Gå til innhold

Invitert i bryllup, men kan ikke dra. Gi gave likevel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi ble invitert i bryllup til min kusine. Ble veldig overrasket, siden vi har minimalt med kontakt. Men "hele slekta" er invitert. Vi har takket nei pga vi får baby rett før (og det er et stykke unna). Jeg tenkte at vi bør kjøpe gave uansett, men mannen synes dette var veldig rart. Hva mener dere? Hvor dyr gave bør vi i så fall gi?

 

Anonymous poster hash: 32319...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig gir man gave når man er invitert.500kr er vel ok!

 

Anonymous poster hash: 77e9d...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg kjøper ikke gave til en event jeg ikke skal på. Er det gaven som er viktigst på sånne ting? Vi er da ikke 10 år lenger...

 

Anonymous poster hash: a2a64...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt gir man gave til en kusine som gifter seg, uansett om man er invitert eller ikke eller om man deltar eller ikke.

 

Så mange søskenbarn har du vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ene kusine giftet seg i Spania og hadde ingen selskap, men samtlige i familien gav gave i forbindelse med giftemål. Det ville aldri falt meg inn å ikke gi gave, og iallefall ikke hvis jeg var invitert men ikke kunne delta.

 

Anonymous poster hash: cdef1...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gir man gave til en kusine som gifter seg, uansett om man er invitert eller ikke eller om man deltar eller ikke.

Så mange søskenbarn har du vel ikke?

Jeg har 29 søskenbarn. ;) Begge foreldrene mine har seks søsken, så det er vel ikke så rart. Hadde blitt dyrt å kjøpe til hver enkelt.

 

Anonymous poster hash: 0105a...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gir man gave til en kusine som gifter seg, uansett om man er invitert eller ikke eller om man deltar eller ikke.

 

Så mange søskenbarn har du vel ikke?

Jo, jeg har nesten 30 søskenbarn, så jeg gir i alle fall ikke gave hvis jeg ikke blir invitert!

 

Men da ser det ut som de fleste er enige med meg, at man gir gave når man er invitert.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 32319...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de som ikke kom i vårt bryllup, men var invitert, var det noen som ga gave og andre ikke. Jeg har selv pleid å gi gave, også om vi ikke har vært invitert, men da ikke noe stort, bare som en oppmerksomhet.

 

Hva med et kort og en god flaske vin? Har dere lite kontakt, synes jeg ikke det er nødvendig med noe mer...

 

Er selv i samme situasjon som deg hi, men denne kusina var invitert i mitt bryllup, kom ikke, ga ikke gave eller kort, så da føler ikke jeg meg forpliktet til det heller.

 

Anonymous poster hash: 16253...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir, og jeg har også over 30 søskenbarn. Jeg gir også til gamle klassevenninnen som jeg ikke har snakket med på mange år.

Men det er - i min bok - gnitent å ikke gi gave til bryllup (i alle fall det første) til nærmeste slekt (søskenbarn/nieser&nevøer/søsken) uansett om man blir invitert eller ikke.

 

 

Anonymous poster hash: a6baa...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også ha gitt gave, men ikke for 500 kr om det ikke var en kusine som stod meg nær.  Jeg ville ha gitt en god flaske vin, et blomstergavekort eller en liten nytteting eller noe sånn.  Har de ønskeliste hadde jeg funnet en ting til rundt 200-300 kr på ønskelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...