Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Vi har så lyst til å spise mer bønner og linser, men jeg er helt grønn, og aner ikke hva jeg skal gjøre med dem. Er det noen som har tips til oppskrifter eller gode blogger? Jeg vet det er mye på vegetarblogger etc, men det er ofte så mye ris etc i oppskriftene, og vi spiser ikke ris eller pasta. (Jada, vet at jeg bare kan kutte ut risen.. 😏) Anonymous poster hash: 3d38d...5d6
Hannasbananas Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Dytter også. Noen må det jo være her inne.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Jeg bruker det hele tiden, i alt. Steking, trekking/koking, i stekeovnen, hummus, posteier. Til taco, salater, chili sin carne, suppe, wok, panneretter... kikerter erstatter stort sett kylling, kidney bønner rødt kjøtt (hvis du skal bruke gryte/pai/grateng oppskrifter) Anonymous poster hash: 6e278...05b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 .... tomatbønner kokt med litt tacokrydder er et veldig billig og godt alternativ til kjøttdeig Anonymous poster hash: 6e278...05b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 Jeg er veggis, og bruker relativt mye bønner og linser, men mest kikerter. Sistnevnte der kan kanskje også være et fint alternativ? Linser bruker jeg mest i gryter, som en del av burgere og kaker (grønnsakskaker eller andre veggiskaker), i supper, linsestuing (daal) eller i salater og som tilbehør eller sideretter. Bønner bruker jeg i gryter (favoritten er chili sin carne!), i burgere og kaker, i tacoen og på nachos, bønnestuing, salater og tilbehør og siderett og gjerne bønnepostei på skiva Kikerter bruker jeg i alt det nevnte, men også som snacks (google kikersnacks), i f.eks sjokoladekake og småkaker. Kun fantasien setter grenser =) Anonymous poster hash: a795b...110
Mandala Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 (endret) Veganmisjonen er en helt fantastisk blogg, vet ikke om du har vært innom den? Utrolig mange gode oppskrifter, du bør definitivt finne mye uten ris eller pasta. Bloggeren er også flink til å skrive alternativt tilbehør. Jeg bruker forøvrig vanlige melkeprodukter i rettene mange steder der det egentlig skal være veganske alternativ. Endret 31. mars 2016 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Veganmisjonen har mye bra. Anbefaler forøvrig nøttestek med fløtesaus Anonymous poster hash: 6e278...05b
Himmel og hav Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 Jeg bruker bønner og kikerter mye i salater, supper og gryter, både som erstatning for kjøtt og i tillegg til. Jeg kjøper helst de som er ferdige til å brukes, for jeg er ikke så flink til å huske bløtlegging. I salater bare skyller jeg dem og slenger dem oppi, i supper fungerer de litt som jevning når jeg bruker stavmikser på den ferdige suppa og i gryter så lar jeg de bare koke med en liten stund på slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå