Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Vi må oppkalle Olav. Vingler sånn om jeg ønsker å bruke bare Olav, eller ha et mellomnavn til? På mannens side er det olaf, det er for meg uaktuelt. Hvilke navn synes dere evt passer sammen med Olav? Synes dere navnet Ole blir vagt? Tenker dere på det som oppkalling når det er Olav/olaf som går igjen i vår familie? Hvor dårlig gjort er det å gå for et heeeelt annet navn når Olav går igjen på begge sider i generasjoner? Har dilemma her og føler press på oppkalling ... Anonymous poster hash: a4d9a...d7c
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Både Olaf og Ole er fine navn, ikke like begeistret for Olav. Det virker litt veikere, Når det er sagt er det ingen lov som sier at en må kalle opp - det bestemmer dere jo helt selv. Anonymous poster hash: 34bcf...adb
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Olav er veldig fint, så ville selv godt for det. Synes Ole er et litt annet navn, og er ikke så begeistret. Synes kanskje det er litt spakt, ja. Står bedre sammen med et navn til. Synes Ola i så fall er bedre. Men syne Ole og Ola er mer "enkle bondenavn", mens Olav synes jeg er mer klassisk og pent. Kan Olaves være et alternativ? Synes det er litt stilig. Et navn til må dere gjerne ha. Ville valgt det selv fordi vi liker to navn og har det på barnet vi har. Anonymous poster hash: 1df41...fd2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Er det forresten du som var dansk, siden du "må"? Anonymous poster hash: 1df41...fd2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 Olav er veldig fint, så ville selv godt for det. Synes Ole er et litt annet navn, og er ikke så begeistret. Synes kanskje det er litt spakt, ja. Står bedre sammen med et navn til. Synes Ola i så fall er bedre. Men syne Ole og Ola er mer "enkle bondenavn", mens Olav synes jeg er mer klassisk og pent. Kan Olaves være et alternativ? Synes det er litt stilig. Et navn til må dere gjerne ha. Ville valgt det selv fordi vi liker to navn og har det på barnet vi har. Anonymous poster hash: 1df41...fd2 *gått for, ikke godt! Anonymous poster hash: 1df41...fd2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Er det forresten du som var dansk, siden du "må"? Anonymous poster hash: 1df41...fd2 Ikke dansk😉 Har dere mer tips på hvilke mellomnavn som passer til Olav? Tenker litt på Olav Elias. 💙 Anonymous poster hash: a4d9a...d7c
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Olav Elias er kjempefint! Det kunne vi tenkt oss hvis ikke flere venner plutselig kalte guttene sine Olav samme året. Olav Johan Olav Magnus Olav Andreas Ole Jakob Ole Einar Anonymous poster hash: e709e...208
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 Om Olav går igjen på din side og Olaf på mannens med å kalle gutten Ola? Anonymous poster hash: 10417...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå