivennlig det midlet, men jeg tåler det ikke. Så har vært supernøye på å spørre nye huseiere om det er sølvkre eller andre skadedyr i leiligheten. Flyttet for mindre enn et år siden og nå har jeg akkurat oppdaget at det er sølvkre her, selv om huseier sa det ikke var det. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Kan ikke flytte, da tar man de med seg om leiligheten ikke er behandlet.

Jeg er egentlig så fortvilt og forbanna at jeg ikke har orket å ta det opp med huseieren enda.

Dere trenger å koble inn et skadedyrfirma og behandle hele huset/leiligheten. Er det flere boenheter i huset så bør alle behandles.

Anonymous poster hash: 3566b...cf6
Skrevet

Utrolig kjedelig at de var der likevel da! Dette vør du vel ta opp med utleier?

Har jo selv lurt på om vi bare skal flytte eller om de vil forfølge meg resten av livet nå som de først koser seg i tingene mine :( Føler ikke at huset er helt mitt, liksom. Tør ikke slippe noenting på gulvet og ser etter de heeeele tiden. Veldig slitsomt!

Som sagt så tror jeg ikke det er noen lekkasje noen steder. Kan uansett ikke åpne opp alle vegger i huset og sjekke det. Er en enebolig fra 96 som er fin og i god stand. Men vil så gjerne bli kvitt de dyrene!

Hi

Skrevet

Utrolig kjedelig at de var der likevel da! Dette vør du vel ta opp med utleier?

Har jo selv lurt på om vi bare skal flytte eller om de vil forfølge meg resten av livet nå som de først koser seg i tingene mine :( Føler ikke at huset er helt mitt, liksom. Tør ikke slippe noenting på gulvet og ser etter de heeeele tiden. Veldig slitsomt!

Som sagt så tror jeg ikke det er noen lekkasje noen steder. Kan uansett ikke åpne opp alle vegger i huset og sjekke det. Er en enebolig fra 96 som er fin og i god stand. Men vil så gjerne bli kvitt de dyrene!

Hi

Det kan være en bittelite fuktskade på badet, eller om huset er på en etasje kan det være noe som er feil slik at det er litt fukt i alle gulv. Mener skadedyrfirmaene (eller er det annet firma?) kan sjekke om det er fukt ulike steder.

Det er ikke bare brunsnegler som kommer med planter vi kjøper som kommer fra utlandet.... sølvkre kan også følge med. De kan også følge med pappesker på varer fra utlandet.

Men uten fukt kan de jo ikke overleve, så det er noe fukt der et sted.

Jeg tror jeg vet hvorfor det er sølvkre her, men gruer meg til å ta det opp med huseier, for jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg selv når alt behandles siden jeg ikke tåler det som tar knekken på sølvkreene. Ingen løsning å flytte heller, for det kan ligge dyr eller egg i tingene du har og da tar du dem bare med deg - og er det fukt i ny leilighet så blomstrer de jo opp.

Anonymous poster hash: 3566b...cf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...