Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Når det kommer til jobb. Jeg er halvt sykemeldt, og planen er at jeg skal jobbe fullt igjen ila ca 2 måneder. Nå må jeg over på en annen avdeling visstnok, men aner ikke når. Og fram til det får jeg ikke blitt med på noe faglig og eller sosialt. I slutten av april f. eks skal alle faste ansatte i avdelingen på kurs (på hotell) i 4 dager, og jeg får ikke bli med. Jeg er også fast ansatt. Bør jeg si noe, eller er det sånt jeg må regne med som sykemeldt? Anonymous poster hash: 22f68...af2
Ylva og Mathilde Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Hos oss inkluderes man selv om man er sykmeldt, vi blir invitert til julebord, bonusturer til utlandet osv. Jeg synes det er kleint å bli med, men hyggelig at man ikke holdes utenfor uansett. Hvis du er på vei tilbake, og du kun er halvt sykmeldt ville jeg sett det som en selvfølge at du skulle inkluderes!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Hos oss inkluderes man selv om man er sykmeldt, vi blir invitert til julebord, bonusturer til utlandet osv. Jeg synes det er kleint å bli med, men hyggelig at man ikke holdes utenfor uansett. Hvis du er på vei tilbake, og du kun er halvt sykmeldt ville jeg sett det som en selvfølge at du skulle inkluderes! Jeg tenker egentlig også at det er en selvfølge. Den siste tiden har jeg følt meg skvist ut; avdelingsbytte, får ikke turnus å følge, men heller vakter jeg får vite få dager før.. Og nå får jeg ikke blitt med på kurs heller😐 HI Anonymous poster hash: 22f68...af2
TPK Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Dette er jo ikke greit! En ting om du var 100% sykemeldt, men du er der jo halve tida! Snakk med sjefen, verneombud eller personalansvarlig. Det er ikke lov å skvise ut folk på denne måten. Akkurat kurs er kanskje forståelig, at de ikke vil bruke mye penger på deg hvis du kanskje skal bytte avdeling uansett, men turnus skal du jo ha, og forutsigbar arbeidstid.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Her ville jeg sjekket lovverket og så koblet inn verneombudet, for dette er ikke greit i det hele tatt. Tviler på at de har lov til å bare gi deg som er fast ansatt vakter dagen før du skal jobbe - det er det man gjør med vikarer. Ta dette videre umiddelbart! Anonymous poster hash: 40451...f06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå