Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 http://m.nettavisen.no/nyheter/utenriks/--tyrkiske-grensevakter-skyter-syriske-flyktninger/3423208593.html Anonymous poster hash: a8e93...803
Gjest Antarctica Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Hør, hør. Tyrkia er så nært opp til et militærdiktatur man kan komme.
soleia Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 I tillegg til at dei fengslar kritiske journalistar i stor stil, og dømmer dei til svært lange straffer berre pga det dei skriv.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Og de samarbeider med IS! Anonymous poster hash: 10404...6ff
Gjest Antarctica Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Og diskriminerer minoriteter, som kurdere og armenere.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #6 Skrevet 1. april 2016 Hvor ble av alle som skal reise og forsvarer sine valg? Ho Anonymous poster hash: a8e93...803
Ylva og Mathilde Skrevet 1. april 2016 #7 Skrevet 1. april 2016 Huff, men hva med de stakkars folkene som jobber på hoteller/restauranter for å forsørge familiene sine? Jeg føler for dem og stakkar, som kommer til å miste jobben når turismen forsvinner. Det er ikke Erdogan det går utover først, når man boikotter Tyrkia.
Gjest Antarctica Skrevet 1. april 2016 #8 Skrevet 1. april 2016 Huff, men hva med de stakkars folkene som jobber på hoteller/restauranter for å forsørge familiene sine? Jeg føler for dem og stakkar, som kommer til å miste jobben når turismen forsvinner. Det er ikke Erdogan det går utover først, når man boikotter Tyrkia. Husker du apartheid-boikotten? Ingen av oss har mye makt hver. Men vi har en stemmeseddel vi kan bruke hver dag, og det er hvem vi bestemmer oss for å gi pengene våre til. Tyrkias politikere må endre kurs hvis landet utsettes for press utenfra.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #9 Skrevet 1. april 2016 Huff, men hva med de stakkars folkene som jobber på hoteller/restauranter for å forsørge familiene sine? Jeg føler for dem og stakkar, som kommer til å miste jobben når turismen forsvinner. Det er ikke Erdogan det går utover først, når man boikotter Tyrkia. Da er det endel mennesker det er "synn på" i Norge også nå! Du bør umiddelbart kvitte deg med "alt" du eier og støtte en arbeidsløs familie i Stavanger... Kapital er det eneste som funker på maktsyke personer, eller snarere mangelen på den! Hvis man går sammen om å tvinge de i kne vil også Tyrkia kunne bli et verdig EU medlem. Tenk at de er det 😱 Anonymous poster hash: a8e93...803
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #10 Skrevet 1. april 2016 Noen gode forslag på hvordan de skal stoppe flere flyktninger er ikke en høy mur greit nok? Skulle vi i Norge tatt mot like mange flyktninger som Tyrkia har gjort i forhold til folketallet burde vi tatt imot over 130.000 stykk i fjor og ikke kun de 30.000 som kom.Så klart drap av barn er IKKE greit, men det er heller ikke greit når vi bomber mål i andre land og dessverre treffer uskyldige. Sorry jenter, men selv har vi planlagt 4 uker i Tyrkia i sommer og jeg gleder meg. Anonymous poster hash: 2b4f0...cda
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #11 Skrevet 1. april 2016 Noen gode forslag på hvordan de skal stoppe flere flyktninger er ikke en høy mur greit nok? Skulle vi i Norge tatt mot like mange flyktninger som Tyrkia har gjort i forhold til folketallet burde vi tatt imot over 130.000 stykk i fjor og ikke kun de 30.000 som kom. Så klart drap av barn er IKKE greit, men det er heller ikke greit når vi bomber mål i andre land og dessverre treffer uskyldige. Sorry jenter, men selv har vi planlagt 4 uker i Tyrkia i sommer og jeg gleder meg. Anonymous poster hash: 2b4f0...cda Hva? Er det virkelig det du får ut av dette? 😳 God tur og husk å bruke solbriller! Anonymous poster hash: a8e93...803
Ylva og Mathilde Skrevet 1. april 2016 #12 Skrevet 1. april 2016 Da er det endel mennesker det er "synn på" i Norge også nå! Du bør umiddelbart kvitte deg med "alt" du eier og støtte en arbeidsløs familie i Stavanger... Kapital er det eneste som funker på maktsyke personer, eller snarere mangelen på den! Hvis man går sammen om å tvinge de i kne vil også Tyrkia kunne bli et verdig EU medlem. Tenk at de er det 😱 Anonymous poster hash: a8e93...803 Sammenligner du overpriveligerte nordmenn med allerede fattige tyrkere? Mener du arbeidsledige oljearbeidere behøver bistand foran NOEN andre fattige i verden? Du store alpakka, for et idiotisk utsagn. Jeg er ganske sikker på at de arbeidsledige i Stavanger får mer i dagpenger enn jeg har som turnusarbeidende alenemor. Klart man kan få Tyrkia i kne, men det er folket som bukker under først. Bare se hva som har skjedd i Syria.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #13 Skrevet 1. april 2016 Ja, for å unngå at slikt skjer må jo vi også se på oss selv: Hvor mange flyktninger kan vi i Norge ta imot? For det er jo dette som er problemet i øst Tyrkia, der er veldig mange flyktninger der. Tyrkia alene har minst rundt 3 mill syriske flyktninger så om vi tar mange mange flere til Norge så vil jo de frigjøre plasser der nede. Jeg er ikke enig med Erdoğan sin politikk, men det samme gjelder veldig mange tyrkere i dag. Anonymous poster hash: 2b4f0...cda
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #14 Skrevet 1. april 2016 Hva? Er det virkelig det du får ut av dette? God tur og husk å bruke solbriller! Anonymous poster hash: a8e93...803 Skylapper er mitt forslag. Anonymous poster hash: 47927...48a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #15 Skrevet 1. april 2016 Sammenligner du overpriveligerte nordmenn med allerede fattige tyrkere? Mener du arbeidsledige oljearbeidere behøver bistand foran NOEN andre fattige i verden? Du store alpakka, for et idiotisk utsagn. Jeg er ganske sikker på at de arbeidsledige i Stavanger får mer i dagpenger enn jeg har som turnusarbeidende alenemor. Klart man kan få Tyrkia i kne, men det er folket som bukker under først. Bare se hva som har skjedd i Syria. At du ikke klarer å se at Stavanger står forran en krise sier mer om deg enn meg. Når du ikke kan betjene lånet du tok opp og bunnen ramler ut av boligmarkedet vil du finne mange nye gjeldsofre i denne regionen. Når så kjøpekraften også uteblir er det sånne som deg selv som også vil risikere å miste jobben. En NAV trygd kan ikke hjelpe deg da! Høyere inntekt vil for de fleste bety dyrere hus/bil og høyere lån. I Syria begynte folk å holde fredlige demonstrasjoner i er forsøk på å endre styret i landet. De fleste hadde dog det de trengte og levde vanlige liv som deg og meg. En dag skrev 3 eller 4 TOLVårs gamle UNGER på en vegg at de ønsket styresmaktene avsatt og døde. Barna ble hentet og henrettet. Familiens forsøk på å få sine barn tilbake ble møtt med: ønsker dere barn? Kom med konene og vi skal sette barn på de.... Demonstrasjonene tok seg opp og ble mer aggressive etter dette og styresmaktene begynte å ta igjen. Folk ble redde og skjøt etterhvert naboen og hverandre fordi lovløse tilstander oppsto og folk ble redde styresmaktene som forsøkte å gjenvinne ro i gatene med å kjøre tanks inn i boliggater... Slik er det i følge endel Syrere jeg kjenner. Sånn, dagens opplæring! Håper det hjalp!! Anonymous poster hash: a8e93...803
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #16 Skrevet 1. april 2016 At du ikke klarer å se at Stavanger står forran en krise sier mer om deg enn meg. Når du ikke kan betjene lånet du tok opp og bunnen ramler ut av boligmarkedet vil du finne mange nye gjeldsofre i denne regionen. Når så kjøpekraften også uteblir er det sånne som deg selv som også vil risikere å miste jobben. En NAV trygd kan ikke hjelpe deg da! Høyere inntekt vil for de fleste bety dyrere hus/bil og høyere lån. I Syria begynte folk å holde fredlige demonstrasjoner i er forsøk på å endre styret i landet. De fleste hadde dog det de trengte og levde vanlige liv som deg og meg. En dag skrev 3 eller 4 TOLVårs gamle UNGER på en vegg at de ønsket styresmaktene avsatt og døde. Barna ble hentet og henrettet. Familiens forsøk på å få sine barn tilbake ble møtt med: ønsker