Gå til innhold

Hva koster fotballen hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 5 år skal begynne på fotball neste uke. Tør ikke spørre hva kontingenten ligger på... Hva betaler dere?

Anonymous poster hash: bf1ac...6bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror den varierer enormt etter hvor ma bor.

Her betaler vi 1100 kr i året i kontingent. I tillegg kommer det noen oppfordringer når de blir litt eldre om at de som kan gjerne kan betale inn 200-400kr til klubbkassen slik at de kan melde seg på noen ekstra cuper eller gå ut for å spise pizza osv innimellom. Det er imidlertid helt frivillig og fungerer som en slags stilletiene slags avtale om at alle foreldre som har økonomi til det betaler og resten gjør det ikke (vi har noen på lagene der vi vet at foreldrene har veldig dårlig økonomi, men ønsker at barna deres skal få være med på ting likevel).

På ungene sine lag er det også relativt lite dugnad, kun to ganger i året pr. barn, type stå i kiosk i 4-5 timer under en cup.

Ja, og så kommer loddbøkene så klart, to ganger i året.

Anonymous poster hash: e3201...3e1
Skrevet

Her koster det ca 3000 kr i året (fra skolestart i august til slutten av mai). Dette er delt på kontingent på 2500 kr og 500 kr i obligatorisk kakekjøp (må kjøpe kakebokser for 500 kr som man kan velge å selge videre).

I tillegg bruker vi nok 1000 kr i utstyr i året. Fotballsko er jo ikke gratis.... og ofte må de ha både fotball utesko og innesko. I tillegg til leggbeskyttere, shorts, sokker og overtrekksdress (men alt dette må man ikke kjøpe hvert år da, min vokser hvertfall ikke så fort.)

Du bør også regne inn cuper. Her er det ca 6 mini cuper i året. Da er det jo litt kjøring/bensinpenger, og ofte 50 kr i inngangspenger/parkeringspenger. Du bør også regne med å bruke ca 100-200 kr i kiosken. 

Så..... totalt koster vel fotballen ca 5200 kr i året.

Min gutt er 7 år. 

Anonymous poster hash: c8789...d64
Skrevet

8 år -3000 i året + cuper, utstyr og en drøss med dugnadsarbeid

15 år- 4000 i året pluss utstyr, cuper, transport, overnattinger og 10x så mye dugnadsarbeid.

Tragisk at det er så dyrt at mange folk ikke har råd til å la barna holde på med idrett.

Anonymous poster hash: 090d4...838
Skrevet

Gutta her er 8 og 10 år og er fortsatt under BIG. Betalte nettopp 1600kr for begge tilsammen, pluss at vi betaler inn 200kr til lagkassa (og mer ved behov) på starten av sesongen.

Idrettslaget har avtale med en sportsbutikk og her får vi 20% på alt vi handler som er relatert idrettslaget, (fotballsko, kampshortser, lagdresser etc) og 15% på resten i butikken (sykler, camp.utstyr etc etc).. Det hjelper mye! :)

Enn så lenge er det overkommelig, men når de etterhvert går innunder idrettslaget koster det ca 3000kr i året pr barn... Det kommer til å merkes..

Anonymous poster hash: 0aa0a...8e7

Skrevet

5 år, 700kr for hele året, 700kr for overtrekksdrakter til cuper og liknende, 250 kr for avslutninger jul og sommer, i tillegg kommer treningsklær og fotballsko, de trener ute fra mars til sommerferien og fra sommerferien til november, da må de ha sko med knotter under, så spiller de inne fra november til mars, da må de ha sko uten svarte såler og knotter, ligger på mellom 300-700kr per par.

Anonymous poster hash: 4623d...aab

Skrevet

Under 13 år koster rett under 2.000 kroner i året her, mener det er 1000 kr i treningsavgift (lagpåmelding, dommerutgifter, anleggsutgifter, drakter, utstyr, støtte til cuper o.l.) og 800 kr i kontigent til klubben (der ligger også forsikringene)

Så kommer treningstøy, sko, reise til og fra kamper/cuper, overnatting og reise til større cup'er osv.

