Gå til innhold

Bleiekamp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet blir straks 3 år og for 6 mnd siden begynte han å vise interesse for å gå på do og tisse. Jeg trodde selvfølgelig at det da var tid for å begynne med bleieavvenning. Men etter en uke med mye dotrening, ble det brått slutt, og han har nesten ikke vist interesse for doen siden. Bare en gang nå og da. Vi var veldig nøye med å ikke presse han til å gå på do, gjorde det til en koselig og positiv stund og han syntes det var veldig gøy. Nå er det såvidt vi får skiftet bleie på han uten å nærmest tvinge han til å ligge. Innimellom står han rolig og skiftingen går uten problemer. Nå blir han nesten hysterisk om jeg i det hele tatt nevner å gå på do. Skriker "jeg har ikke bæsjet eller tisset, det er bare promp", og bleieskiftet er en evig kamp.... Jeg trenger gode råd nå, for jeg har begynt å grue meg til å skifte bleie på han! :(

Anonymous poster hash: a9771...444
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta av bleien og la han gå uten. Etter kort tid blir han oppmerksom på at han tisser og at han kan kontrollere det. Tar kanskje en ukes tid så er ungen tørr. Bare vær innstilt på mye klem vask den første tiden for det blir uhell.

Anonymous poster hash: bc43f...a8b

Skrevet

Min gutt som akkurat er blitt 2 viser stor intr å gå på potte og do, og jeg har funnet ut at selv om han bare er 2 år så vil jeg ikke nekte han gå på potte. Vi har potten stående i mellomgangen så guttungen har lett tilgang,også får han løpe rundt hjemme med bare tskjorte. Vi spør han ofte og sitter han på potten med jevne mellomrom. Også har han blitt selv mye mer oppmerksom på å gå på potten og tisse og ikke på gulvet. Holdt på i ca 2 uker nå og hatt en del uhell men nå er han blitt flink å tisse på potten og ikke gulvet :) så får vi se nærmere sommeren og han er helt ferdig med bleie :D

Skrevet

Ta av bleien og la han gå uten. Etter kort tid blir han oppmerksom på at han tisser og at han kan kontrollere det. Tar kanskje en ukes tid så er ungen tørr. Bare vær innstilt på mye klem vask den første tiden for det blir uhell.

Anonymous poster hash: bc43f...a8b

Han vet han klarer å være oppmerksom på når han må tisse, han har gått uten bleie og sier da fra at han må tisse. Men nå nekter han å gå uten bleie, hyler og skriker om jeg ikke setter på ny. Virker nesten redd for å gå uten.

Hi

Skrevet

Min gutt som akkurat er blitt 2 viser stor intr å gå på potte og do, og jeg har funnet ut at selv om han bare er 2 år så vil jeg ikke nekte han gå på potte. Vi har potten stående i mellomgangen så guttungen har lett tilgang,også får han løpe rundt hjemme med bare tskjorte. Vi spør han ofte og sitter han på potten med jevne mellomrom. Også har han blitt selv mye mer oppmerksom på å gå på potten og tisse og ikke på gulvet. Holdt på i ca 2 uker nå og hatt en del uhell men nå er han blitt flink å tisse på potten og ikke gulvet :) så får vi se nærmere sommeren og han er helt ferdig med bleie :D

Min har aldri brukt bleie, begynte rett på do som nyfødt, dro ned å tørket seg selv når han var 3mnd... Knuste deg, jeg er best!!!!

Anonymous poster hash: a17bb...0c7

Skrevet

Så heldig om det tok 3 år før det skjedde ;)

Dattera mi har vi ikke kunnet skifte bleie på stellebordet siden hun var rundt 7-8 mnd. NEKTA å ligge på rygg. Og hun er sta og har temperament så det ble hylskriking.

Så vi gikk over til buksebleier allerede da.

Anonymous poster hash: 938d7...a09

Skrevet

Han kan ikke gå meg på å bytte bleiene med noen kule truser da?

Jenta her fikk helt angst av å gå med rompa bar, men å bytte bleie med truse gikk greit

Anonymous poster hash: e77ad...3a9
Skrevet

Når min sønn nærmet seg 3 år så bare tok jeg av bleie, og sa at nå må du gå på do. Oppmuntret og da selvsagt. Han hadde aldri vist noe særlig interesse for potte. Så tenker at man kan slutte selv om barnet ikke vil det selv. Men heller når de er i en alder hvor de burde være klar😊 vet mange ikke er enig med meg. Men fungerte utmerket her. Min datter var 2 år når hun sluttet, men hun viste interesse for det. Tenker du bare må ta av bleie og oppmuntre masse .Blir nok uansett ikke bedre om du venter. Lykke til!

Anonymous poster hash: f04bc...577

Skrevet

Min har aldri brukt bleie, begynte rett på do som nyfødt, dro ned å tørket seg selv når han var 3mnd... Knuste deg, jeg er best!!!!

Anonymous poster hash: a17bb...0c7

Hahahaha problemer eller? :P

Dette er det meg og min sønn gjør :)

Skrevet

Han kan ikke gå meg på å bytte bleiene med noen kule truser da?

Jenta her fikk helt angst av å gå med rompa bar, men å bytte bleie med truse gikk greit

Anonymous poster hash: e77ad...3a9

Trodde også det skulle være stas, vi gikk i butikken og kjøpte kule truser, men han skriker og sparker om jeg prøver å ta på han de... :(

Hi

Skrevet

Når min sønn nærmet seg 3 år så bare tok jeg av bleie, og sa at nå må du gå på do. Oppmuntret og da selvsagt. Han hadde aldri vist noe særlig interesse for potte. Så tenker at man kan slutte selv om barnet ikke vil det selv. Men heller når de er i en alder hvor de burde være klar😊 vet mange ikke er enig med meg. Men fungerte utmerket her. Min datter var 2 år når hun sluttet, men hun viste interesse for det. Tenker du bare må ta av bleie og oppmuntre masse .Blir nok uansett ikke bedre om du venter. Lykke til!

Men var det noe hyl og skrik på gutten din da? Skal jeg bare være hard og streng og la han rase? Trodde bleie avvenning skulle være positivt?

Hi

Skrevet

Men var det noe hyl og skrik på gutten din da? Skal jeg bare være hard og streng og la han rase? Trodde bleie avvenning skulle være positivt?

Hi

Nå var det heldighvis ikke noe skrik da. Og tisser gikk greit. Men han hadde en periode han ikke turde å bæsje på do. Men var tålmodig. Og når han først hadde gjort det et par ganger var han bare stolt. Ja bleieskift skal være positivt men likevel du som bestemmer. Og han høres jo og veldig klar ut😊 Er nok bare det at han syntes det er tryggest med bleie fordi det er det han erfart til. Kan jo være en god ide å ta det litt gradvis en liten periode så han blir vant til det.

Skrevet

Nå var det heldighvis ikke noe skrik da. Og tisser gikk greit. Men han hadde en periode han ikke turde å bæsje på do. Men var tålmodig. Og når han først hadde gjort det et par ganger var han bare stolt. Ja bleieskift skal være positivt men likevel du som bestemmer. Og han høres jo og veldig klar ut😊 Er nok bare det at han syntes det er tryggest med bleie fordi det er det han erfart til. Kan jo være en god ide å ta det litt gradvis en liten periode så han blir vant til det.

Erfaring med skulle det stå 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...