Gå til innhold

Noen tips? Tror noe plager babyen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mamma til en gutt på snart 3 mnd. Han vokser som han skal, og får ca 50/50 med morsmelk og mme. Har hatt kolikksmerter men det har blitt veldig mye bedre, er flere uker siden han hadde en "skrikenatt".

Trodde dermed problemet var løst men siste uken har jeg hatt inntrykk av at noe plager han.. Han vil ikke bli holdt eller bært på den klassiske babybæremåten (der baby ligger på ryggen i armene) - virker som at han syns det er ubehagelig og begynner å gråte omtrent før han er lagt ned slik. Får han flaske (holder jo på samme måte da bare litt mer oppreist) godtar han å ligge sånn akkurat mens han spiser.. Han begynner å gråte noen ganger når jeg legger han til puppen også frem til han oppdager puppen og er "koblet på" (han gråter når han blir lagt ned, ikke på forhånd, er ikke sultgråt). Han spenner beina og krummer ryggen bakover.. Det gjør han også hvis han bæres slik at han ser over skuldra mi, beina står utover istedenfor å slappe av inntil kroppen min (er det samme når mannen holder han).. Dette er kun siste uken, tidligere har han likt å bli holdt uansett... Nå vil han bare nærmest "sitte" (holdes oppreist.) og gjerne med ryggen mot magen/brystet mitt/mannens...

Han liker å ligge på ryggen på gulvet (på matta selvsagt :P ), og er egentlig en blid gutt med mye energi som smiler og babler. Så det er ikke det å ligge på ryggen i seg selv iallefall.. Også på stellebordet er han skikkelig solstråle..

Han har veldig variabelt søvnmønster da og får for lite søvn... Tidligere har han sovet mye på meg pga han våknet og stresset hvis han ble lagt ned men nå hjelper ikke det heller... Sover 4+4 timer om natten og ellers maks 30-45 min i strekk på dagtid (og våken 2 timer om gangen).

Kan legge til at han har vært litt tett i nesa men ingen feber...

Noen som har tips om hva det kan være? Helsestasjon begrunner det med kolikk men jeg tviler på det er luftplagene han hadde før..

Anonymous poster hash: c3641...227

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud det er jo som å lese om sønnen min! Alt likt. Jeg tror han er litt treg i magen, at det er det. Har gutten din bæsjebleier?

Anonymous poster hash: 5b59b...54c

Skrevet

Les om 3 mnd-krisen :) Kjempetung og lang oeriode med utviklingssprang, bare hold ut :)

Skrevet

Har du fått utelukket låsninger hos kiropraktor? Tenker på at han ikke vil ligge i armkroken og må bæres rygg mot mage..

Anonymous poster hash: e3f0e...f19
Skrevet

Har du fått utelukket låsninger hos kiropraktor? Tenker på at han ikke vil ligge i armkroken og må bæres rygg mot mage..

Anonymous poster hash: e3f0e...f19

Det tenkte jeg også. Ville tatt en sjekk.

Anonymous poster hash: 33ecf...05f

Skrevet

Manuellterapaut kan også hjelpe ned låsninger. Datteren min var sånn. Slappet liksom aldri av.

Skrevet

Les om utviklingssprang, det er perioder i barnets liv der de vokser mer, spesielt mentalt sett. Vi merket det veldig godt på vår gutt. Det går over og plutselig kan babyen din flere nye ting :-)

Skrevet

AB1: er ganske sikker på at han til tider er hard i magen ja. HS mente det sikkert ikke var tilfellet siden han får såpass "mye" morsmelk ift mme (er som sagt 50/50 cirka), men selv om han har daglige bæsjebleier så kommer det vanligvis veldig lite om gangen - før det innimellom kommer en runde som fyller bleia fra magen til langt oppover ryggen (og DA er han såå fornøyd og "salig" :P ). Gir han maltekstrakt i hver flaske mme nå, syns han er mindre plaget med magen enn før (da kunne vi tydelig se at han jobbet og presset på flere timer før det kom noe).

Skal lese litt om utviklingssprang, er jo ikke sikkert det er noe verre enn dét :) han er så rolig og grei om natten at selv får jeg godt med hvile selv så kan ikke klage, syns bare så synd på han når han virker så utrolig trøtt og frustrert og ikke får sovet skikkelig.

Følte jeg gav litt dårlig inntrykk på helsestasjon sist gang (vi har vært på ekstra vektkontroller), når jeg holdt han med ryggen mot meg, føler det er mindre "kontakt" når han ikke ser ansiktet mitt etc, men alternativet var at han begynte å hyyyle (jeg har tenkt at han kanskje bare syns det er bedre å se ut i rommet på alt som er spennende der, fremfor å stirre på skuldra mi og veggen bak meg :P men det med at han krummer ryggen bakover stresser meg).

Ellers tenkte vi på manuellterapeut, men vi bor i en liten by og har kun én her og på manuellterapeut.no stod han ikke oppført under de som har videreutdannelse innen småbarn/babyer.. Mulig han behandler de likevel kanskje (at det er en del av grunnutdannelsen)? Kan ta en telefon å høre, regner med han er ærlig og sier ifra hvis han egentlig ikke jobber med så små barn. :)

Anonymous poster hash: c3641...227

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...