Gå til innhold

Hvordan trene for å bli slank?!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke øvelser, hvilke apparater?

Skal legge om kostholdet, og trene. Men er jo helt grønn på dette med trening. Har hatt Pt time- men ble ikke noe klokere av det. Det var ikke en bra Pt.. Det var foresten en lærling, og jeg var hans første "kunde"..

Jeg må ned 12 kg😩😩

Finnes det en side noen plass hvor et klart treningsprogram er lagt ut?

Hjelp meg dere som kan litt om dette.

Anonymous poster hash: 10c31...818

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nesten det samme hva du trener. Poenget er å faktisk gjøre det år etter år. Finn noe du trives med. Ikke bry deg om hva som gjør at du går raskest ned i vekt. Sats på noe du har lyst til å gå på. Poenget er å få rørt på seg.

Anonymous poster hash: a2fc8...d24

Skrevet

Det viktigste for å gå ned i vekt er jo absolutt kostholdet. Så bør du trene noe kondis (f.eks jogge, gå raskt, svømming, spinning) og noe styrketrening for å bygge muskler (=høyere hvileforbrenning). Fokuser da på de store musklene, som lår, rumpe, mage og rygg. Yoga regnes vel også som styrketrening kanskje.

Men som hun over sier: du må finne noe du liker og som fungerer for deg. Ikke alle liker å jogge eller trene styrke på treningssenter alene, så kanskje fotball eller fjelltur med venner er mer riktig for deg. Det viktigste er at det skjer ofte og jevnlig.

Og trening er mest for helsa, kosten er for vekta.

Anonymous poster hash: a2e56...e19

Skrevet

Det viktigste du gjør er å putte i deg mindre enn du forbruker. Du blir strammere og sterkere av å trene ikke nødvendigvis slankere hvis du ikke spiser mindre. Jeg trener fast med Pt 3 ganger i uken, kondisjon og styrketrening. Har gjort det i mange år men de kiloene jeg har for mye forsvinner ikke for det. Det gjør de kun i de periodene jeg går på en streng diett ved siden av.

Anonymous poster hash: 4a40d...d48

Skrevet

Gå i oppoverbakke! En bratt en!

Anonymous poster hash: d2ed4...11e

Skrevet

Spis mindre og løp mye og langt

Anonymous poster hash: 8603f...39c
Skrevet

Du forbrenner desidert mest kalorier med å jogge. Å gå på et treningsstudio og trene med apparater er ikke en form for trening som gjør deg slank. Et par styrkeøkter i uken er bra altså, men du bør ha en dag med langkjøring (rolig jogg eller gange 50-60 min), og et par løpeøkter med litt høyere puls. Evt bytte ut en løpeøkt med rask gange i motbakke.

Anonymous poster hash: 1083e...8b2

Skrevet

Det sies at trening er 20% og kosthold 80%

Skrevet

Løping er tingen! Langt på lav intensitet! Det er fantastisk deilig! Intervall, evnt rask gange i bratte bakker gjør at kondisjonen kommer fortere!

Beste måten å forbrenne fett på!

Styrketrening av og til er også fint! Men man trenger ikke noe annet enn sin egen vekt til det!

Anonymous poster hash: c7d6e...106

Skrevet

Begynn på Barry's bootcamp, da er du reddet, spesielt hvis du også passer på kostholdet.

Ellers hadde vg en artikkel nylig med et 7-ukers-program for å komme i form - jeg legger det ved her. det kunne kanskje være noe å prøve?

Anonymous poster hash: bf85d...02e

Anonymous poster hash: bf85d...02e

I form på 7 uker.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...