Gå til innhold

Undervektig kresen jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg ble litt inspirert av innlegget om den "kresne" jenta.

Min datter på 9 år er akkurat på grensen til å være undervektig. Hun er i tillegg ganske så kresen.

Vi har prøvd alle mulige varianter for å få henne til å spise, både belønning, tvang og ikke gi annen mat.

Tvang fungerte rimelig dårlig, da hun satt med middagsbordet og var på nippet til å kaste opp. Jeg var jo i grunnen klar over at det ikke var korrekt måte å gjøre det på, men var tom for andre ideer. Sluttet rimelig kjapt med det da.

Belønning... Tja, hun har smakt på et par ting, men kan jo ikke akkurat si at hun SPISER det da. Selv om hun har smakt flere ganger, så liker hun det ikke.

Å ikke gi henne noe annet å spise fungerer jo heller ikke så bra. Da spiser hun rett og slett ikke. Har prøvd det en periode, selv om legen fraråder det pga undervekt. Resultatet var en likblek, slapp jente.

Nå er det jo ikke sånn at hun ikke spiser, men vi tilpasset nok maten litt i overkant mye. Men vet ærlig talt ikke hva annet vi kan gjøre?

Nå skal det sies at jeg var ganske lik som liten. Jeg gjorde det jo ikke for å være vanskelig. Problemet var at jeg ble rett og slett ikke sulten. Hvorfor skulle jeg da spise noe som ikke var noe særlig godt? Var maten veldig god, spiste jeg den jo. Ikke fordi jeg var sulten, men fordi den var god.

Mistenker at det er noe sånt som er problemet hennes også, det er liksom ikke noe problem om hun ikke får mat.

Hva søren gjør vi?

Anonymous poster hash: 5d47a...1b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke noe råd, men vil gjerne følge tråden. Skulle tro det var min jente du hadde skrevet om!

Anonymous poster hash: a654f...db7

Skrevet

Jeg synes du skal gi det datteren din spiser og liker. Ellers vil det gå ut over skolen og konsentrasjonen.

Det var dette rådet en venninne av meg fikk av legen og lærerne. Hun trengte energi og mat. Så går det seg sakte men sikkert til vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 2dcac...8be

Skrevet

.

Anonymous poster hash: 5d47a...1b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...