dere barn? Kom med konene og vi skal sette barn på de.... Demonstrasjonene tok seg opp og ble mer aggressive etter dette og styresmaktene begynte å ta igjen. Folk ble redde og skjøt etterhvert naboen og hverandre fordi lovløse tilstander oppsto og folk ble redde styresmaktene som forsøkte å gjenvinne ro i gatene med å kjøre tanks inn i boliggater... Slik er det i følge endel Syrere jeg kjenner. Sånn, dagens opplæring! Håper det hjalp!! Anonymous poster hash: a8e93...803 Jeg er usikker på om jeg misforstår, men krisen i Stavanger kan virkelig ikke sammenlignes med krig!!! På finn.no ligger det 401 ledige stillinger i Stavanger. Jeg forstår godt at det er vanskelig for oljearbeidere å bli arbeidsledige. Mange av dem har hatt en ualminnelig gunstig turnus kombinert med svært høy lønn. Som folk flest har de vel sikkert lagt opp forbruk i forhold til inntekt... Jeg synes synd på dem som sliter med å få ny jobb. Men jeg er også helt sikker på at mange av dem synes det er vanskelig å gå til en ny jobb i offentlig sektor der de tjener betydelig mindre enn før. Men, de risikerer ikke å bli fengslet og torturert pga politisk aktivitet. De risikerer ikke at hjemmene blir bombet. De må ikke flykte. De vil få svakere personlig økonomi. Det er helt sikkert vanskelig å forholde seg til, men det er ikke krig. Anonymous poster hash: 382bf...725
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #17 Skrevet 1. april 2016 Jeg er usikker på om jeg misforstår, men krisen i Stavanger kan virkelig ikke sammenlignes med krig!!! På finn.no ligger det 401 ledige stillinger i Stavanger. Jeg forstår godt at det er vanskelig for oljearbeidere å bli arbeidsledige. Mange av dem har hatt en ualminnelig gunstig turnus kombinert med svært høy lønn. Som folk flest har de vel sikkert lagt opp forbruk i forhold til inntekt... Jeg synes synd på dem som sliter med å få ny jobb. Men jeg er også helt sikker på at mange av dem synes det er vanskelig å gå til en ny jobb i offentlig sektor der de tjener betydelig mindre enn før. Men, de risikerer ikke å bli fengslet og torturert pga politisk aktivitet. De risikerer ikke at hjemmene blir bombet. De må ikke flykte. De vil få svakere personlig økonomi. Det er helt sikkert vanskelig å forholde seg til, men det er ikke krig. Anonymous poster hash: 382bf...725 Hvis du leser det jeg opprinnelig svarte på med det utsagnet hjelper det nok betraktelig 👍 Anonymous poster hash: a8e93...803
Ylva og Mathilde Skrevet 1. april 2016 #18 Skrevet 1. april 2016 At du ikke klarer å se at Stavanger står forran en krise sier mer om deg enn meg. Når du ikke kan betjene lånet du tok opp og bunnen ramler ut av boligmarkedet vil du finne mange nye gjeldsofre i denne regionen. Når så kjøpekraften også uteblir er det sånne som deg selv som også vil risikere å miste jobben. En NAV trygd kan ikke hjelpe deg da! Høyere inntekt vil for de fleste bety dyrere hus/bil og høyere lån. I Syria begynte folk å holde fredlige demonstrasjoner i er forsøk på å endre styret i landet. De fleste hadde dog det de trengte og levde vanlige liv som deg og meg. En dag skrev 3 eller 4 TOLVårs gamle UNGER på en vegg at de ønsket styresmaktene avsatt og døde. Barna ble hentet og henrettet. Familiens forsøk på å få sine barn tilbake ble møtt med: ønsker dere barn? Kom med konene og vi skal sette barn på de.... Demonstrasjonene tok seg opp og ble mer aggressive etter dette og styresmaktene begynte å ta igjen. Folk ble redde og skjøt etterhvert naboen og hverandre fordi lovløse tilstander oppsto og folk ble redde styresmaktene som forsøkte å gjenvinne ro i gatene med å kjøre tanks inn i boliggater... Slik er det i følge endel Syrere jeg kjenner. Sånn, dagens opplæring! Håper det hjalp!! Anonymous poster hash: a8e93...803 Du tror du lærte meg noe? Jeg vet hvordan krigen i Syria oppstod, og om vi "sulter ut" folket i Tyrkia kan det bli store problemer der og. Kjipt å miste jobben, men da må man søke på nye, selge bilene og kjøpe et mindre sted å bo da. Det er ikke en menneskerett å bo på 300 kvm, ha en million utbetalt og eie 2 biler.
Gjest Antarctica Skrevet 1. april 2016 #19 Skrevet 1. april 2016 Skylapper er mitt forslag. Anonymous poster hash: 47927...48a De er visst allerede på...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #20 Skrevet 1. april 2016 Noen gode forslag på hvordan de skal stoppe flere flyktninger er ikke en høy mur greit nok? Skulle vi i Norge tatt mot like mange flyktninger som Tyrkia har gjort i forhold til folketallet burde vi tatt imot over 130.000 stykk i fjor og ikke kun de 30.000 som kom.Så klart drap av barn er IKKE greit, men det er heller ikke greit når vi bomber mål i andre land og dessverre treffer uskyldige. Sorry jenter, men selv har vi planlagt 4 uker i Tyrkia i sommer og jeg gleder meg. Anonymous poster hash: 2b4f0...cda Å drepe barn er ikke greit sier du.Er det greit å drepe voksne? Anonymous poster hash: 78907...7f7
Gjest Antarctica Skrevet 1. april 2016 #21 Skrevet 1. april 2016 Du tror du lærte meg noe? Jeg vet hvordan krigen i Syria oppstod, og om vi "sulter ut" folket i Tyrkia kan det bli store problemer der og. Kjipt å miste jobben, men da må man søke på nye, selge bilene og kjøpe et mindre sted å bo da. Det er ikke en menneskerett å bo på 300 kvm, ha en million utbetalt og eie 2 biler. Å "sulte" ut folket i Tyrkia er det ingen som har foreslått. Og ikke kom og lat som om norske turister reiser til Antalya av sin hjertens godhet, så servitører og stuepike ikke skal miste jobben! Men å legge begrunnet press på et land og å være tydelig på hvorfor man boikotter det, kan få landets politikere til å skjelve litt for hvordan den neste perioden blir, om de vil beholde sine posisjoner eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #22 Skrevet 1. april 2016 Det er uroligheter i Tyrkia mest knyttet til krig i naboland,og naboland som ønsker svekket tyrkia. Første land IS terrorriserer er land omkring dem. Det er derfor folk ikke reiser til Tyrkia i år,ikke noe annet. Ingen politisk bakgrunn eller mening,folk er bare redde for ræva si,ikke barnedrap. Slutt å bruke unnskyldning som Erdogan eller PKK. Begge eksisterte langt før år 2016 og ingen brydde seg om det om sommeren. Dette er ikke Erdogans første år som president. Anonymous poster hash: cfdd3...3fc
Gjest Antarctica Skrevet 2. april 2016 #23 Skrevet 2. april 2016 Det er uroligheter i Tyrkia mest knyttet til krig i naboland,og naboland som ønsker svekket tyrkia. Første land IS terrorriserer er land omkring dem. Det er derfor folk ikke reiser til Tyrkia i år,ikke noe annet. Ingen politisk bakgrunn eller mening,folk er bare redde for ræva si,ikke barnedrap. Slutt å bruke unnskyldning som Erdogan eller PKK. Begge eksisterte langt før år 2016 og ingen brydde seg om det om sommeren. Dette er ikke Erdogans første år som president. Anonymous poster hash: cfdd3...3fc Og det er ikke første året jeg dropper Tyrkia, heller. Det er vel ca 20 år siden jeg ble kjent med en kurdisk journalist som hadde vært redaktør for en avis i Istanbul. Det han kunne fortelle om forfølgelse, overvåkning, sensur/språksensur og vilkårlige arrestasjoner var MER enn nok til å ta fra meg lysten til å besøke den politistaten.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #24 Skrevet 2. april 2016 Og det er ikke første året jeg dropper Tyrkia, heller. Det er vel ca 20 år siden jeg ble kjent med en kurdisk journalist som hadde vært redaktør for en avis i Istanbul. Det han kunne fortelle om forfølgelse, overvåkning, sensur/språksensur og vilkårlige arrestasjoner var MER enn nok til å ta fra meg lysten til å besøke den politistaten. All ære til deg men vanlige folk tenker sjelden så langt. I lys av hva som skjedde i for 5 år siden,og frem til nå har jeg litt betenkeligheter rundt demokrati i asiatiske og afrikanske land. Det har bare oppstått krig og terror etter at Gadafi ble tatt av makt i demokratiens land. Ikke at jeg støtter ham men han har klart å holde klanene i sjakk. Ja,med brutale metoder men det er de nå som bruker brutale metoder på alle andre, Inkludert oss. For ikke å snakke om IS som oppstod da demokrati prøvde å få ne Assad. Tusenvis ble drept Palmyra ødelagt,millioner på flukt,vi har fått Brussel,Paris,Istanbul osv. Kanskje er det bedre med stabil diktator,rett og slett. I så fall er det kanskje ikke bra å få ned Erdogan og lage en krigssone,tyrkere vil ikke tjene på det og vi vil få krig med millioner mennesker i vårt nabolag. Og en ting til,jeg kaller det PKK gjorde i Ankara for en terrorisme,på lik linje med IS. Man sprenger ikke seg selv bare for å ta med seg så mange uskyldige mennesker. Det gjelder i Paris,det gjelder i Ankara. Anonymous poster hash: cfdd3...3fc
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #25 Skrevet 2. april 2016 "i demokratiens navn" mente jeg Anonymous poster hash: cfdd3...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå