Blondzilla Skrevet 1. april 2016 #2 Skrevet 1. april 2016 Nei nesten aldri. Bare hvis jeg er veldig sulten
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #3 Skrevet 1. april 2016 Ja, hele tiden. Jeg er altfor glad i mat! :/ Anonymous poster hash: f8eea...07b
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #4 Skrevet 1. april 2016 Ja! Spesielt hvis jeg kjeder meg.. Anonymous poster hash: 80378...990
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #6 Skrevet 1. april 2016 Nei. Bare om jeg er sulten. Som skjer rett før lunsj, middag og kvelds. Anonymous poster hash: a27ad...55e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #7 Skrevet 1. april 2016 Nei, dessverre, så når jeg ikke har barnet hjemme eller ikke er på jobb, kan jeg gå nesten en hel dag før jeg spiser.. Anonymous poster hash: ca3ee...9fe
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #8 Skrevet 1. april 2016 Ja, nå har jeg svangerskapsdiabetes og må spise ganske strengt. Alle måltider må planlegges, og jeg må alltid ha med noe "riktig" mat i veska om jeg skulle bli forsinket hjem o.l. Slitsomt! Anonymous poster hash: 12576...b8c
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #9 Skrevet 1. april 2016 Hva er mye? Jeg tenker nok mer på mat gjennom en dag enn jeg ikke gjør det, så det er nok mer enn jeg burde.For det første har jeg cøliaki, så jeg tenker mye på mat i form av planlegging og løsninger. Finner jeg noe å spise på restauranten? Klarer verten å lage noe 100% glutenfritt? Var det faktisk gluten i det jeg fikk servert for et par timer siden? Osv. Det er blitt ren rutine å tenke sånn, så det plager meg ikke. Tenker ofte gjennom oppskrifter og vurderer hva som evt. kan forbedre den, eller hva jeg kan kutte ut fordi den og den varen nærmest er umulig å få tak i her i bygden. Ellers tenker jeg mye på maten jeg spiser, når jeg spiser den. Hva inneholder den? Hvordan er den tilberedt mtp hygiene? Kan jeg stole på næringsinnholdet som står på pakken? Dette bør jeg ikke spise, for dette er for mange kcal. Hva tenker andre når de ser meg spise dette, tenker de at jeg ikke burde spise denne maten? Spiste jeg for mye nå, eller har jeg enda litt å gå på? Men det meste av døgnet går jo med til å IKKE spise, men da tenker jeg for mye på mat da også. Jeg planlegger hvordan jeg kan unngå å spise noe jeg ikke "bør" spise, hva jeg skal si når folk inviterer meg enten på restaurant eller hjem til folk (det er en kjent sak at restaurantmat ikke nødvendigvis er så sunn som den ser ut) hvis jeg allerede har spist for mye den dagen? Jeg vil ikke være kjip eller uhøflig, men jeg vil heller ikke spise alt som alle andre spiser. Hvordan klare å si nei til f.eks dessert eller kake, der alle andre fint kan spise slike ting uten tilsynelatende problemer med det? På jobben har jeg alltid med meg mat som jeg anser som passelig, men mine kolleger flyt til kantinene gjennom hele dagen, så jeg bruker nok litt for mye energi på å unngå kantinen, samtidig som jeg kan sitte på kontoret og fantasere om alle kaloriene kantinen har å by på. Jeg lurer på hva som er dagens suppe, dagens middag, dagens salatbar osv. På vei hjem fra jobb planlegger jeg resten av dagen, rent matmessig. Hva vi skal ha til middag er én ting. Jeg tenker på hva som skal på tallerken min, og hvordan jeg kan fylle den med grønnsaker på en slik måte at det ser ut som jeg spiser mye, men kaloriene tilsier noe annet. Jeg tenker på hva jeg skal spise til kvelds, og hvordan jeg skal unngå potensielle matkick. Jeg kan kjøleskapsinnholdet utenat til enhver tid, så jeg tenker alltid på hva slags ja-mat jeg har tilgjengelig der, og som jeg da fordeler utover kvelden for å unngå nei-maten. Hender at jeg drømmer om mat også. At jeg gafler i meg 20 cupcakes, eller at jeg har klart meg i dagevis uten så mye som en kilokalori. Det er lenge siden jeg har tenkt på hvor mye jeg tenker på mat, så det var et lite sjokk å skrive ned det her. Men alle tankene er blitt rene rutiner, så jeg legger knapt merke til dem selv. Dagene bare er sånn. Anonymous poster hash: e128b...de9
Elsker livet Skrevet 1. april 2016 #10 Skrevet 1. april 2016 Tenker en del på formiddagen at dagens kjedeligste plikt gjenstår; å planlegge, lage, servere middagen.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #11 Skrevet 1. april 2016 Tenker minst mulig på mat, gjør jeg det legger jeg på meg😩(Spiser mer) Anonymous poster hash: f22dd...9b8
Gjest Stjerneklart Skrevet 1. april 2016 #12 Skrevet 1. april 2016 Tenker alt for ofte på mat. Prøver å slanke meg, og dagen består mye av planlegging og kaloritelling. Og ikke minst å prøve å si til meg selv at jeg IKKE har lyst på sjokolade, kake og is.
megmegmeg Skrevet 2. april 2016 #13 Skrevet 2. april 2016 Svært lite... Syns mat er ett ork! Skulle ønske at det fantes en pille jeg kunne ta istedet for å spise for å få i meg vitaminer/mineraler og energi.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #14 Skrevet 2. april 2016 For mye! Har gått ned rett under 9 kg siden januar. Prøver å fokusere på livsstilsforandring og ikke slanking, men jeg har fremdeles til tider lyst på mye mer mat enn jeg spiser. Anonymous poster hash: 75a28...080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå