Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Vi har pusset opp soverommene. Og i mellom tiden stod sengen vår i garasjen. Er full vinter når de stod der med flere minus grader. Overmadrassen lå inne. Men etter den kom inn i hus igjen blir jeg oppspist om natten. Når madrassen kom inn bytte det å tine ute. Og vi har sovet med vinduene oppe. Så kan jo være der de kom inn. Men har ikke sett noe til insektene. De stikkene jeg får ser ut som myggstikk. Noen reagerer jeg litt på så hovner en del opp. Det klør som fan. Har sikker t qi stikk som jeg har fått de siste to ukene. Alle kommer om natten. Vi har prøvd å skifte på sengen. Men hjelper ikke. Nå begynner jeg å bli paranoid. Er fortsatt ganske mye sne her vi bor. Hva i alle dager kan dette være. Og hva kan vi prøve for å bli kvitt det?? Anonymous poster hash: 1cb90...484
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Hahahaha. Overskriften fikk seg en fin autocorrect ser jeg. Skulle stå: suger blod 😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymous poster hash: 1cb90...484
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 17 stikk. Vi sover ikke med vinduene oppe mer Anonymous poster hash: 1cb90...484
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Hahahaha. Overskriften fikk seg en fin autocorrect ser jeg. Skulle stå: suger blod 😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymous poster hash: 1cb90...484 Åh, hadde digget å se krypene løpe rundt med sugerør i senga deres! 😂 Men seriøst; jeg hadde ALDRI latt senga stå utendørs for så å ta den inn og sove i den! Da ber man jo om kryp og ekle greier. Anonymous poster hash: d0285...ebb
Iiiiik Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Fuglelopper tipper jeg. Typisk at de kommer på våren. https://helsenorge.no/helse-og-miljo/insekter-og-skadedyr/fuglelopper
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 Åh, hadde digget å se krypene løpe rundt med sugerør i senga deres! 😂 Men seriøst; jeg hadde ALDRI latt senga stå utendørs for så å ta den inn og sove i den! Da ber man jo om kryp og ekle greier. Anonymous poster hash: d0285...ebb Ja vi har lært en hard lekse der gitt. Får helt fnatt. 😨 Anonymous poster hash: 1cb90...484
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 3. april 2016 #7 Skrevet 3. april 2016 Kast madrassen og kjøp en ny 😊
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #8 Skrevet 3. april 2016 Kast madrassen og kjøp en ny 😊 Huff. Hadde vi hadd råd så hadde senga vært ute for lengst. Men det er en veldig dyr seng og vi har rett og slett ikke mulighet til å kjøpe ny seng nå Kan vi prøve med insekt spray?? Det var jo opp mot 20 minus når de stod ute. Det mildeste var vel 10 minus. Anonymous poster hash: 1cb90...484
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #9 Skrevet 3. april 2016 Veggdyr eller fuglelopper Anonymous poster hash: df759...471
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #10 Skrevet 3. april 2016 http://ovk.no/skadedyr/veggdyr/veggedyr-cimex-lectularius/ Anonymous poster hash: df759...471
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #11 Skrevet 3. april 2016 http://ovk.no/skadedyr/veggdyr/veggedyr-cimex-lectularius/ Anonymous poster hash: df759...471 Men vi har ikke vært ute å reist. Så veggdyr er jo rart om det skulle vært??? Anonymous poster hash: 1cb90...484
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #12 Skrevet 3. april 2016 Men vi har ikke vært ute å reist. Så veggdyr er jo rart om det skulle vært??? Anonymous poster hash: 1cb90...484 Du trenger ikke være ute å reise for å få veggdyr, de er i milliontall her i Norge også de. Anonymous poster hash: df759...471
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #13 Skrevet 3. april 2016 Sikkert fuglelopper! Sesong for det nå Anonymous poster hash: 17eb8...e73
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #14 Skrevet 3. april 2016 Du trenger ikke være ute å reise for å få veggdyr, de er i milliontall her i Norge også de. Anonymous poster hash: df759...471 Hvordan i alle dager har de kommet seg til garasjen vår. Vi har ikke vært noen andre steder enn hjemme de siste 8 mnd. Jeg får ringe etter en fagmann som får komme å ta prøver 😰 Anonymous poster hash: 1cb90...484
Salomine Skrevet 3. april 2016 #15 Skrevet 3. april 2016 Fuglelopper kanskje. De liker normalt ikke menneskehud men biter og hopper av igjen. Smør deg med hydrokortison krem . Er det fuglelopper forsvinner de av seg selv. Vi hadde samme problem med en sofa i stua. Viste seg at loppene kom inn gjennom en ventil.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #16 Skrevet 3. april 2016 Google fuglelopper og se om stikkene stemmer, er små røde nupper/kviser. Enkleste måten å bli kvitt det er å sov i et annet rom i to netter. Skift sengetøy og støvsug hele rommet som senga er i nå. Ikke bruk noe av dette de to nettene. Når dere da komme tilbake vil de som lever fremdeles være for svake til å bite eller formere seg og problemet er borte. Dere kan ligge med klær fra topp til tå også, for de biter bare der der er bar hus. Dere trenger verken kaste noe eller ta storrengjøring av hele huset. Fuglelopper kommer oftest inn med husdyr, men kan komme inn på andre måter også. Anonymous poster hash: 3a805...9af
anonomous Skrevet 3. april 2016 #17 Skrevet 3. april 2016 Frys ned dyner, puter og dynetrekk osv.. Senga vet jeg ikke hva du bør gjøre. Men vi ble kvitt problemet når vi fryste ned alt
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #18 Skrevet 3. april 2016 Ring forsikringsselskapet i morgen! De kan sende noen for å se på saken Anonymous poster hash: 9e4bf...009
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #19 Skrevet 4. april 2016 Hva om det ikke er stikk, men vannkopper? Anonymous poster hash: 739bc...684
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #20 Skrevet 4. april 2016 Hvordan i alle dager har de kommet seg til garasjen vår. Vi har ikke vært noen andre steder enn hjemme de siste 8 mnd. Jeg får ringe etter en fagmann som får komme å ta prøver 😰 Anonymous poster hash: 1cb90...484 Dere bør sporenstreks få senga ut av huset. Det kan godt være veggdyr, og det vil dere ikke ha på det nyoppussede soverommet.. Det finnes masse veggdyr i Norge. En god grunn (dessverre) til ikke å kjøpe brukte møbler. Jeg har fått stikk av det, fikk det et sted jeg jobbet hvilende nattevakt. Det er som små myggstikk, bare hardere. Du kan se om det er små sorte prikker i senga, det er evnt avføring. Typisk er dessuten at de kun kommer om natten og kun er fremme når det er verter til stede (altså folk og fe). Anonymous poster hash: a1b71...76a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #21 Skrevet 4. april 2016 Krysser fingre for at det ikke er veggdyr dere har, for det er visst fryktelig vanskelig og dyrt å bli kvitt. Alt på rommet må settes på fryselager. Du skriver at dere ikke kan bytte seng, men skadedyrbekjemping kan fort koste mer enn senga... Anonymous poster hash: d99be...d4c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #22 Skrevet 4. april 2016 Vi var plaget med fuglelopper i flere uker. Rist dyna ute hver kveld, støvsugg madrassen ofte. Støvsug helst huset hver dag (spesielt ved lister, fordi der gjemmer de seg). Desverre kan det ta noen uker å bli kvitt de. Hilsen en som ringte skadedyrskontrollen pga store plager. Det er heeeelt grusomt!!! Føler med deg… Ta kontakt med lege og få resept på krem som demper smertene... Anonymous poster hash: 13962...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå