Gå til innhold

Suksessterte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd flere oppskrifter, men blir ikke fornøyd med den gule kremen. Kan du gi meg en oppskrift du bruker og er fornøyd med? 😊

Anonymous poster hash: ba2b0...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.godt.no/#!/oppskrift/5185/suksessterte

Jeg bruker denne, men har i kun 50 gram kaldt smør til slutt. Kremer blir ikke så fast og stiv, men den smaker til gjengjeld titusen ganger bedre. Og man blir ikke så kvalm av ett kakestykke, som jeg har opplevd å bli etter å ha spist andre kaker med masse smør i kremen =)

Anonymous poster hash: b5c31...afc
Skrevet

Min er fantastisk! Få alltid mye skryt for akkurat den (og jeg er ikke noen cake boss!)

4 små eller 5 store eggeplommer has i en gryte med 2 ts vaniljesukker, 1 dl fløte og 100 g sukker. Gi dette et oppkok over svak varme. Avkjøles nesten helt. 100 g soft smør ( i romtempererte terninger) røres inn.

Skrevet

Min er fantastisk! Få alltid mye skryt for akkurat den (og jeg er ikke noen cake boss!)

4 små eller 5 store eggeplommer has i en gryte med 2 ts vaniljesukker, 1 dl fløte og 100 g sukker. Gi dette et oppkok over svak varme. Avkjøles nesten helt. 100 g soft smør ( i romtempererte terninger) røres inn.

Så godt som identisk med min, men jeg bruker skikkelig smør.

Anonymous poster hash: a2e70...deb

Skrevet

Brukte denne nå, men følte kremen ble litt for rennende.. Håper den stivner litt i kjøleskapet?

Skrevet

Brukte denne nå, men følte kremen ble litt for rennende.. Håper den stivner litt i kjøleskapet?

Den tykner jo mer hvis den er på varme lenge. 

Skrevet

Matprat.no sin er kjempegod, men sliter med å få den gule stiv.

Skrevet

Den vil nok ikke stivne mye hvis du har brukt soft. Det ligger jo i navnet. Bruk alltid ekte smør. Trikset er at kremen må kokes og du må røre som en gal!

Anonymous poster hash: 0ebbe...5f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...