Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Har to jenter på 2 år og 7 år. Toåringen elsker lekebiler og 7 åringen hadde en Lego bil her nede i stua. Den får ikke søsteren røre. Ba den eldste å enten dele bilen med søsteren eller ta den med på rommet for å unngå hyling og krangling. Hun hylte og bælte!! Var det feil av meg? Anonymous poster hash: 8428c...a64
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 Leker som ligger på fellesområde kan alle leke med. Å ikke dele leker er uaktuelt her. Hvis søster ikke vil dele noe får hun ikke leke med søster sine ting så hun gir seg fort de få gangene hun får slike nykker. Anonymous poster hash: 9f193...1f2
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 Jeg prøver å lære de begge å dele leker.. Syvåringen bør ihvertfall være stor nok å forstå man må dele leker, men av og til brånekter hun.. Alt som søsteren ikke også får lov å røre/leke med må opp på hennes eget rom. Mulig hun er trøtt siden hun gråter for noe slikt. Anonymous poster hash: 8428c...a64
skinnfilla Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 Mine får beskjed om å ta lekene på rommet når det er noe de ikke vil låne bort. En legobil plukkes jo lett fra hverandreav en toåring,så skjønner storebror her, men han må sette den bort . Og lillesøster må lære at ikke alt kan lekes med av henne.
Superdolly Skrevet 30. mars 2016 #5 Skrevet 30. mars 2016 Jeg tenker at noen ganger må også barn få lov å ha noe for seg selv. Hvis dette er en Legobil som storesøster har bygget opp og er stolt av, ønsker hun naturligvis ikke at lillesøster skal ødelegge den. (Ja, jeg vet at det slett ikke er sikkert at lillesøster ville ødelagt den, men det er sannsynligvis det storesøster tenker.) Jeg vet ikke hvilke regler du praktiserer i forhold til leker på stua, hvem eier hva og hvem bestemmer over hvilke leker, men jeg tenker at storesøster muligens var trøtt og sliten siden hun hylte og skrek slik. Hvis det er regelen at alle leker som er på stua skal kunne brukes av alle, så gjennomfører du det. Da lærer hun vel kjapt å oppbevare ting på rommet sitt.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #6 Skrevet 30. mars 2016 Her deles det meste. Det eneste unntaket er om noen har fått lek for bursdag eller noe. Men vanligvis før eller side,alle leker smelter sammen til en felles masse. Ingen diskusjon egentlig,alle leker deles. Menbdet er bare 14 måneder mellom mine så de har lært seg å leve sammen veldig tidlig. Anonymous poster hash: 51777...0eb
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #7 Skrevet 30. mars 2016 Hvis leken er på fellesområde og er ledig kan den lekes med. Er leken opptatt må man vente til den blir ledig. Anonymous poster hash: 9dd69...901
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Hadde gjort som du. Å "friste" toåringen med å ta bilen med i stua må jo bli bråk. Anonymous poster hash: 46e92...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå