Gå til innhold

Kan dette være bivirkning av p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har jeg blitt litt sliten og tiltaksløs.. Det er såpass at jeg gjerne kan ha en hel uke hvor jeg gjør ingenting. Prøver å presse meg så godt jeg kan til å trene og gjøre det man ellers må som voksen, men om jeg har muligheten tar jeg glatt to-tre dager på sofaen, og det er så ulikt slik jeg var før :(

Har sjekket alt som kan sjekkes av blodprøver og slikt, det eneste som er unormalt er en litt høyere puls enn jeg har hatt før (hvilepuls på ca 92).. Kan dette være bivirkninger av p-piller? Eller har jeg bare blitt lat? :P

Anonymous poster hash: 7247c...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt :P

Skrevet

Jeg fikk i hvertfall mye mer energi da jeg sluttet med p-pillene. Mer energi, mer stabil i humør, mindre pms, ble kvitt "bekkenløsningssmerter" også.

Så for meg ble det vinn-vinn å slutte med p-pillene! :)

Anonymous poster hash: 49ac8...5c7
Skrevet

Jeg fikk i hvertfall mye mer energi da jeg sluttet med p-pillene. Mer energi, mer stabil i humør, mindre pms, ble kvitt "bekkenløsningssmerter" også.

Så for meg ble det vinn-vinn å slutte med p-pillene! :)

Takker for svar! "Bekken"plager sliter jeg med også, hadde det dog ikke under graviditetene? Har til og med vært hos fysioterapeut pga det og fått øvelser jeg har gjort flere ganger i uken i et år uten at det hjelper.. Tror rett og slett jeg skal prøve meg uten p-piller! Hvor lang tid tok det før du merket bedring?

Hi

Skrevet

Takker for svar! "Bekken"plager sliter jeg med også, hadde det dog ikke under graviditetene? Har til og med vært hos fysioterapeut pga det og fått øvelser jeg har gjort flere ganger i uken i et år uten at det hjelper.. Tror rett og slett jeg skal prøve meg uten p-piller! Hvor lang tid tok det før du merket bedring?

Hi

Det tok ikke så lenge før jeg kjente endring, men husker dessverre ikke helt hvor lenge - er litt for mange år siden ;)

I min utdanning så sa en professor i anatomi at "bekkenløsningsproblematikk og -smerter" er en velkjent og hyppig bivirkning av p-piller, men fordi "muskel- og skjellettplager" er noe de fleste mennesker får en eller annen gang så har produsentene fått sluppet å sette det som bivirkning. Det gikk i hvert fall opp et lys for meg hvorfor mine sterke "bekkenløsningssmerter" hadde forsvunnet av seg selv kort tid etter jeg sluttet med p-pillene - og aldri har kommet tilbake. Jeg hadde på den tiden ikke født barn heller, så var ikke noe rusk fra svangerskap.

Professoren mente vi måtte være klar over det fordi han mente det var helt feil at dette ikke opplyses om og at med slike smerter som ikke responderer på behandling bør man vurdere å skifte prevensjonsmiddel.

Skrevet

Det tok ikke så lenge før jeg kjente endring, men husker dessverre ikke helt hvor lenge - er litt for mange år siden ;)

I min utdanning så sa en professor i anatomi at "bekkenløsningsproblematikk og -smerter" er en velkjent og hyppig bivirkning av p-piller, men fordi "muskel- og skjellettplager" er noe de fleste mennesker får en eller annen gang så har produsentene fått sluppet å sette det som bivirkning. Det gikk i hvert fall opp et lys for meg hvorfor mine sterke "bekkenløsningssmerter" hadde forsvunnet av seg selv kort tid etter jeg sluttet med p-pillene - og aldri har kommet tilbake. Jeg hadde på den tiden ikke født barn heller, så var ikke noe rusk fra svangerskap.

Professoren mente vi måtte være klar over det fordi han mente det var helt feil at dette ikke opplyses om og at med slike smerter som ikke responderer på behandling bør man vurdere å skifte prevensjonsmiddel.

Tusen takk igjen! :)

Ja, der kan man se! Ble sittende å Google litt i går og havnet på en engelsk forumside, der var det flere som hadde opplevd å bli slitne og tiltaksløse etter noen år på p-piller, spesielt Yasmin (som jeg går på) ble nevnt mange ganger som synderen.

Skal sterilisere meg ila våren, så da gleder jeg meg til å teste ut den teorien ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...