Gå til innhold

Angst - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg må få ut noen tanker. Jeg har det så fælt akkurat nå :( Kanskje det finnes noen med gode råd eller trøstende ord. Jeg har forsåvidt alltid slitt med angst for å bli syk og angst for å dø. Har opp gjennom årene sjekket ut ting og tang for å få bekreftet eller avbekreftet sykdom. Nå er jeg her igjen, bare denne gangen er det mye, mye verre! Jeg er så redd at jeg skjelver. Har gått med noen klumper på halsen under ørene i lang tid nå. Har vist de til legen ved to anledninger, men han sa det var ingenting eller bare hovne lymfeknuter. Prøvde å slå meg til ro med det. Problemet nå er at jeg har andre symptomer som jeg har lest kan være kreft. Blant annet ømme bein, nummenhet i benet og kløe i huden. Jeg er så SYKT REDD! Tør ikke gå til legen en gang fordi jeg er redd for at han nå skal bekrefte hva det er og at jeg da har gått med dette i lang tid! Finnes det noen der ute med gode råd eller tanker til en som sliter helt forferdelig? Klarer ikke lese triste, fæle historier :(

Anonymous poster hash: ec185...f6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg sliter også med helseangst. Både for meg selv og barna.

Jeg måtte til slutt begynne på antidepressiva, for jeg var helt på tuppa. Prøvde psykolog som bekreftet at d var fornuftig å gå på disse. Går på lav dose, men d funker slik at jeg slipper alt d tankekjøret hele tiden. Tenk om, hvis om osv.

Jeg tenker på d litt hver dag, men d er ingenting i forhold til sånn som d var.

Skjønner deg kjempegodt! D er ikke godt å ha d sånn. Syns du skal søke hjelp hos din fastlege, først og fremst. Og si at du blir sprø av å gå rundt slik å være redd for deg selv hele tiden.

Min fastlege har vært fantastisk på d området. Håper du også har en som tar deg på alvor.

Klem

Anonymous poster hash: 59588...622

Skrevet

Snakk med fastlegen. Vær ærlig og si at du tror du er hypokonder/har helseangst. Be om henvisning til psykolog og evt hypokonder-klinikk hvis de har det i nærheten.

Og angst kan gi fysiske symptomer, spesielt når du "leter" etter de. Så jeg tror nok ikke du skal være bekymret for kreft.

Anonymous poster hash: 882b1...a13

Skrevet

Jeg bor sammen med en hypokonder, og jeg vil gjerne anbefale deg å bli henvist til psykolog / hypokonderklinikken . Min mann har vært på hypokonderklinikken og han ble litt bedre, nå har han gjerne ett -to tilbakefall i året, og det er langt bedre enn før, da han "var døden nær" hver dag..

Anonymous poster hash: d6270...244

Skrevet

Tusen takk for svar, dere! Det betyr mye for meg akkurat nå.

Jeg stiller hele tiden meg selv spørsmålet :"hvorfor skulle ikke det hende meg?". I tillegg ser jeg ingen annen logisk grunn til disse symptomene mine enn at de har en klar sammenheng med min antatte diagnose. Hvem går rundt med klumper på halsen, numment ben og kløe uten at det er noe galt, liksom?

Fy søren, jeg har det tøft nå. T.o.m tøffere enn da jeg mistet et nært familiemedlem nylig. Er bare så redd...

Er mye mer redd for at legen skal si at jeg ikke er hypokonder og har rett i mine antagelser.

Hi

Anonymous poster hash: ec185...f6e

Skrevet

Huff stakkars deg. Det finnes virkelig hjelp å få her altså! Det første du skal gjøre er å få en legetime for å avkrefte d du er redd for akkurat nå. Og så tar du det der fra.

Hypokonderklinikken er jo d beste alternativet. Jeg kan så klart ikke anbefale noe.. Men antidepressiva for en liten periode kan nok hjelpe deg ut av den vonde sirkelen. Spør legen, du SKAL ikke få å ha det slik når d er så god hjelp å få!

Hilsen hun på zoloft over her 😊

Anonymous poster hash: 59588...622

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...