Gå til innhold

Noen med artrose i hoften her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du fortelle litt om hvordan det startet, hvordan du fant det ut, og hvordan hverdagen din er?

Takk 🙏

Anonymous poster hash: f72b8...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoftene er vonde, særlig den ene.

Har liksom aldri vært tvil om hva det er siden mormor er hofteoperert 3 ganger og mamma venter på sin første operasjon nå, det er jo arvelig. Var en kiropraktor som først sa han trodde jeg hadde slitasjegikt i hofta, har vært til både mr og røntgen i ettertid. De lurer på om jeg også kan ha bechterews, men foreløbig er det ingen tegn til det på røntgen.

Hverdagen preges ikke av smertene, prøver å være mye i bevegelse og tar det som det kommer egentlig. Regner med jeg også trenger operasjon etterhvert, men de venter jo så lenge som mulig før de opererer. Som det er nå klarer jeg leve greit med smertene. Er mest vondt om jeg sitter for lenge i en stilling.

Anonymous poster hash: 48b0d...f70
Skrevet

Hoftene er vonde, særlig den ene.

Har liksom aldri vært tvil om hva det er siden mormor er hofteoperert 3 ganger og mamma venter på sin første operasjon nå, det er jo arvelig. Var en kiropraktor som først sa han trodde jeg hadde slitasjegikt i hofta, har vært til både mr og røntgen i ettertid. De lurer på om jeg også kan ha bechterews, men foreløbig er det ingen tegn til det på røntgen.

Hverdagen preges ikke av smertene, prøver å være mye i bevegelse og tar det som det kommer egentlig. Regner med jeg også trenger operasjon etterhvert, men de venter jo så lenge som mulig før de opererer. Som det er nå klarer jeg leve greit med smertene. Er mest vondt om jeg sitter for lenge i en stilling.

Anonymous poster hash: 48b0d...f70

Så de kunne se det på mr?

Vært og tatt mr selv og venter på resultat, men lege og jeg er ganske sikker på at det er artrose. Selvom jeg kun er 33 år 😳 alle sier det ikke er mulig, men har alle symptomer. Men jeg er øm og verkende i flere ledd også. Men hoften som plager meg mest. Blir spennende å se hva mr sier da.

Skrevet

Så de kunne se det på mr?

Vært og tatt mr selv og venter på resultat, men lege og jeg er ganske sikker på at det er artrose. Selvom jeg kun er 33 år 😳 alle sier det ikke er mulig, men har alle symptomer. Men jeg er øm og verkende i flere ledd også. Men hoften som plager meg mest. Blir spennende å se hva mr sier da.

Jeg har også fått mange rare forklaringer på smertene mine, før jeg fikk flere revmatiske/autoimmune diagnoser 28 år gammel. Jeg var heller ikke "gammel nok" for mine egne sykdommer.

Jeg lever greit med smerter både i hofter og andre ledd. Behandler med medisiner, smertestillende, fysio og varme.

Anonymous poster hash: 022bb...3f8

Skrevet

Mannen min fikk diagnosen slitasjegikt i hoftene da han var 25 år. Er en idrettsskade for hans del, men absolutt mulig å få det i i ung alder. Han klarer seg greit nå med riktig trening som løping, svømming, ski og sykling. Må sikkert bytte hofter når han blir eldre. Han kan ikke drive med idrett som har brå bevegelser og stopp (håndball, fotball, tennis etc).

Anonymous poster hash: 92649...0f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...