Men alle klubber har ordninger for familier med dårlig økonomi, snakker du med treneren går det an å enten fordele regningen over alt fra to til tolv innbetalinger eller fritas fra deler av regningen.

Anonymous poster hash: 34d95...ee2
Skrevet

1800 for 3 klassingen og ca 750 for 5 åringen. Verdt hver eneste krone...masse sosialt, treningsglede mm

Anonymous poster hash: 65819...580

Skrevet

Nå husker jeg ikke nøyaktig, men tror det er ca 500-800,. per barn, var iallefall under 1000. Man kan la være å betale om man har dårlig råd og likevel være med. Da får man inkludert shorts, fotballsokker og drakt, det får også de som ikke kan betale):) Idrettslaget dekker også alle cuper, så ikke noe ekstra der annet enn kiosken. Lite dugnad og, baker en kake en gang i året, og mannen hjalp med noe 17 mai rigging et år. Og 3 kalendere hver har de måtte selge i år.

Veldig flott at de har god økonomi i idrettslaget så alle kan delta. 

Anonymous poster hash: 66165...1c3
Skrevet

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: bf1ac...6bf
Skrevet

2600 i halvåret + at foreldre må stilles som trenere og lagledere + dugnader for klubben. Barna får spille på skolens grusbane.

Anonymous poster hash: d9290...695

Skrevet

2600 i halvåret + at foreldre må stilles som trenere og lagledere + dugnader for klubben. Barna får spille på skolens grusbane.

Anonymous poster hash: d9290...695

Skrevet

Her koster det ca 3000 kr i året (fra skolestart i august til slutten av mai). Dette er delt på kontingent på 2500 kr og 500 kr i obligatorisk kakekjøp (må kjøpe kakebokser for 500 kr som man kan velge å selge videre).

I tillegg bruker vi nok 1000 kr i utstyr i året. Fotballsko er jo ikke gratis.... og ofte må de ha både fotball utesko og innesko. I tillegg til leggbeskyttere, shorts, sokker og overtrekksdress (men alt dette må man ikke kjøpe hvert år da, min vokser hvertfall ikke så fort.)

Du bør også regne inn cuper. Her er det ca 6 mini cuper i året. Da er det jo litt kjøring/bensinpenger, og ofte 50 kr i inngangspenger/parkeringspenger. Du bør også regne med å bruke ca 100-200 kr i kiosken. 

Så..... totalt koster vel fotballen ca 5200 kr i året.

Min gutt er 7 år. 

Anonymous poster hash: c8789...d64

Det der er nå litt hva en gjør det til selv da! Våre har bare trengt ett par med fotballsko i året. Når de har hatt innetrening (fram til ca 3. klasse) har de brukt joggesko. Om man følger litt med på salg, får man et par med helt greie fotballsko til ca 300 kr. Leggbeskyttere pleier også å passe en god stund, våre har hatt sine i ca 2-3 år før de må ha nye, og det er dessuten ikke så dyrt (ca 150 kr). De første 2-3 årene trenger de heller ikke så mye av treningstøy. Ullundertøy (på vinteren) en billig treningsbukse fra H&M (du får ett en til 100 kr ved salg) og tilsvarende en short og vanlig t-shorte om sommeren gjør nytten. Overtrekksdrakt osv er ikke nødvendig før de blir eldre, og da pleier en drakt å passe en stund.

Anonymous poster hash: e3201...3e1

Skrevet

Sjekk på Facebook bytte/salgsgrupper ang fotballsko og klubbdrakter. Små gutter sliter ikke ut fotballsko før de blir for små.

Anonymous poster hash: 4349d...e0f

Skrevet

800 kroner i året. Da holder IL fotball, sokker shorts og drakt. Vi voksne må være med på dugnad 1-2 ganger i året.

Anonymous poster hash: cf9cb...110
Skrevet

Sjekk på Facebook bytte/salgsgrupper ang fotballsko og klubbdrakter. Små gutter sliter ikke ut fotballsko før de blir for små.

Bare et tips:

Akkurat treningssko ala fotballsko/løpesko/joggesko bør man unngå å kjøpe brukt. Selv 7 åringer svetter på føttene, og når disse skoene blir våte former skoa seg fortere etter foten (svette, vått gress etc) og med det trykket som blir på skoen på visse punkter når man løper kan gjøre at barnet får vondt i bein/legger.

Så unngå brukte fotballsko, men kjøp gjerne resten av utstyret brukt :)

Skrevet

Bare et tips:

Akkurat treningssko ala fotballsko/løpesko/joggesko bør man unngå å kjøpe brukt. Selv 7 åringer svetter på føttene, og når disse skoene blir våte former skoa seg fortere etter foten (svette, vått gress etc) og med det trykket som blir på skoen på visse punkter når man løper kan gjøre at barnet får vondt i bein/legger.

Så unngå brukte fotballsko, men kjøp gjerne resten av utstyret brukt :)

Noen gutter vokser i beina på et par uker og mange fotballsko er som nye! Her vi bor er det helt vanlig å arve fotballsko for de minste, ingen har problemer med beina og man får kule sko veldig billig!

Skrevet

Noen gutter vokser i beina på et par uker og mange fotballsko er som nye! Her vi bor er det helt vanlig å arve fotballsko for de minste, ingen har problemer med beina og man får kule sko veldig billig!

De som vil kjøpe brukt skal selvfølgelig få gjøre det..

Men jeg snakket ikke om sko som er brukt 5-6 ganger, men sko brukt en sesong. Skoa kan se ubrukte ut utenpå, men inni blir de fort "nedtråkket". Gutta mine trener to ganger i uka, 6 kamper på 8 uker samt x antall cuper. Skoa blir mye brukt ila en sesong.

Mine sønner har større føtter enn meg, og hadde jeg brukt deres fotballsko hadde jeg garantert fått beinhinnebetennelse. Det verket i leggene etter jeg hadde lånte et fravokst skopar i 1 time..

Men for all del, gjør som du/dere vil, det var bare et tips.. :)

Skrevet

1750kr kostet det for 11åringem betalt akkurat. Betalte 210kr i medlemskap i idrettslaget i januar.

Dette er alt ut året, uten om evt klær hum trenger. Drakt stiller klubben med, cuper dekker også klubben såfremt de ikke vil stille på flere. Det har enda ikke skjedd at vi må betale noe.

Det er endel dugnadsarbeid, men det er det i alt. Bare ulike typer dugnader.

Anonymous poster hash: 80f0c...804

Skrevet

De som vil kjøpe brukt skal selvfølgelig få gjøre det..

Men jeg snakket ikke om sko som er brukt 5-6 ganger, men sko brukt en sesong. Skoa kan se ubrukte ut utenpå, men inni blir de fort "nedtråkket". Gutta mine trener to ganger i uka, 6 kamper på 8 uker samt x antall cuper. Skoa blir mye brukt ila en sesong.

Mine sønner har større føtter enn meg, og hadde jeg brukt deres fotballsko hadde jeg garantert fått beinhinnebetennelse. Det verket i leggene etter jeg hadde lånte et fravokst skopar i 1 time..

Men for all del, gjør som du/dere vil, det var bare et tips.. :)

Som jeg skrev gjaldt dette SMÅ gutter. Om dine trener så mye fotball i løpet av en uke og har større bein enn deg så brukes skoene på en helt annen måte.

Opp til 8-9 år kunne min arve og gi fotballsko videre. Nå er det en helt annen trening og skoen ser både brukt og slitt ut og kastes etter bruk.

Fra 5-8 år byttet vi sko flere ganger i halvåret pga større bein og skoene både hans og de han arvet så helt nye ut. Ofte kun brukt 1-2 ganger i uka i 1 time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...