Gå til innhold

Hva er lurt å si til en som har angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn i øyeblikket, liksom. Vil si noe som kan hjelpe der og da.

Anonymous poster hash: f484d...f61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt ann på type angst

Skrevet

Trenger ikke si noe annet enn at du er der for vedkommende og at du stiller opp om han/hun trenger noe. Kommer helt ann på personen. Jeg og min samboer har begge angst ( yey for oss ) men håndterer det helt forskjellig. 

Jeg trenger noen som "ser" meg og er sammen med meg slik at jeg føler meg trygg. Han vil helst være alene, og gidder ikke å bli prata til eller tatt på.

Så er ikke noe fasit. 

Anonymous poster hash: d86d3...ed4
Skrevet

Jeg hadde panikkangst en periode. (Sammenheng med annen sykdom) det kom kasta på meg. Hadde en god kollega som hjalp meg vekk fra situasjonen som utløste angsten. (Heis, trangt rom, kollektivtransport) hun tok meg raskt i armen og fikk meg vekk. Noen ganger forsto hun at det var synet som utløste det (gangbro over en vei) da ba hun meg å lukke øynene, puste og henge på.

Ellers sa hun bare - kom så går vi litt.

Hun er helt fantastisk.

Anonymous poster hash: 2f068...5e2

Skrevet

Jeg vil ikke bli tatt på.. Eller at noen snakker med meg viss jeg får akutt angst. Men viss jeg sier noe så trenger jeg et kort svar bare for å føle meg trygg

Anonymous poster hash: 6690c...152

Skrevet

"hva kan jeg gjøre for å hjelpe deg?".

Respekter svaret uansett om du liker det eller ei!

Da jeg slet syns jeg det var godt å bli litt utfordret, men det er individuelt.

Feks satt jeg pris på noen som motiverte meg, og ble med meg, litt utenfor angstkomfortsonen! Babysteps, litt og litt.

Skrevet

Spør den det gjelder du HI. Den enkelte vet nok best hva som hjelper akkurat dem.

Anonymous poster hash: 3865d...c46
Skrevet

Da jeg en periode selv opplevde dette, så ble det mye verre av å bli presset i situasjonen, og verre av støy og skravling. Kroppen er i akutt alarmberedskap, stiv av redsel og klar til å sloss eller flykte. Jeg klarte ikke bli tatt på, og det eneste som hjalp var å sitte rolig til det gikk over, helst alene.

Skrevet

Tai chi bevegelser sammen med pusteteknikk hjalp forresten også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...