Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 https://www.sol.no/underholdning/2016_04_02_83171_papeker-du-afte-skriveleif-det-sire-mye-om-personnligheten-din.html Anonymous poster hash: ba8dd...c9c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Jeg påpeker aldri skrivefeil, men irriterer meg kraftig over sånt. Er det egen kategori for sånne som oss? Anonymous poster hash: be824...086
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Plager meg mer når folk skriver oxo istedet for også 😆 Anonymous poster hash: bab19...81d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Åfte? Anonymous poster hash: 62a6a...70d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 Ifølge studiet som artikkelen refererer til er de som stadig påpeker andres skrivefeil mer dømmende enn andre og det stemmer bra med mine antakelser iallefall. Det står også at disse personene ofte tilhører gruppen mennesker med en introvert personlighet. Anonymous poster hash: 24920...ac6
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #7 Skrevet 3. april 2016 Jeg påpeker aldri skrivefeil, men irriterer meg kraftig over sånt. Er det egen kategori for sånne som oss? Anonymous poster hash: be824...086 Jeg hører nok også til i den kategorien... Anonymous poster hash: 6c6da...36f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #8 Skrevet 3. april 2016 Nei. Ser mange her irriterer seg grønn over skrivefeil, men jeg syns det ødelegger forumet mer å påpeke feil hele tiden. Vi er ikke like flinke i rettskrivning, og sånn er det bare. Men synd at en tråd skal bli ødelagt av at noen henger seg opp i det, og enda mer synd at sikkert mange der sitter å kvier seg for å skrive her inne. Vi skal liksom lære våre barn å respektere at alle er forskjellige, men her inne er det til tider ikke rom for det. Anonymous poster hash: 733e9...d6b
Julie (: Skrevet 3. april 2016 #9 Skrevet 3. april 2016 Det er en del av jobben min å lese korrektur, så ja.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 3. april 2016 #10 Skrevet 3. april 2016 Ja desverre. Skrivefeil og orddelingsfeil irriterer mer enn jeg ønsker at det skal gjøre.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 3. april 2016 #11 Skrevet 3. april 2016 Ja desverre. Skrivefeil og orddelingsfeil irriterer mer enn jeg ønsker at det skal gjøre. Spesielt når det er i aviser. Og det er det mye av for tiden. Avisredaksjoner er for dårlig på å korrekturlese det de skriver før det trykkes. Når til og med ord mangler i setninger og gjør setningen ufullstendig blir jeg oppgitt
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #12 Skrevet 3. april 2016 Nei, det gjør jeg aldri. Det provoserer meg mye mer at tråder blir ødelagt fordi folk klager på skrivefeil. Jeg synes det er sært, ufint og totalt unødvendig å henge seg opp i det, så lenge man forstår det som skrives. Rettskrivningspolitiet her inne er et mareritt til tider Anonymous poster hash: fa082...b7f
Fandens Oldemor Skrevet 3. april 2016 #13 Skrevet 3. april 2016 Kun når noen her inne påpeker skrivefeil og samtidig skriver feil selv. Noe glupingene gjør nesten hver gang de skal sette noen på plass.
Carmen00 Skrevet 4. april 2016 #14 Skrevet 4. april 2016 Aldri.. Jeg var faktisk ikke klar over hvor mange som irriterer seg på skrivefeil før jeg meldte meg inn på barnimagen.. Jeg mener personlig at disse som irriterer seg så voldsomt over dette, har lite kunnskap og lite forståelse for andres utfordringer. Jeg har et familiemedlem som har diagnose lett psykisk utviklingshemmet. Vedkommende fungerer fint her i livet, har ordinær jobb og både hus og bil. H*n slet derimot veldig veldig med å lære seg å lese og skrive. Nå skriver h*n helt fint, men skriver gjerne ordet sånn som en uttaler det. Til dere som irriterer dere så grenseløst over andres feilskrivinger: Er det virkelig sånn at dere tenker: " Åhh jeg blir gal!!! Enda en med psykisk utviklingshemming eller dysleksi som poster innlegg på forumer. Måtte sånne mennesker ødelegge dagen min?!?!?!!!" Uforståelig og trist i tilfelle synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #15 Skrevet 4. april 2016 Skal innrømme at jeg har påpekt det to ganger her inne. Anonymous poster hash: f6bf7...ea6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #16 Skrevet 4. april 2016 Ikke veldig ofte, med mindre det er "store" feil.. Jeg så f.eks 1.april at en del skrev "april snar" eller "aprils snarr". Sånt irriterer meg. Eller når folk på død og liv må skrive på engelsk, men som ikke behersker enkle ord. "Jummy" "leggday" "butday" eller "stormarch ake". Anonymous poster hash: 6a6b5...5f5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #17 Skrevet 4. april 2016 Ifølge studiet som artikkelen refererer til er de som stadig påpeker andres skrivefeil mer dømmende enn andre og det stemmer bra med mine antakelser iallefall. Det står også at disse personene ofte tilhører gruppen mennesker med en introvert personlighet. Anonymous poster hash: 24920...ac6 Jeg er veldig introvert og kunne ikke brydd meg mindre om skrivefeil. Påpeker det aldri fordi jeg ser på det som bortkastet da alle ser poenget i det folk skriver uansett (så lenge en person ikke skriver alt feil men da er det bare å overse det). Men enig i at de som påpeker er nok veldig dømmende! Anonymous poster hash: f72e8...eff
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #18 Skrevet 4. april 2016 Nei, det gjør jeg aldri. Det provoserer meg mye mer at tråder blir ødelagt fordi folk klager på skrivefeil. Jeg synes det er sært, ufint og totalt unødvendig å henge seg opp i det, så lenge man forstår det som skrives. Rettskrivningspolitiet her inne er et mareritt til tider Anonymous poster hash: fa082...b7f Kunne ikke vært mer enig! Man skjønner jo helheten i det som blir sagt, og det er bare ufint å påpeke andres "feil"! Jeg f.eks sliter veldig med matte! Jeg bare virkelig får det ikke til. Jeg prøver å få det til, men jeg klarer det ikke. Og hvis noen skulle ha kommentert og kritisert meg for det hele tiden, så hadde jeg blitt så trist. Datteren min har dysleksi, og pga det, så tør hun aldri å skrive noe, som f.eks på Facebook. Og for en 14 åring, betyr det en del mer enn for oss voksne, så klart.. Men man ser poenget her! Vær snill! Man gjør ikle feil med vilje! ....med mindre man skriver "oxo" "lissom" og slikt Anonymous poster hash: ea700...149
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå