Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 😂😂😂 http://www.sciencealert.com/people-who-constantly-pick-up-grammar-mistakes-are-kinda-jerks-scientists-find Anonymous poster hash: 1e486...14c
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Denne tråden kommer de til å ignorere. Liker ikke å høre slikt disse perfeksjonistene. De er jo PERFEKT. 😂😂😂 Anonymous poster hash: 36ef6...5f3
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 😂😂😂 http://www.sciencealert.com/people-who-constantly-pick-up-grammar-mistakes-are-kinda-jerks-scientists-find Anonymous poster hash: 1e486...14c 🙊👍 Anonymous poster hash: e64a1...232
sug lut Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Prøv korrekturLESERNE. Og vi er perfekte, det er dere som taper på alle fronter hver gang dere driter i rettskriving og grammatikk, for vi vil ikke ansette dere, vi vil ikke engang ha dere til å dele husleia, som artikkelen bruker som eksempel.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Prøv korrekturLESERNE. Og vi er perfekte, det er dere som taper på alle fronter hver gang dere driter i rettskriving og grammatikk, for vi vil ikke ansette dere, vi vil ikke engang ha dere til å dele husleia, som artikkelen bruker som eksempel. Nei, dere kan jo ikke det når dere bor i kommunale leiligheter. Anonymous poster hash: d64db...dfc
sug lut Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 Nei, dere kan jo ikke det når dere bor i kommunale leiligheter. Anonymous poster hash: d64db...dfc Den tror du ikke på selv engang.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Prøv korrekturLESERNE. Og vi er perfekte, det er dere som taper på alle fronter hver gang dere driter i rettskriving og grammatikk, for vi vil ikke ansette dere, vi vil ikke engang ha dere til å dele husleia, som artikkelen bruker som eksempel. Ja, og det er langt flere psykopate i lederstillinger, enn i resten av befolkningen. Anonymous poster hash: 1e486...14c
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Dette er jo en liten studie som bare antyder at det er slik. Mye forskning gjenstår. Jeg kommenterer svært sjelden skrivefeil. Har gjort det en eller to ganger når en bruker ellers har skrevet helt fint, men har én skrivefeil som går igjen helt konsekvent. Men da har jeg svart personen ordentlig først. En gang var en person så stygg mot Hi i en tråd at jeg kommenterte at personen kanskje burde ta tak i sine egne problemer - inkl. skriveproblemen - før personen angrep andre. Og den gangen var det helt på sin plass, for den personen var svært stygg i sine kommentarer, rett og slett ondskapsfull. Ellers kommenterer jeg ikke skrivefeil. Likevel må jeg si meg enig med mye av det sug lut skriver. Jeg tenker da ikke på de med dysleksi (for min erfaring er at de som regel skriver bedre enn de som driter i språket pga. latskap...). Men de som helt tydelig ikke gidder å lære seg sitt eget morsmål "for jeg blir jo forstått likevel"... de gir dessverre et dårlig inntrykk. Jeg mener det å skrive noenlunde korrekt ikke bare er viktig for en selv, men at man skal gjøre det av hensyn til andre. Ren høflighet, med andre ord. Jeg er enig med luten også ang. det med ansettelser. Igjen, ingen problemer med dyslektikere, for de er som regel så obs på at de ønsker å skrive riktig at de jobber med språket, ev. ber om at andre ser på noe som er viktig. Men det å slurve, ikke gidde osv., det setter en bedrift i et dårligere lys. Man sender ut signaler som vitner om mindre seriøsitet, og det er ikke måten å få tillit på. Skriftspråket er ofte det førsteinntrykket man får, og det er naturlig for mennesker å gjøre seg opp en mening ut fra førsteinntrykk. Ikke alltid riktig, men alle gjør seg opp et førsteinntrykk. Da er det dumt å velge å gi andre et dårlig førsteinntrykk av seg selv eller firmaet man jobber for - bare fordi man ikke gidder skrive riktig eller lære seg det. Ang. det å dele husleia med noen... igjen, førsteinntrykk er viktig. Om man selv ikke ønsker å bli dømt på forhånd så bør man legge et minimum av innsats for å gjøre et godt inntrykk. Jeg har drevet en del med nettdating, og har der sett at hvordan noen uttrykker seg skriftlig sier mye om personen. Til å begynne med var jeg innstilt på at jeg ikke skulle dømme noen. Men fant fort ut at de som ikke kunne uttrykke seg godt på skrift heller ikke var personer som uttrykte seg godt ellers om personlige ting. Så etter en stund ble skrift