Gå til innhold

Bør jeg ligge unna eksen til en vennine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en vennine som bodde med kjæresten sin i ca 4 år før de gikk fra hverandre,men de er fortsatt venner da.

Nå er det ca 1 år siden det ble slutt å traff han helt tilfeldig på byn for 3 uker siden.

Vi som knapt hadde snakket ilag før ettersom begge er sjenerte,fikk nå en veldig god tone å snakket mye ilag den kvelden.

Kun vennskaplig selvsagt.

Nå de siste dagene har vi fått veldig god kontakt på facebook også å snakker mye ilag.

Begge er hjemme på dagtid nå å kjeder oss å han har hintet til at vi kunne jo funnet på noe sammen.

Men blir det feil av meg å møte ex samboeren til venninen min?

Ingen av oss er intressert i annet enn å finne på noe sosialt ettersom begge er hjemme på dagtid nå.

Jeg kunne selvsagt spurt venninen min selv men vi snakker ikke så ofte ilag lenger så blir litt rart om det første jeg spør om,er om jeg kan møte eksen hennes :P

Vi var veldig gode venner frem til jeg var 24 år å fikk barn,nå har vi ikke så mye til felles lenger men møtes en sjeldent gang.

Men vil jo ikke ødelegge noe mellom oss så derfor jeg er usikker på hva som er rett og galt her. 

Anonymous poster hash: 3cefb...86b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs vel hva intensjonen er. Dersom de er venner, og ikke har noe uoppgjort så tenker jeg at det er da helt ok om du også er venn med han. 

Men det høres nesten ut som du har tenkt på dette som noe mer enn vennskap....? 

Spør deg selv først hva du tenker, og er det kun vennskap du er ute etter så er det da ingen fare. Er det derimot noe mer ville jeg nok trådd litt varsomt.

Skrevet

Ligg unna!

Anonymous poster hash: 04ac1...ed0

Skrevet

Treffes som venner eller tror du det kan bli noe mer?

Å treffes for å gå tur, kaffe, lunsj synes jeg må være ok.

Å innlede et forhold hadde ikke jeg klart. De var sammen i fire år. Det er ganske lenge. For meg ville han hatt for mye historie med henne.

Jeg ville vel ikke likt om min venninne hadde "datet" min tidligere samboer. Ikke fordi jeg vil ha han selv men det ville være å trekke fortiden inn i livet mitt.

Anonymous poster hash: f79f2...dd1

Skrevet

Du må i alle fall være forberedt på at det kan koste deg vennskapet. Mange vil se det som et svik. På den annen side: Dersom han skulle vise seg å være den store kjærligheten, så er det kanskje verdt det. Kjenner selv et par det han var gift med hennes beste venninne (jada, mye verre enn en eks). De valgte hverandre, mannen ble skilt og venninnene snakket aldri mer sammen. I dag er de nybakte besteforeldre, etter mer enn 30 år sammen. For dem var det riktig, selv om det sikkert var smertefullt. Slike ting er umulig å svare på på forhånd.

Anonymous poster hash: 2cb8e...b9d
Skrevet

Vi er totalt forskjellige så ingen av oss er intressert i noe annet enn å bare være venner :)

Skrevet

Han har forresten ny samboer også :)

Skrevet

Jeg vet man kan ha guttevenner, men dette er å være naiv. Selvfølgelig ligger d mer i lufta

Anonymous poster hash: 379fa...153

Skrevet

Jeg syns det er ok nesten uansett hva intensjonen er (hvis han hadde vært singel i hvert fall). dere er tydeligvis ikke så nære venninner lenger, og hun og han har valgt å ikke være sammen lenger.

Anonymous poster hash: b1775...a4e
Skrevet

Jeg vet man kan ha guttevenner, men dette er å være naiv. Selvfølgelig ligger d mer i lufta

Anonymous poster hash: 379fa...153

Han har jo samboer.

Å jeg har aldri vært intressert i han på den måten,syns bare det var kjekt å få god kontakt med han å gjerne finne på ting med han om det ikke er å gå over en grense.

Skrevet

Å 9 av 10 ganger så er det han som tar kontakt så er ikke sånn at jeg er pågående :)

Skrevet

Hvis det er kun vennskap så ser jeg egentlig ikke problemet.. 

Anonymous poster hash: 6b0df...a2d
Skrevet

Du er bra dum om du tror at han kun vil være venn.. Men møt han du, fortell oss om det etterpå👍🏻

Anonymous poster hash: 2fd70...f3c

Skrevet

Du er bra dum om du tror at han kun vil være venn.. Men møt han du, fortell oss om det etterpå

Anonymous poster hash: 2fd70...f3c

Som sagt så har han samboer.

Skrevet

Som sagt så har han samboer.

Og det hindrer alt?

Anonymous poster hash: bccd4...ac2

Skrevet

Å 9 av 10 ganger så er det han som tar kontakt så er ikke sånn at jeg er pågående :)  Anonymous poster hash: 3cefb...86b

Nei, men om han er den som tar kontakt ni av ti ganger så er det HAN som er pågående...og det kan bety at han ikke bryr seg om at han har samboer.

Jeg tror han er ute ette mer en bare vennskap.

Anonymous poster hash: 44d75...4b0

Skrevet

Jeg ser ikke på han som pågående egentlig :)

Skrevet

Du mister en venninne om du begynner å rote med han her. Garantert.

Spørsmålet er om han er verdt det da.. :P Men spill med åpne kort for venninna di. 

Anonymous poster hash: d9a3b...673

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...