Gå til innhold

dere som leier ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke krav har dere hatt til nye leietagere? Vi er nye på dette. Skal leie ut to hybler under oss...

Er det noen som har noen gode råd? Vil unngå de som fester/bråker til langt på natt, men også de som styrer tidlig på morran...

Så noen  med  baby/små barn er uaktuelt =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld dere inn i huseiernes LAndsforbund - masse god hjelp! Bl.a kontraktsmal!

Være litt kresne, ikke lei ut til den første og beste! Og husk depositum - minst 3 måneder!

Vi er strenge og godtar ikke nav-garanti etc, kun vanlig depositum!

Skrevet

Hvilke krav har dere hatt til nye leietagere? Vi er nye på dette. Skal leie ut to hybler under oss...

Er det noen som har noen gode råd? Vil unngå de som fester/bråker til langt på natt, men også de som styrer tidlig på morran...

Så noen med baby/små barn er uaktuelt =)

Vi leier ikke ut til:

Alenemødre

Småbarnsfamilier

Folk uten jobb

Folk med dyr

Folk som røyker

Folk som har bil

Folk med oppsiktsvekkende Facebook-profiler

Vær spesifikk i annonsen, hva ser dere etter? Vær streng på visning - dere har barn og festing er uaktuelt. Vær selektiv når dere gjør research på interessentene. Sjekk sosiale medier når dere vil finne ut hvordan de er.

Anonymous poster hash: d62ee...08b

Skrevet

Vi leier ikke ut til:

Alenemødre

Småbarnsfamilier

Folk uten jobb

Folk med dyr

Folk som røyker

Folk som har bil

Folk med oppsiktsvekkende Facebook-profiler

Vær spesifikk i annonsen, hva ser dere etter? Vær streng på visning - dere har barn og festing er uaktuelt. Vær selektiv når dere gjør research på interessentene. Sjekk sosiale medier når dere vil finne ut hvordan de er.

ikke bil? Pga parkeringen da eller? Det tenkte jeg også på, men min mann mente det IKKE gikk ann å skrive... Det var helt på kanten mente han på :danse:

Skrevet

Når det er hybler dere leier ut, så begrenser det vel seg selv? Er det ikke 99% studenter? I så fall er det jo greit å slå kloa i de som går på kristenskoler, ingen fyll og fanteri ;)

Vi leier ut leilighet og leier gjerne ut til de med barn (=lite festing), vi har barn selv, så da er det gjensidig med litt tramping i gulvet og hyl & skrik iblant.

De vi ikke leier ut til er røykere eller de som har dyr. Og de må ha fast jobb og virke normale og trivelige.

Anonymous poster hash: 5b9e6...adb
Skrevet

ikke bil? Pga parkeringen da eller? Det tenkte jeg også på, men min mann mente det IKKE gikk ann å skrive... Det var helt på kanten mente han på :danse:

Det er jo forskjell på hva man skriver i annonsen og hva man faktisk velger å gå etter. Er vel ingen som skriver "ikke alenemødre". De bare lar være å velge dem.

Anonymous poster hash: 1f9f9...62e

Skrevet

Hvordan vet man at de faktisk har jobb og ikke bare lyver på seg en? Er det ikke litt storforlangende å skulle spørre etter å få se arbeidskontrakt?

Skrevet

Skriv i annonsen at dere ønsker at de skal skrive om seg selv og at dere kontakter de blir aktuelle for visning. Greit å sile ut ganske så tidlig i prosessen.

Skrevet

Når det er hybler dere leier ut, så begrenser det vel seg selv? Er det ikke 99% studenter? I så fall er det jo greit å slå kloa i de som går på kristenskoler, ingen fyll og fanteri ;)

Vi leier ut leilighet og leier gjerne ut til de med barn (=lite festing), vi har barn selv, så da er det gjensidig med litt tramping i gulvet og hyl & skrik iblant.

De vi ikke leier ut til er røykere eller de som har dyr. Og de må ha fast jobb og virke normale og trivelige.

Anonymous poster hash: 5b9e6...adb

Det er store hybler=) 

Skrevet

Tror dere må ha parkeringsplass for hyblene??

Anonymous poster hash: 3a676...3c6

Skrevet

Det er jo forskjell på hva man skriver i annonsen og hva man faktisk velger å gå etter. Er vel ingen som skriver "ikke alenemødre". De bare lar være å velge dem.

Hvorfor ikke velge alenemor?

Anonymous poster hash: 6aea1...35f

Skrevet

Jeg har ikke noe imot alenemødre. Var en over som skrev at de ikke leide ut til dem så du får spørre henne hvorfor ikke.

Skrevet

Leieboer har krav på parkeringsplass

Anonymous poster hash: 4e113...323

Skrevet

Fordi det er vanskelig å bli kvitt dem når de ikke betaler.

Skrevet

Be om referanser og sjekk dem!

Jeg er ikke utleier selv, men har leid flere plasser og blir nesten irritert på at folk ikke sjekker referanser. Da kunne jeg kanskje unngått å ha en narkoman nabo som spiller dart direkte på stueveggen kl 04 på natta i narkorus. Ville heller ikke godkjent nav-garanti siden det er ett styr uten like å få tilbake penger dersom ting blir ødelagt osv. 

For min del er det trist at man ikke vil leie ut til folk med dyr siden det gjør det vanskeligere for meg, men samtidig forstår jeg det siden mange driver med uansvarlig dyrehold og lar katter og hunder pisse overalt og ødelegge ting. 

Ville også googlet navnene til de som er interessert, da kan man finne mye grums fra idioter som skriver sine meninger i div. kommentarfelt uten å tenke over at det er offentlig og på den måte sile ut mange :) 

Anonymous poster hash: fc372...ec1
Skrevet

Fordi det er vanskelig å bli kvitt dem når de ikke betaler.

Noen gjør det vel vanskelig for andre. Jeg er heldig med denne leiligheten, men må ut i februar da denne skal selges.

Blir gøy det som alenemor til 3.

Skrevet

Bare hvis det er en selvstendig boenhet. Har leiligheten en intern (låst) dør til hovedenheten, er den ikke selvstendig. Da leies den ut som del av egen bolig og diverse krav, som parkeringsplass, faller bort.

Skrevet

Noen gjør det vel vanskelig for andre. Jeg er heldig med denne leiligheten, men må ut i februar da denne skal selges.

Blir gøy det som alenemor til 3.

Jeg forstår at det oppleves urettferdig, men som utleier har man ofte knappe marginer når det gjelder hva man har råd til å gamble med. Mitt råd er at du skaffer deg referanser som bekrefter at du er en punktlig betaler underveis fra de du leier av, så har det neppe noe å si at du er alenemor. 

Skrevet

Bare hvis det er en selvstendig boenhet. Har leiligheten en intern (låst) dør til hovedenheten, er den ikke selvstendig. Da leies den ut som del av egen bolig og diverse krav, som parkeringsplass, faller bort.

Aha, forskjell på hybel og leilighet da

Skrevet

Jeg forstår at det oppleves urettferdig, men som utleier har man ofte knappe marginer når det gjelder hva man har råd til å gamble med. Mitt råd er at du skaffer deg referanser som bekrefter at du er en punktlig betaler underveis fra de du leier av, så har det neppe noe å si at du er alenemor.

Takk, kun leid denne ene leiligheten.

Skal ihvertfall få referanser her.

Skrevet

Det er ikke krav til parkeringsplass så lenge det er hybler eller enheter under 50 kvm.

Vær spesifikk i kontrakten (bruk huseiernes og følg den). Skal de sørge for å bidra til måking, gressklipping osv? f.eks.

Ikke oppgi tlfnr i annonsen, men be dem skrive litt om seg selv inkludert fullt navn osv.

Jeg anbefaler deg å lese deg opp på hva som er en hybel i lovens forstand slik at du er helt klar over hva du leier ut og hvilke rettigheter de har mht resten av huset.

Anonymous poster hash: 3ac91...5b3
Skrevet

Neida, det er nye regler fra Januar. Vi kan gå igjennom begge hyblene fra vår del, så det trengs ikke. Men vi har stor parkering da, så det går fint om de har bil. Men hadde vært best om de ikke hadde=)

Skrevet

Aha, forskjell på hybel og leilighet da

Det har ikke noe å si om det er hybel eller leilighet. Det navnet bruker folk litt som det passer de. Det er ikke sånn at hybel er liten, og leilighet større=) Det at man åpner opp slik at jeg kan gå inn i den andre leiligheten avgjør=) Samme om det er hybel eller leilighet 

Skrevet

Jeg kan godt leie ut til en alenemor jeg. Men hun må underskrive at ungene ikke våkner før 10.00.. hehe... Men sånn seriøst, det orker jeg ikke altså. Er ferdig med småbarn selv, så jeg skal kunne sove litt på helgen.  :danse:  Da er det bedre med en som har litt party på kvelden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...