Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Jeg hadde en rettsak mot barnefar sommeren'15 fordi han ikke har sett mitt barn på 4 år og jeg ville ha foreldreansvar alene. Han er et veldig ustabil menneske, men mer enn dette er ikke viktig å nevne. Retten ga ihvertfall meg foreldreansvaret alene og dømte også i samme slengen at han ikke skulle ha noe form for samvær - hvis han ville ha det så må han ha mentale sjekker for å se etter psykoser osv. Dette bestemte retten selv da han oppførte seg helt sinnsykt under rettsaken. Han anket ikke og jeg ble 50kg lettere. Minst. Plutselig fikk jeg meldinger fra han i dag om at han vil se min datter osv. Og hvis jeg ikke samarbeidet kom han til å ta meg til retten igjen......... Jeg er helt knust. Og ikke minst redd. Jeg er kjemperedd han. Så kan han virkelig gjøre dette? Trodde kun at han kunne anke, og siden han ikke gjorde det så er det 'bestemt'. Kan han virkelig bare få laget en ny rettsak så lett? Kjenner at den tunge byrden kom tilbake, og ikke minst mange ekle følelser jeg trodde jeg var kvitt. Anonymous poster hash: e2574...254
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Han har nok liten sjanse, men be om besøksforbud hvis du er redd ham! Anonymous poster hash: da8b8...e98
Gjest Antarctica Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Hva om du svarer formelt at han må ta det via din advokat, og at dommen fra sist er rettskraftig - han må bevise at han er frisk?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Sa til at at retten er satt og hvis det var noe mer kunne han kontakte min advokat. Han sende meg bare blinkefjes med 'vi får se' rett bak. Jeg bor på andre siden av Norge nå, så er ikke redd han i den forstand. Men mentalt er jeg redd han pga det mennesket han er. Og kjenner at jeg blir å gå å være redd for å få ny innkallelse til en rettsak. Var to helt jævlige år med advokat/samtaler o.l frem til vi hadde rettsaken. Var ødelagt i lang tid både før og etter. Vil virkelig ikke gå igjennom dette på nytt. Anonymous poster hash: e2574...254
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Spar på alt av meldinger! Og bare la ham prøve seg på ny rettssak. Han har vel ikke gjort det retten krevde av ham i første omgang, så han kommer nok ingen vei... Skjønner at du bekymrer deg, men ikke la ham vippe deg av pinnen! Lykke til, hi Anonymous poster hash: 317eb...342
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 Jeg hadde en rettsak mot barnefar sommeren'15 fordi han ikke har sett mitt barn på 4 år og jeg ville ha foreldreansvar alene. Han er et veldig ustabil menneske, men mer enn dette er ikke viktig å nevne. Retten ga ihvertfall meg foreldreansvaret alene og dømte også i samme slengen at han ikke skulle ha noe form for samvær - hvis han ville ha det så må han ha mentale sjekker for å se etter psykoser osv. Dette bestemte retten selv da han oppførte seg helt sinnsykt under rettsaken. Han anket ikke og jeg ble 50kg lettere. Minst. Plutselig fikk jeg meldinger fra han i dag om at han vil se min datter osv. Og hvis jeg ikke samarbeidet kom han til å ta meg til retten igjen......... Jeg er helt knust. Og ikke minst redd. Jeg er kjemperedd han. Så kan han virkelig gjøre dette? Trodde kun at han kunne anke, og siden han ikke gjorde det så er det 'bestemt'. Kan han virkelig bare få laget en ny rettsak så lett? Kjenner at den tunge byrden kom tilbake, og ikke minst mange ekle følelser jeg trodde jeg var kvitt. Anonymous poster hash: e2574...254 Han har nok lov til å ta deg for retten. Men 1 - be om besøksforbud siden du er redd han. 2- gå til advokaten din og få han/henne til å svare formelt på meldingene du har mottatt ang. samvær med datteren din. Det er jo en rettskraftig dom i bildet, så det kan hende han vil trekke seg unna dersom han får svar fra advokaten og ikke deg. 3 - vurder å bytt til skjult telefonnummer så han ikke kan kontakte deg pr. sms/telefon. Anonymous poster hash: aee87...5db
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Det svaret du fikk er typisk trekk for å prøve å psyke deg ut. Ikke svar, ikke vær redd og ha god tro om at det ikke kommer til å skje noe. Hadde han virkelig ment dette, hadde han kommet med et annet, mer konkret svar. Anonymous poster hash: 04f71...216
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Skal han ta deg til retten må noe være annerledes nå enn sist. Han kan ikke kjøre samme sak to ganger for samme instans. En sak som er prøvd for retten er ferdig behandlet på det punktet. Ellers ville man jo kunne dømme folk for samme handling gjentatte ganger. Anonymous poster hash: 3870b...646
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 Ikke svar på meldinger UANSETT! Last ned meldingene hos politiet (spør hvordan de vil ha dem). Legg ved dommen samtidig. Hans lokale politikammer vil få beskjed og være obs på ham. Anonymous poster hash: d07f2...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå