Gå til innhold

Hvordan få situasjonen endret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter ordentlige svar. Ser det er mange dømmende og bare antar svar her inne.

Here goes:

Jeg er en kronisk syk alenemor. Jobber det jeg makter,som i perioder er for mye det også.

Vi klarer oss greit sånn ting er nå. Jeg eier det vi bor i, med foreldre som medlånere, og mor som betaler på et lån som hun tok opp for å kjøpe ut eksen så vi kunne bli boende. Resten betaler jeg alene.

Overgangsstønaden min går ut om noen måneder, og som dere da sikkert skjønner vil jeg ikke kunne jobbe mer enn jeg gjør, og derfor vil jeg ikke kunne tjene mer enn jeg gjør nå. Så hvordan få det bedre økonomisk og på sikt la mine foreldre slippe og binde seg til mitt lån og at moren min skal slippe og betale på det andre lånet. Og bedre generelt.

Noen andre som har vært i min situasjon(sånn ca) som fant en bra måte eller noe som hjalp dem?

Anonymous poster hash: 4951e...0e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt vanskelig å komme med råd når man ikke har all informasjonen. Men om du ønsker at situasjonen skal endre seg så er det du som må gjøre endringer.

Kan du bli boende i huset når OS stopper? Er det noe du kan gjøre for å jobbe mer? Noe som kan lindre sykdommen? Eller jobbe med noe annet, eventuelt utdanne seg til noe annet?

Hvis ikke må du vel nesten flytte til et rimeligere sted. Kutte ned på alle kostnader det går an å kutte med på.

Anonymous poster hash: 5b3eb...2c4

Skrevet

Kan du leie ut et rom/kjeller?

Skrevet

Viss du er kronisk syk kan du kanskje få 50% uføre?

Anonymous poster hash: 0e284...988

Skrevet

Det er litt vanskelig å komme med råd når man ikke har all informasjonen. Men om du ønsker at situasjonen skal endre seg så er det du som må gjøre endringer.

Kan du bli boende i huset når OS stopper? Er det noe du kan gjøre for å jobbe mer? Noe som kan lindre sykdommen? Eller jobbe med noe annet, eventuelt utdanne seg til noe annet?

Hvis ikke må du vel nesten flytte til et rimeligere sted. Kutte ned på alle kostnader det går an å kutte med på.

Anonymous poster hash: 5b3eb...2c4

Beklager, glemte en relevant info. Jeg er på AAP.

All relevant info står i HI. Er ikke så mye jeg får gjort med sykdommen nei. :)

Skrevet

Viss du er kronisk syk kan du kanskje få 50% uføre?

Anonymous poster hash: 0e284...988

glemte og skrive at jeg er på AAP itillegg til og jobbe det jeg makter

Skrevet

Kan du leie ut et rom/kjeller?

Har ikke noe ekstra rom. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...