peggy08 Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Har dere noen formening om hva som er best for barnet samsoving eller bør barnet sove i egen seng? Vår yngste barn på 4 år (som er adoptert) sover sammen med oss fortsatt. Vi har hatt en bevisst tanke på at vi ikke vil overtale henne til å sove på eget rom, fordi vi har tenkt at hun har hatt behov for tryggheten det gir å sove sammen med oss. Hun har i perioder tatt initiativ til å sove på eget rom, men etter noen netter der kommer hun tilbake til oss.
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Tenker at så lenge dere synes det er greit og alle sover godt så er der helt greit og opp til dere. Har samsove masse med begge mine og de er veldig trygge, selvstendige jenter. Samsovingen avtok gradvis og ebbet ut av seg selv med eldste. Følte aldri noen trang til å jage henne ut, hun sov ganske ofte hos seg selv fra hun var to år, men i perioder hadde hun behov for å sove sammen med oss. Stadig sjeldnere og etter 6 års alder kommer hun aldri inn til oss lenger annet enn om morgenen av og til. Minste på 1,5 år samsove og jeg har ingen planer om å nekte henne. Dog legger hun seg hver kveld i egen seng og sover greit der selv i 3-4 timer til jeg legger meg.
februarprins2013 Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 tenker at det må nesten man bestemme selv, og at det har ingen andre noe med. her samsov vi ikke, fordi han sov bedre i egen seng
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Samsov så lenge dere alle er fornøyd med ordningen. 😊 Vår 4åring sover på eget rom. Ihvertfall på papiret. Men hver morgen våkner jeg med en sovende 4åring på den ene armen og en sovende 1.5 åring på den andre. Kan ikke se for meg en koseligere start på dagen. 😍 Anonymous poster hash: ce0ad...086
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Samsoving er best så lenge barnet og foreldrene trives med det. Øyeblikket det er et problem er ikke samsoving bra lengre. Hvis dere trives med det er det greit, men hvis mamma og pappa blir frynsete av dårlig søvn har barnet det bedre i egen seng og med uthvilte foreldre. Hos oss trappet vi gradvis ned på samsovingen etterhvert som de ble eldre, nå får de komme oppi etter klokken 6 og kose litt før klokka ringer, frem til da er det natt. Anonymous poster hash: b2fc1...6ab
Gjest Stjerneklart Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 Sier som resten, så lenge dere sover godt alle sammen ser jeg ikke noe galt i å fortsette med det
Salomine Skrevet 3. april 2016 #7 Skrevet 3. april 2016 Så lenge alle er fornøyd med det er det bare å fortsette,tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #8 Skrevet 3. april 2016 Her kommer 6 åringen nesten hver natt. Og vi elsker det...❤️❤️❤️ Anonymous poster hash: bd0b6...b36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå