Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Mine søsken er tvillinger og jeg er gravid. Hva er oddsen for tvillinger? Syntes testen slo ut veldig tidlig denne gangen.. Anonymous poster hash: 378aa...2d4
Ileus Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Økt sjanse hvis de er toeggede, eller du nærmer deg 40 år. I noen familier og ved økt alder slipper kvinnene flere egg i hver syklus.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 Hva er toeggede igjen? Er 30 år :-/ Anonymous poster hash: 378aa...2d4
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Toeggede er at de ikke er identiske kun vanlig søsken bare født samtidig Anonymous poster hash: 62bb6...51a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Omg det er de!! 🙈 Når kan jeg finne ut om det er en eller to? Anonymous poster hash: 378aa...2d4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 Å få eneggede tvillinger er ikke arvelig, det er en spontan "feil" som skjer helt tilfeldig. Men når man får toeggede tvillinger er det fordi kvinnen har sluppet to egg i samme syklus og begge har blitt befruktet. Der er det en arvelig tendens, i noen familier er det mer vanlig å slippe to. Det er samtidig en økt sjanse for å slippe to jo eldre du er. For å finne ut må du ha ultralyd, da etter at hjertet/hjertene har startet slå, etter uke 7 en gang Anonymous poster hash: 4316b...35a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Jeg har hørt, men kan hende jeg er på viddene, med tanke på hva andre her skriver, at det kun er eneggede tvillinger som er arvelig, og at det må komme fra morssiden (altså, at det ikke gjelder om mannen din har tvillinger i slekten). Har også hørt (men nå tviler jeg her haha) at det oftest hopper over et ledd. Altså om din bestemor fikk eneggede tvillinger, så er det større sjanse for at du får osv... Anonymous poster hash: f3d64...639
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 Jeg har hørt, men kan hende jeg er på viddene, med tanke på hva andre her skriver, at det kun er eneggede tvillinger som er arvelig, og at det må komme fra morssiden (altså, at det ikke gjelder om mannen din har tvillinger i slekten). Har også hørt (men nå tviler jeg her haha) at det oftest hopper over et ledd. Altså om din bestemor fikk eneggede tvillinger, så er det større sjanse for at du får osv... Anonymous poster hash: f3d64...639 Da har du hørt feil. Eneggede tvillinger er en feil som skjer i celledelingen, og den kan skje hvem som helst, ingen arv inne i bildet. Men det å slippe to egg i måneden er arvelig, og følger selvfølgelig kvinnene. Mannen kan ikke avgjøre hvor mange egg kvinnen hans skal slippe Anonymous poster hash: 4316b...35a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #9 Skrevet 4. april 2016 Men selv om det er arvelig, er det fortsatt en veldig liten sjanse for tvillinger. Har undersøkt dette, da jeg har vært gravid med toeggede tvillinger, er nå 38 år, og prøver på en til. Og håper på en. Anonymous poster hash: 56629...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå