Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Har en tenåring som nå nekter plent å gå på skolen. Det er ikke et nytt problem, startet i høst, men da var hun veldig deprimert og slet med angst. Så da var det mer forståelig. Vi fikk hjelp av Bup og skolen, og hun ble mye bedre. Og etter jul var hun på skolen daglig. Siste måneden har det gradvis blitt mindre, og nå nekter hun plent. Det er ikke mobbing eller noe sånt. Jeg skal be om møte med både bup og skolen fortest mulig. Men tenåringen nekter å bli med på bup. Og jeg vurderer nå og ta kontakt med barnevernet. Føler vi trenger hjelp med tenåringen. Oppførselen hjemme er og blitt verre, har blitt veldig manipulerende etter sykdommen. Og tenåringen er ikke 100% frisk, men så mye bedre, men bruker jo sykdommen for alt det er verdt. Jeg ønsker ikke at barnet skal ødelegge livet sitt ved å ikke gå på skole. Og ønsker all hjelp jeg kan få. Så er det noen som har fått hjelp av barnevernet? Eller vet hva man kan få hjelp med. Anonymous poster hash: 7cbb1...9aa
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 Jeg jobber i bvt, og har jobbet med lignende problematikk i flere familier. Bvt kan ikke trylle, men de kan gi råd og veiledning, prate med tenåringen, motivere, samarbeide med foreldre, bup og skole, koordinere hvem som gjør hva. Kanskje hjelper det, kanskje ikke, men jeg ville uansett tatt kontakt og bedt om hjelp. Ofte trenger foreldre litt ros og anerkjennelse for jobben de gjør, og en person å ringe til når man trenger å tømme seg for frustrasjon. Det gjør gjerne kontaktpersonen din i bvt😊 Anonymous poster hash: 4e332...27c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå