Gå til innhold

Jeg er så såret og lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget..

Saken er jeg aldri har vært fornøyd med mage/hofte partiet. Og " alltid " på diett, som ikke vare så lenge for så å gå på en smell , inni en dårlig sirkel med grense til tvangsspising for så å gå på enda en diett, og slik holder jeg på. Min mann har siste året virkelig jobbet med meg. Fortalt meg hvor fin og delig han syns jeg er, at han liker meg slik jeg er. Når jeg begynner på ny diett , fortaller han at 5-10 kg opp/ned ikke betyr noe for han. Han liker meg.

Jeg er ikke overvektig , har bare for mye rundt magen, så kler meg for og skjule mage /hofter . Jeg liker ikke å kjøpe klær, eller det jeg kjøper er ofte litt for trange for jeg skal slanke meg inni det. Eller det blir klær jeg kan skjule meg litt i. Mannens innsats hadde virkelig begynt å snu synet på meg selv. Jeg kjøpte meg ny bukse som passet!! Følte meg fin!kjøpte en bukse i en str som passet, ikke en str jeg ønsker og passe i. Begynte og snu tankene mine , ikke mer diett , vurderte og kaste badevekten. jeg vil fortsatt bli kvitt litt på mage og hofter, men ikke ved ekstrem dietter eller ekstrem trening, instillte meg på det kommer til og ta tid. Men jeg skal like meg selv slik jeg er akkurat nå! merket jeg fikk et mye mer avslappet ( fornuftig)forhold til trening og mat.

Men så.. Var mannen bort med en kompis , han hadde drukket øl, men var ikke veldig beruset men jeg såg han hadde drukket. Helt greit det. Jeg satt å kiket på kjoler på nettet. Viste han en og spurte om han syns den var fin: ja, men du kan ikke ha den, det har ikke du kropp til. Greit nok, ærlig svar . Men ble lei meg.Men så fortsetter han og forklare hvorfor han mente kroppen min var " feil" for denne kjolen og listet opp alle problem områdene mine. Jeg klare ikke beskrive hvor skuffet og lei meg jeg ble!!! Alle fine orden han har gitt meg , all den selvtilliten han har klart å bygd opp i meg er knust! At han ser eller bemerker mine " feil" gjorde så vondt , og jeg skjemst over kroppen min. Va skjedde , jo rett på diett, men i stede for å sprekke fremfor han, har jeg spist i smug! Hvor sykt er ikke det?!? Spist sjokolade på vei hjem fra butikken har jeg gjort hver dag denne uken...herregud...

Ikke klare jeg å si noe til han heller, samme hva han sier kan han ikke endre på det han har sagt..uff jeg er så skuffet, skuffet over meg selv som ikke bare kan la det passere og fortsette den fine trenden jeg var inni.

Uff som sagt vet ikke hva jeg vill med dette innlegget, men takk for du tok deg tid og lese.

Anonymous poster hash: e80c9...d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det beste du kan gjøre for deg selv er å jobbe med selvbildet ditt. Kan godt være du trenger hjelp til det, så en psykolog, en coach eller lignende.

Får du opp selvbildet ditt så vil du bli mer fornøyd med deg selv. Det er ikke mannen din som skal gi (eller ta fra) deg noe når det kommer til hvordan du har det med deg selv.

Om mannen din er som mange andre så mente han ikke at det han ramset opp var problemer med deg, men at det var kjolen som var feil for deg. Ubetenksomt av ham, kanskje, men ikke nok til at det skal sende deg rett inn i en spiseforstyrret tilværelse igjen. Det er ditt problem.

Så søk hjelp slik at du kan bygge opp selvbildet ditt og bli kvitt tendensen til spiseforstyrrelser. Gjør ting som gjør deg glad, ting som gir deg mestringsfølelse - det styrker også selvbildet. Om du ikke trener, tren, det gjør at man er mer tilstede i egen kropp - prøv gjerne yoga.

Du kan snu dette :)

Anonymous poster hash: 91130...746
Skrevet

Jeg tror det beste du kan gjøre for deg selv er å jobbe med selvbildet ditt. Kan godt være du trenger hjelp til det, så en psykolog, en coach eller lignende.

Får du opp selvbildet ditt så vil du bli mer fornøyd med deg selv. Det er ikke mannen din som skal gi (eller ta fra) deg noe når det kommer til hvordan du har det med deg selv.

Om mannen din er som mange andre så mente han ikke at det han ramset opp var problemer med deg, men at det var kjolen som var feil for deg. Ubetenksomt av ham, kanskje, men ikke nok til at det skal sende deg rett inn i en spiseforstyrret tilværelse igjen. Det er ditt problem.

Så søk hjelp slik at du kan bygge opp selvbildet ditt og bli kvitt tendensen til spiseforstyrrelser. Gjør ting som gjør deg glad, ting som gir deg mestringsfølelse - det styrker også selvbildet. Om du ikke trener, tren, det gjør at man er mer tilstede i egen kropp - prøv gjerne yoga.

Du kan snu dette :)

Takk. Vet det er i mitt " hode" det er feil. Hjalp faktisk å få skrivet det, jeg ble bare så forferdelig skuffet, jeg følte bare alle gode kompliment ikke var ekte fra hans side.

Skrevet

Takk. Vet det er i mitt " hode" det er feil. Hjalp faktisk å få skrivet det, jeg ble bare så forferdelig skuffet, jeg følte bare alle gode kompliment ikke var ekte fra hans side.

Vet du, ingen mann hadde giddet å bruke masse tid i et helt år på å gi deg masse komplimenter hvis han ikke mente det :)

Skrevet

Vet du, ingen mann hadde giddet å bruke masse tid i et helt år på å gi deg masse komplimenter hvis han ikke mente det :)

Takk😊😊 den varmet

Skrevet

Dietter fungerer ikke! Det eneste som fungerer er å skifte livsstil, og spise nok mat til at du ikke sprekker og smugspiser sjokolade.

Blås i han, menn sier så masse idiotiske ting at programmet "My husband says the darndest things" eller "gullkorn fra mannemunn" skulle vært laget.

Spis sunt og slutt på diett:

Skrevet

Veldig frekt av mannen din!

Men uansett så er det ikke hans ansvar å gi deg et godt selvbilde, det ansvaret har du selv. Det er selvsagt mye mer behagelig å legge denne byrden på han, for du virker å være en person som først og fremst ser deg selv gjennom andres øyne. Men her er det dine egne tanker om deg selv du må jobbe med, hele selvbildet ditt. Du legger altfor stort ansvar på mannen din.

Anonymous poster hash: b9ced...40d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...