en av de tingene som gjør om jeg har kontakt med en mann eller ikke. Små skrivefeil henger jeg meg ikke opp i, men jeg henger meg opp i om det blir mye grammatiske feil, mye feil ellers. Jeg har funnet ut at det å gi blaffen i hvordan man skriver også sier noe om personlighet - på samme måte som det å henge seg for mye opp i skrivefeil sikkert også kan gjøre det. Og jeg kan ikke leve med en mann med de personlighetstrekkene. Litt skrivefeil på et anonymt forum gidder jeg ikke henge meg opp i og kommentere, og jeg har alltid i bakhodet at noen kan ha dysleksi (men jeg mener man som regel kan se forskjell mellom disse og de som bare gir f..., kan ikke forklare forskjellen, men den er der), eller at det i tråder hvor Hi er i dyp krise så kan det at innlegg er skrevet i affekt påvirke måten det er skrevet på. Jeg finner det imidlertid ironisk at Hi og noen av de som svarer her oppretter en slik tråd med masse smilefjes bak som en slags latterliggjøring av andre - for om man leser litt om hvordan personer velger å uttrykke seg på nett så avslører også Hi her personlighetstrekk som ikke er særlig anderledes enn de hun vil rakke ned på med denne tråden Anonymous poster hash: 99e4e...a46
Gjest Antarctica Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 Kommenterer det aldri, men det plager meg likevel. Føler at jeg blir smitta. Jeg har visuell hukommelse, så jeg har aldri skrevet "lydriktig", bare "skriveriktig", også som barn. Dermed skjærer det enda verre i øynene. Når jeg selv føler at jeg blir smitta, som er en "trygg" språkbruker, hva må ikke da usikre språkbrukere føle, tenker jeg? De må jo ende opp med et kaos av særskrivinger og kj/skj-lyder, kommafeil og doble/enkle konsonanter som bare forvirrer og gjør dem til dårligere skribenter enn de behøver å være. Så hjelp en dyslektiker i dag - rydd i din egen tekst!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 Kommenterer det aldri, men det plager meg likevel. Føler at jeg blir smitta. Jeg har visuell hukommelse, så jeg har aldri skrevet "lydriktig", bare "skriveriktig", også som barn. Dermed skjærer det enda verre i øynene. Når jeg selv føler at jeg blir smitta, som er en "trygg" språkbruker, hva må ikke da usikre språkbrukere føle, tenker jeg? De må jo ende opp med et kaos av særskrivinger og kj/skj-lyder, kommafeil og doble/enkle konsonanter som bare forvirrer og gjør dem til dårligere skribenter enn de behøver å være. Så hjelp en dyslektiker i dag - rydd i din egen tekst! Veldig godt poeng! Jeg har det også på samme måte som deg, husker visuelt hva som er riktig. Jeg føler også innimellom at jeg blir smittet her inne, og har tenkt samme som deg - at det må være vanskelig for de som er usikre på hva som er riktig. Man skriver ikke bare for seg selv, man skriver egentlig mer for den som skal lese det! (Ved nærmere gjennomlesing av eget innlegg over her så er minst en e forsvunnet i tillegg til noen kommafeilslurv ) Anonymous poster hash: 99e4e...a46
Superdolly Skrevet 31. mars 2016 #11 Skrevet 31. mars 2016 Kommenterer det aldri, men det plager meg likevel. Føler at jeg blir smitta. Jeg har visuell hukommelse, så jeg har aldri skrevet "lydriktig", bare "skriveriktig", også som barn. Dermed skjærer det enda verre i øynene. Når jeg selv føler at jeg blir smitta, som er en "trygg" språkbruker, hva må ikke da usikre språkbrukere føle, tenker jeg? De må jo ende opp med et kaos av særskrivinger og kj/skj-lyder, kommafeil og doble/enkle konsonanter som bare forvirrer og gjør dem til dårligere skribenter enn de behøver å være. Så hjelp en dyslektiker i dag - rydd i din egen tekst! Enig i dette. Jeg føler også at jeg blir smittet av skriverotet her inne.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #12 Skrevet 31. mars 2016 Prøv korrekturLESERNE. Og vi er perfekte, det er dere som taper på alle fronter hver gang dere driter i rettskriving og grammatikk, for vi vil ikke ansette dere, vi vil ikke engang ha dere til å dele husleia, som artikkelen bruker som eksempel. Takk og lov for at jeg slipper jobbe, eller dele husleie med deg. Godt at feilstaving kommer til nytte en plass Anonymous poster hash: a0fee...3ae
sug lut Skrevet 31. mars 2016 #13 Skrevet 31. mars 2016 Takk og lov for at jeg slipper jobbe, eller dele husleie med deg. Godt at feilstaving kommer til nytte en plass Anonymous poster hash: a0fee...3ae Gleden er på min side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå