Gå til innhold

Du som er barn av en mor med adha/add.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har din oppvekst vært? Føler du at moren din har skuvet deg unda og ikke vært til stede? Har du ett nært forhold til henne i dag?

Jeg mistenker stert at min mor har adhd og har ubevist skuvet meg unda. Jeg har alltid lurt på hvorfor vi har et så overfladisk forhold, men har selv tatt skylden i alle år. Det må være jeg som har skyvet henne unda. Men når jeg selv har blitt mor og ser hvor lite mamma er tilstede og interessert i barnebarna har det begynt å ringe en bjelle. Hun sitter bare å ser på dem leke, lite nærhet, sitte på fanget, prater ikke med dem osv. Jeg skjønner nå hvorfor jeg har problem med nærhet, klemming og berøring, til andre, spesielt mamma! (barna mine er jeg kjempe nøye på å få masse nærhet, og jeg elsker og kose og klemme dem!) jeg er livredd for at jeg skal bli som mamma. Tror jeg selv har adhd (add), men har ikke vært utredet. Men jeg vil det, og kanskje få tips og råd til å ikke havne i samme "fellen" som mamma. MEN, jeg tror ikke hun har gjort dette med vilje! Skulle bare ønsket hun hadde fått noen tips og råd den gang..

Hva er DIN erfaring?

Anonymous poster hash: 39bf7...676

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en sønn og mann med ADHD,og svigermor har det mest sannsynlig også.hun har vært en mor som din.min mann er også veldig bevist på å gi barna massa nærhet.

Skrevet

Har en sønn og mann med ADHD,og svigermor har det mest sannsynlig også.hun har vært en mor som din.min mann er også veldig bevist på å gi barna massa nærhet.

Takk for svar! 😊

Skrevet

Er det en sammenheng mellom ADD og det å ikke ville kose og være nær andre?? Det har i så fall gått meg hus forbi.

Mannen min har ADD (diagnostisert i voksen alder), og han er helt motsatt av det dere beskriver. Han er (både som far og ektemann) leken og engasjert og elsker å kose og klemme. Han har barna på fanget hver gang vi leser bøker, sitter gjerne en time og pusler puslespill eller bygger lego med 4-åringen m.m.

Hvorfor skulle ADD gjøre at han er fjern og lite kjærlig? Finnes det forskning på dette?

Anonymous poster hash: a5b2f...204

Skrevet

Jeg har ADHD, og et av to barn har adhd.

Her er det masse kjærlighet, kos, lek, finne på sprell og mye trygghet.

Ene barnet er ungdom og kommer fortsatt krypende inn i arm kroken på kvelden, elsker å få god morgen og god natt klem osv

Så nei, ADHD betyr ikke at man skyver barnet sitt unna, heller tvert i mot.

Vi får utrolig mye skryt fra alle instanser ol hvor lykkelige, trygge, høflige og kjærlige barn vi har

Skrevet

På hvilke grunnlag tror du din mamma har adhd?

Min sønn har adhd, det har også min svoger og min fetter. Alle jeg kjenner som har adhd, er utadvent og lekne. Jeg kan ikke helt se sammenhengen mellom adhd, og være avvisende på den måten du forklarer din mor.

Har du snakket med din mor om henens barndom? Er det noe du ikke vet om.henne som kan ha gjort at hun sliter med nærhet?

Anonymous poster hash: e43dc...56d

Skrevet

Min mor er slik som du beskriver, aldri kos eller godord, tror eneste gangene hun tok i meg var for å slå eller skade. Hun er heller ikke interessert i barnebarna.

Jeg har hatt store intimitetsproblemer selv, og synes det kan være vanskelig å ha barna oppå meg hvis jeg ikke har optimal sinnsstemning.

Har ikke fått diagnosen ADD, men er vel bare en psykiatertime unna. Har mange andre diagnoser da.

Anonymous poster hash: 3d9a3...e05

Skrevet

Er det en sammenheng mellom ADD og det å ikke ville kose og være nær andre?? Det har i så fall gått meg hus forbi.

Mannen min har ADD (diagnostisert i voksen alder), og han er helt motsatt av det dere beskriver. Han er (både som far og ektemann) leken og engasjert og elsker å kose og klemme. Han har barna på fanget hver gang vi leser bøker, sitter gjerne en time og pusler puslespill eller bygger lego med 4-åringen m.m.

Hvorfor skulle ADD gjøre at han er fjern og lite kjærlig? Finnes det forskning på dette?

Hei!

Det er veldig kjent at de med adhd som har konsentrasjonsproblemer ofte "fjerne". De er veldig flinke til å være engasjert for ting som interesserer dem, men så fort det er noe mindre interessant, er de ikke "med". Men ingen "adhdere" er like. Mamma skårer høyt på "sjekklista" for adhd.

Skrevet

Din mor høres ut som min mor. Hun har absolutt ikke adhd/add.

Derimot har min datter adhd, men hun er den mest kosete jeg vet om. Hun trenger masse nærhet, særlig fordi hun trenger å bli regulert av det. Nå er hun 15 år og har fremdeles behov for klem og kos.

Anonymous poster hash: 1e7e9...182

Skrevet

Nei, det finnes etter det jeg vet ingen forskning som tyder på dette.

Anonymous poster hash: 19cf1...19f

Skrevet

Din mor høres ut som min mor. Hun har absolutt ikke adhd/add.

Derimot har min datter adhd, men hun er den mest kosete jeg vet om. Hun trenger masse nærhet, særlig fordi hun trenger å bli regulert av det. Nå er hun 15 år og har fremdeles behov for klem og kos.

Anonymous poster hash: 1e7e9...182

Det er det inntrykket jeg også har.

Anonymous poster hash: 19cf1...19f

Skrevet

Mamma hadde ADHD og jeg opplevde henne alltid som svært uforutsigbar. Hun hadde lav impulskontroll, det var vanskelig å følge henne og hun ble aldri ferdig med noe. Som både barn og voksen hadde både jeg og søskene mine store problemer med å forholde oss til henne. Hun kunne virke ustabil og humørsyk.

Heldigvis vokste vi opp hos pappa og hadde bare samvær med mamma.

Anonymous poster hash: 07630...eda
Skrevet

Kan det hende moren din har aspergers/ autisme? Det er jeg nemlig 99 % sikker på at min mor har, og hun høres ut som din... Har også en sønn med diagnosen.

Anonymous poster hash: f1f04...ada

Skrevet

Har sjelden hørt at folk med adhd er avstumpet følelsesmessig, det er vel heller motsatt som er typisk dem. Og påstanden om at de er fjerne og mister interessen stemmer ikke ifht følelser til personene rundt seg! 

Jeg har selv adhd og jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Min datter får mye oppmerksomhet, hele dagen og det er god oppmerksomhet, 

Anonymous poster hash: 5fc40...03a
Skrevet

Min far har ADD. Veldig kjærlig, leken og varm pappa/bestefar.

Anonymous poster hash: 86e09...9c7

Skrevet

Jeg og min datter har ADD, og her har barna fått utrolig mye kos og kjærlighet. Og jeg er temmelig leken. Hentet barna fra far i stad, og da hoppet vi i vanndammer på vei hjem, tror jeg er verst. Jeg er den moren som leker med de, og finner på mye tull.

Anonymous poster hash: 96caa...5ac
Skrevet

Syntes det hørtes mer ut som Aspergers/autisme. Har en eks med adhd og en datter som mest sannsynlig har add. Begge de to er ekstremt kosete.

Anonymous poster hash: e62d3...e3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...