Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Fikse opp i alt selv uten å kontakte noen? Anonymous poster hash: a1073...9f2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Måtte jo fått sjekket om det elektriske anlegget etc unngikk skader. Høres ut som en utrolig dum idé. Hasjfarmen som tok fyr? Anonymous poster hash: 6ab8c...018
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Måtte jo fått sjekket om det elektriske anlegget etc unngikk skader. Høres ut som en utrolig dum idé. Hasjfarmen som tok fyr? Anonymous poster hash: 6ab8c...018 Hehe, nei. En tenkt problemstilling bare som jeg falt over på kvinneguiden Anonymous poster hash: a1073...9f2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Det kommer vel veldig an på type brann? Altså hvorfor det begynner å brenne, hvor, hvor mye osv. Er det tilløp til brann i en kjele og man slukker den ved å ta den av varmen og legge på lokk trenger man ikke akkurat å kontakte noen. Var det brann i en stikkontakt på et barnerom og man brukte alt pulveret i brannslukkingsapperatet for å slukke den bør man selvsagt tilkalle noen (ikke minst en elektriker). Anonymous poster hash: 91c07...d05
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Det kommer vel veldig an på type brann? Altså hvorfor det begynner å brenne, hvor, hvor mye osv. Er det tilløp til brann i en kjele og man slukker den ved å ta den av varmen og legge på lokk trenger man ikke akkurat å kontakte noen. Var det brann i en stikkontakt på et barnerom og man brukte alt pulveret i brannslukkingsapperatet for å slukke den bør man selvsagt tilkalle noen (ikke minst en elektriker). Anonymous poster hash: 91c07...d05 Tenker mer enn en kjelebrann. En husbrann type dette. Middels stor kanskje? http://byavisa.sandefjord.no/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/brann-i-re/444492-1-nor-NO/brann-i-Re.jpg Anonymous poster hash: a1073...9f2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 Tenker mer enn en kjelebrann. En husbrann type dette. Middels stor kanskje? http://byavisa.sandefjord.no/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/brann-i-re/444492-1-nor-NO/brann-i-Re.jpg Anonymous poster hash: a1073...9f2 Det der er ikke en middels stor brann, det der er et overtent hus. Skal du ha noe igjen på forsikringen må "noen" kontaktes, og en slik brann som det der klarer du ikke slukke alene. Forsikringsselskapet krever også en brannårsak, for er det din uaktsomhet som er årsaken får du forkorting i utbetalingen. Anonymous poster hash: 11c13...386
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Det der er ikke en middels stor brann, det der er et overtent hus. Skal du ha noe igjen på forsikringen må "noen" kontaktes, og en slik brann som det der klarer du ikke slukke alene. Forsikringsselskapet krever også en brannårsak, for er det din uaktsomhet som er årsaken får du forkorting i utbetalingen. Anonymous poster hash: 11c13...386 DETTE er et overtent hus http://www.smp.no/incoming/article11362235.ece/yl2589/BINARY/w980-adaptive/512_Ny__RAKa6714.jpg Anonymous poster hash: a1073...9f2
Gjest Stjerneklart Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Tenker mer enn en kjelebrann. En husbrann type dette. Middels stor kanskje? http://byavisa.sandefjord.no/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/brann-i-re/444492-1-nor-NO/brann-i-Re.jpg Anonymous poster hash: a1073...9f2 Av ren nysgjerrighet, hvordan i all verden skal du få slukket denne brannen? Trengs nok mer enn et brannslukningsapparat og hageslange til for å slukke dette skal jeg love deg
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 Av ren nysgjerrighet, hvordan i all verden skal du få slukket denne brannen? Trengs nok mer enn et brannslukningsapparat og hageslange til for å slukke dette skal jeg love deg Ja, greit. La oss tenke at brannen starter i første etasje istedenfor. Anonymous poster hash: a1073...9f2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 En kjelebrann som jeg klarer å slukke uten at noe annet brenner hadde jeg ikke gjort noe. Større brann som krevde brannslukker hadde jeg tilkaldt noen ja. Mye som er i huset som kan være skadelig, så en tlf til brannvesenet mens jeg slukker. Tlf har jeg igrunn alltid på meg. Også må nok brannvesenet vært inne i bilde om jeg skal få noe på forsikringa. Anonymous poster hash: 690d9...870
Marriet Skrevet 31. mars 2016 #11 Skrevet 31. mars 2016 Om du må kontakte noen er vel avhengig av hva du vil med saken. For å få igjen penger som noen nevner her må du nok gjerne oppgi en grunn for hvorfor du ikke varslet (det kan jo begynne å brenne mens du ikke er der, men da får du jo heller ikke slukket selv) også vil de ha brannårsak. Hvis kjøkkenet ditt brenner opp, du varsler ikke, slukker det selv og skal ikke ha noen penger fra forsikringsselskapet så er jo det din greie vil jeg tru.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #12 Skrevet 31. mars 2016 Vi gjorde det ihvertfall. Ikke noe problem (det var leieboeren som holdt på tenne på huset vårt ved å gå fra mat på komfyren.) Anonymous poster hash: 185e5...9ae
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #13 Skrevet 31. mars 2016 Ser dere nevner kjelebrann som noe som man enkelt å greit å sluke. Dere er klar over at over ovnen har de fleste en slags ventilasjon der gnister kan komme seg inn og lige inlag med 5 års fettavleiringer og ulme før hele ventilasjons røret plutselig antener noen timer etter når huset har gått til ro. Tror nok helst jeg ville hatt brannvesenet inn for å sjekke ja. Anonymous poster hash: da5be...fcf
Gjest Antarctica Skrevet 31. mars 2016 #14 Skrevet 31. mars 2016 Ja, greit. La oss tenke at brannen starter i første etasje istedenfor. Anonymous poster hash: a1073...9f2 Men... Det er jo enda vanskeligere? Brann sprer seg jo mye fortere oppover enn nedover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå