Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Har en jente på 8 år som går på svømmekurs. Hun har gått en stund og er kommet så langt at hun nå kan svømme. Nå er partiet kommet der at de begynner å kreve litt av deltakerene. Det er ikke bare gøy lenger. Hun må bla svømme en hel lengde i bassenget, uten å stoppe. Og hvis hun stopper er straffen at hun må svømme to lengder uten å stoppe. Stopper hun da, må hun svømme tre lengder osv. Hun synes ikke dette er gøy lenger, og i dag tok hun til tårene da jeg sa at det er svømming i morgen. Hun har ikke lyst. Hun synes ikke det er gøy lenger. Spørsmålet er da, skal hun få slutte? Eller skal vi fullføre? Kommer det noe godt ut av det når det innebærer tårer og gruing? De får svømmeundervisning på skolen også, så hun svømmer to ganger i uken. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 1d692...3a5
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 høres ut som en utrolig dårlig svømmeskole om man blir straffet. hadde tatt det opp med svømmeintruktørene. hvis du ikke klarer å svømme 25m så SKAL du svømme 50, blir for dumt i mine ører. er man sliten så er man sliten. og om man akkurat har lært seg å svømme så er det jammen ikke mye som skal til før man ikke klarer. ville stilt spørsmplstegn ved de svømmelærerne ja. Høres helt idiotisk ut. Anonymous poster hash: afddf...dde
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 Barneidrett tuftet på strafferunder? Det hadde jeg tatt barnet ut av uten å blunke! Anonymous poster hash: 0e964...af7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Er enig med de andre at straff ikke er riktig måte å få barna med på, men jeg lurer på hvorfor de gjør det sånn. Gjør datteren din det hun skal, så sant hun får til eller tuller hun mer enn hun gjør det hun skal? Jeg skulle ønske de tok mer tak i tulling på svømmingen barna mine går på, for der går ofte mer tid bort på tull en fornuftig trening. Kjedelig for de som vil trene. Anonymous poster hash: 92d44...dcc
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Man fortsetter ut semensteret og har en prat med trenerene - har jeg oppfattet det riktig når.... ifht det med strafferunder. Det høres jo ikke akkurat ut som om de fremmer svømmeglede på den måten..... Anonymous poster hash: 152ff...aaf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 Dette høres jo helt på trynet ut. Tar jo bort all gnist og glede ved svømming! Hadde de vært 14 år og satset mot OL om noen år, kanskje, men da må selv ha en sterk motivasjon om å presse seg og prestere og bli supergod. Jeg tenker at hvis hun må fortsette med dette vil treningsglede og svømmemotivasjon dø helt. Jeg ville vurdert å snakke med en annen svømmeskole for å finne ut om de også gjør det slik. Kanskje kan hun bytte? Og jeg ville tatt det opp med trenerne der. En åtteåring skal da ikke gå og grue seg til fritidsaktiviten sin:( Anonymous poster hash: 253f7...ca9
Gjest Stjerneklart Skrevet 3. april 2016 #7 Skrevet 3. april 2016 Liker hun svømming sånn ellers da? Bor dere i stor by hvor det eventuelt er mulig å bytte til en annen svømmeskole? Om hun ikke ville gå dit mer og tar til tårene bare du nevner det, så hadde jeg absolutt latt henne slutte. Hun er bare 8 år og fritidsaktiviteten skal ikke være en straff, det skal være gøy. Jeg er ikke for å vingle fra aktivitet til aktivitet og slutte midt i et semester, men dette her er så drøyt av instruktørene at jeg ikke hadde nølt med å ta henne ut om hun ville det. Jeg hadde også gitt tydelig beskjed til svømmeinstruktører om hvorfor hun slutter.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 3. april 2016 #8 Skrevet 3. april 2016 Herregud, hva slags svømmeskole er dette? Greit at det stilles krav, men strafferunder? Hvis ungen ikke klarer å svømme 1 runde, så må hun svømme 2? Hvor er logikken?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #9 Skrevet 3. april 2016 Er det svømmekurs eller svømmeklubb hun går på? Anonymous poster hash: f4249...202
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #10 Skrevet 3. april 2016 Klarer hun ikke å svømme en hel lengde eller gidder hun ikke? Anonymous poster hash: 0dcab...82f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #11 Skrevet 3. april 2016 Den svømmeløreren virker jo å være helt inkompetent! Dette hadde jeg tatt opp med klubben som står ansvarlig for dette svømmekurset, for det er ikke akseptabelt. Hvis det blir straffet for de som med vilje bare tuller og ikke gjør noe av det de skal gjøre, da er det kanskje en grei måte å bli kvitt de som ellers bare ødelegger for de andre. Men å straffe noen som knapt kan svømme én lengde ved at de skal svømme to uten stopp, det er så inkompetent som det går an å bli. En 8-åring som "kan" svømme, mener jeg likevel trenger mer svømmetrening. Dette fordi det å f.eks. kunne svømme 25 meter ikke er nok til å redde seg om noe skjer når man bader i sjø. I sjøvann er det en hel rekke andre faktorer som vanskeliggjør svømmingen, og da er det ikke nok å kunne svømme én lengde i et rolig basseng. I sjøen er vannet kaldere, man har gjerne bølger, vind, ujevn temperatur i vannet, maneter, tang, andre som leker med madrasser osv. osv. Så jeg ville satt himmel og jord i bevegelse for at disse barna skulle få en god opplevelse - enten ved at svømmelæreren ser hva som nå blir gjort feil, eller ved at de finner en erstatter. Anonymous poster hash: 33d81...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå