Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Hun er snart ti år gammel, og har alltid vært småspist. Jeg har forståelse for akkurat den delen, for det har jeg vært hele livet selv, og har prøvd å ikke gjøre mas til mat. Allikevel synes jeg hun er altfor tynn, og at hun spiser for lite. Jeg har prøvd det meste uten å komme noen særlig vei. Er det noe jeg burde gjøre for å få i henne mer mat? Til frokost spiste hun én bit av et rundstykke og drakk tre slurker sjokolademelk. Jeg foreslo at hun kunne få yoghurt eller hva som helst annet, men nei, hun var mett. Jeg tenker at hun rett og slett ikke får i seg nok mat mtp. energinivået sitt (hun driver aktivt med idrett), men hun er samtidig ikke slapp. I noen perioder spiser hun bedre enn andre, men aldri bra. Noen tips og erfaringer dere vil dele? Anonymous poster hash: b3e05...79b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 Smoothies. Frukt oppkutta . Andre ting enn brød og rundstykker? Scones, havregrøt, pitapizza, horn. Matstart er en nettside for barn der de selv kan lage mat, mulig det blir mer spennende da? Ingen erfaringer dessverre. Har en to åring som spiser lite i perioder, mens min eldste er glad i mat Anonymous poster hash: d77fa...151
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Takk for tips. Vi har prøvd næringsdrikker, men det nekter hun, for hun synes de smaker ekkelt. Jeg synes vi generelt er flinke til å variere hva vi spiser, og vi spiser veldig lite brød, men jeg føler ikke at hun spiser mer av den grunn. Hi Anonymous poster hash: b3e05...79b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Er hun underernært da? Anonymous poster hash: 8bae9...2e8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 Er hun underernært da? Anonymous poster hash: 8bae9...2e8 Hun er for tynn, og jeg har fått beskjed om at hun må opp i vekt, men det gir ingen utslag på energinivå eller humør. HI Anonymous poster hash: b3e05...79b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #7 Skrevet 3. april 2016 Milkshake Grove vafler Kakao med krem Må nesten bare prøve dere frem for å finne ut hva hun liker. Siden hun spiser så lite er det viktig at det er mest mulig næring i det hun spiser. Ingen lettprodukter. H-melk, ha en fløteskvett i kakaoen. Anonymous poster hash: 511a8...6a5
amandine Skrevet 3. april 2016 #8 Skrevet 3. april 2016 Hun er snart 10? Da er hun kanskje stor nok til at hun kan lære? Jeg ser du skriver at hun er aktiv innen idrett, du kan få gode råd fra Olympiatoppens nettsider, og fra Sunn Jenteidrett http://www.sunnjenteidrett.no/spis-smart.aspx. Har barn i friidrett selv, og klubben har veldig økt fokus på ernæring i forbindelse med prestasjoner, det har vært veldig nyttig for utøverne å se hvorfor kostholdet er som det er, hvorfor vi har mellommåltider og restitusjonsmat etc. Det har gjort det enklere fordi ungene selv ser systemet og kan følge opp. (Mine er et par år eldre enn din, men jeg tenker ikke at det utgjør noe forskjell ift dette) Å kunne koble kosthold opp mot sunnhet og prestasjoner har vært veldig greit, synes jeg, for jeg har ikke lyst til at det skal kobles opp mot kropp og fasong..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå