Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 Var skikkelig guttejente før og er nå en grå mus til tross for min unge alder (25). Går som regel i svart eller grått og joggesko. Aner ikke hvordan jeg bærer en håndveske pent og går litt slaskete/subber føttene i bakken. Jeg er også ganske lutete i holdningen. Klarer ikke å sitte/stå/gå med rett rygg. Jeg skjønner meg heller ikke på sminke og styler aldri håret. Lei av å være stygg og fæl og vil veldig gjerne bli en pen dame. Anonymous poster hash: 0aa00...840
Elsker livet Skrevet 2. april 2016 #2 Skrevet 2. april 2016 Hva med å gå i en butikk som selger sminke og få veiledning og kjøpe produkter? Kjøpesenter har ofte tilbud om en personal shopper som kan hjelpe deg. Se også på f.eks zalando.no Der kan du se om du finner klær du liker, og så kan du trykke på shop the look og bla deg frem til klær og tilbehør som passer sammen.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 Først og fremst: kjøp deg høye hæler! Ikke glamsko, men støvletter eller ankelstøvletter med hæl nok til at du tvinges til å gå med rak rygg. Anonymous poster hash: e54aa...3ab
Himmel og hav Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 Du kan jo begynne med å gjøre noe med det som er helt gratis: rett deg opp i ryggen (handler ofte om å løfte blikket, da følger gjerne overkroppen med) , løft beina når du går og øv deg så ofte at det blir en vane. Kjøp deg noen sko som er litt mer feminine, og finn en farge du liker og start med å kjøpe deg en topp i den fargen. Det er jo ikke meningen at du skal gå rundt som en utkledd versjon av deg selv, men at du skal finne "damen" i deg selv. Selv føler jeg meg alltid mest feminin i kjole eller skjørt. Kan det være noe for deg?
Kjerringa med agurken Skrevet 2. april 2016 #5 Skrevet 2. april 2016 (endret) Kjoler (husk litt utringning)- gjerne pumps (ikke så høye), lær deg hverdagssminke (husk øyenskygge mascara, og gjerne lepomade med litt farge), fiks håret slik at det ikke ser mandig ut. Bruk kåper utenpå kjolene undertøy er alfa og omega. Forede balconet versjoner gir ofte mer flatterende fordeler enn andre bh'er. Det er mange lite feminine kvinner som gjerne klipper seg og kler seg mandig, men med en pen topp og skjørt eller kjole så har man kommet halvveis allerede. Ja, man kan ha bukse etc og fortsatt være feminin, men det er mye vanskeligere å sette samme riktig type bukse og topp. Edit: Eksempel på kjole: http://m.ellos.no/ellos-collection/trikotkjole-maxi/474291?Nao=0&Ntt=trikotkjole&Ntk=All&selArt=367513&pr=0C1B2S3T&pID=474291&page=0 Eksempel på sko: https://m.zalando.no/kmb-elike-klassiske-pumps-sort-km111a003-802.html Dette er enkle valg man kan matche farger med Endret 2. april 2016 av Froggi83
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 Kjoler (husk litt utringning)- gjerne pumps (ikke så høye), lær deg hverdagssminke (husk øyenskygge mascara, og gjerne lepomade med litt farge), fiks håret slik at det ikke ser mandig ut. Bruk kåper utenpå kjolene undertøy er alfa og omega. Forede balconet versjoner gir ofte mer flatterende fordeler enn andre bh'er. Det er mange lite feminine kvinner som gjerne klipper seg og kler seg mandig, men med en pen topp og skjørt eller kjole så har man kommet halvveis allerede. Ja, man kan ha bukse etc og fortsatt være feminin, men det er mye vanskeligere å sette samme riktig type bukse og topp. Edit: Eksempel på kjole: http://m.ellos.no/ellos-collection/trikotkjole-maxi/474291?Nao=0&Ntt=trikotkjole&Ntk=All&selArt=367513&pr=0C1B2S3T&pID=474291&page=0 Eksempel på sko: https://m.zalando.no/kmb-elike-klassiske-pumps-sort-km111a003-802.html Dette er enkle valg man kan matche farger med Hva er å kle seg mandig? Anonymous poster hash: d9172...0c6
Kjerringa med agurken Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Hva er å kle seg mandig? Anonymous poster hash: d9172...0c6 F.eks unisex sko- så og si alltid joggesko. Bukser som ikke er flatterende eller passer bra- gjerne noe du ser på en 50 år gammel industriarbeider. Genser uten utringning og som er rett og og ned slik at man ser ut som en firkant. Enten firkantet jakke eller firkantformet fleece- ofte unisex. Håret- ofte kort, ustelt eller lite feminint. Aldri sminke Har sett mange av disse. De som på død og liv aldri skal skille seg ut, aldri vil synes og gjerne kler seg som menn for mer "aksept". Man er faktisk en kvinne, og da skader det virkelig ikke å være litt feminin i steden for å kle seg som en slubbert.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 De færreste ønsker egentlig å "bli ny" over natten. Se deg rundt, se i ukeblader, TV, nettbutikker osv og finn ut hvordan du kunne tenke deg å se ut. Vær realistisk. Hvordan går de på jobben eventuelt de du studerer sammen med kledd? Hvis faktisk alle du omgås går kledd som "slubberter" så har du kanskje ikke lyst til å bli kjempeglamorøs? Jeg anbefaler deg å ta ett skritt om gangen. Hvis du f.eks. pleier å gå uten smykker, så begynner du med et enkelt halssmykke. Hvis du pleier å gå uten sminke så begynner du med mascara og lipgloss. Hvis du alltid går med dongeribukse eller joggebukse så begynner du med en svart penbukse. Hvis du alltid går med joggesko så begynn med noen pene sko som er behagelige å gå med. Og det holder ikke å kjøpe, du må faktisk gå med det du kjøper. Forhåpentligvis er du så heldig at du har en standard størrelse. Hvis du f.eks. har brede hofter, er veldig høy/lav eller lignende så bør du google "utfordringen" din og se hva du finner av gode råd. Finn en stil som du er komfortabel med. Kanskje ender du opp som en joggesko&jeans-jente, men men kombinert med stilige topper og kult hår. Kanskje ender du opp med å gå med kjole hver dag. Hvis du derimot MÅ bli dame over natten fordi du har fått ny jobb, så anbefaler jeg personlig shopper. Lykke til. Anonymous poster hash: 3ddb2...d2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå