Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Å amme i en begravelse? Anonymous poster hash: cf938...761
Fandens Oldemor Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 Jeg hadde ikke gjort det helt åpenlyst, nei.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 Sikkert noen som mener det, fordi det er å blotte en pupp. Selv synes jeg aldri amming er upassende - det er å gi et sultent spedbarn mat. Forutsetter at man dekker seg noenlunde til. Håper inderlig det blir ammet i min begravelse, dersom det skulle være behov for det. Synes det er mye verre at en sørgende skulle måtte gå ut på grunn av idiotisk snerpethet. Anonymous poster hash: 28cc2...e24
mamma_bergen Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 Ville kanskje ikke gjort det i kirken, men når min var 3 mnd døde oldemoren hennes og da satt jeg meg bak i lokalet og ga barnet mat, selvsagt. Ingen reagerte på det.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #5 Skrevet 30. mars 2016 Må da være mer upassende å nekte ungen mat så den hyler av sult? Jeg hadde ammet. Anonymous poster hash: 5f586...6fb
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #6 Skrevet 30. mars 2016 Må barnet ha mat, så skal det ha mat. Forstår ikke problemstillingen. Det er syke pervoer som skal gjøre amming til noe seksuelt, som mener det er upassende å amme offentlig. Anonymous poster hash: 9d579...faa
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #7 Skrevet 30. mars 2016 Blir like overrasket hver gang jeg hører om mennesker som synes det er upassende å gi en liten baby mat... Anonymous poster hash: 5d97e...c86
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #8 Skrevet 30. mars 2016 Synes ikke det passer seg å ta frem puppen i kirken,men å finne seg en stol bakerst i lokalet ved samlingen etterpå er OK! Anonymous poster hash: 29674...af9
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #9 Skrevet 30. mars 2016 Synes ikke det passer seg å ta frem puppen i kirken,men å finne seg en stol bakerst i lokalet ved samlingen etterpå er OK! Anonymous poster hash: 29674...af9 Tja... Jesus sa da "La de små barn komme til meg"? Anonymous poster hash: 28cc2...e24
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #10 Skrevet 30. mars 2016 Tja... Jesus sa da "La de små barn komme til meg"? Anonymous poster hash: 28cc2...e24 Du må gjerne være uenig,men jeg mener faktisk at puppene bør forbli innenfor blusen i en begravelse.(i kirken). Anonymous poster hash: 29674...af9
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #11 Skrevet 30. mars 2016 Det er få steder jeg synes det er upassende å amme, men begravelse tror jeg faktisk må være ett av de stedene. Jeg hadde strukket meg veldig langt for å planlegge det til slik at babyen fikk mat like før og ikke ville bli sulten. Da snakker jeg om den timen eller så man er i selve kirken, ikke etterpå. Dersom jeg ikke hadde klart å tilpasse det, hadde jeg nok gått ut av selve kirkerommet for å amme. Anonymous poster hash: 01240...7cc
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #12 Skrevet 30. mars 2016 Kommer an på familien/pårørende tenker jeg. I en begravelse i min mors familie/slekt ville det ikke vært noe problem i det hele tatt. Men jeg ville nok ikke satt meg på første rad, og jeg ville ikke vrengt opp hele puppen, men prøvd å være diskret. I mannens slekt ville jeg aldri gjort det! De er veldig konservative og kristne. Anonymous poster hash: 6b85c...7a3
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #13 Skrevet 30. mars 2016 Jeg har ammet i barnedåp. Jeg har hatt med småbarn i begravelser og oppført meg ulikt mtp hvem som har blitt begravet. I begravelsen til mormoren min var både barnet mitt og jeg blant de aller nærmeste pårørende og jeg ville ammet ved behov. I begravelsen til moren til venninnen min gikk jeg utenfor da babyen min gråt og var urolig. Ellers så tenker jeg at de fleste ammer diskret. Hvis man skal i en begravelse og tror man må amme så kan man jo gå med f.eks. en omslagsbluse som er enkel å forholde seg til. Begravelsen er selvsagt ikke stedet for å lufttørke puppene sine men det vet vel de fleste? Anonymous poster hash: 761f6...455
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #14 Skrevet 30. mars 2016 Om det er i kirken ville jeg uansett ha satt meg sånn at jeg kunne snike meg ut om babyen begynte å gråte, uansett årsak - for å amme eller om den bare var utilpass av noe slag. Ellers er det vel helt ok å amme i lokale etterpå? Kan jo sette seg litt diskre til om man synes det er ubehagelig. Anonymous poster hash: 0455e...572
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #15 Skrevet 30. mars 2016 Jeg har sittet på første rad og ammet både en og to og silkert tre ganger. Men selvfølgelig å diskret som mulig, viste ikke frem hele sulamitten. Der og da passet det bedre å amme enn å ha en hylende baby eller sett meg bakerst i barnas egen dåp eller pappa sin begravelse. Det er bare mat. Anonymous poster hash: 6d266...05b
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #16 Skrevet 30. mars 2016 Du må gjerne være uenig,men jeg mener faktisk at puppene bør forbli innenfor blusen i en begravelse.(i kirken). Anonymous poster hash: 29674...af9 Ja, jeg er helt uenig. Anonymous poster hash: 28cc2...e24
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #17 Skrevet 30. mars 2016 Til og med paven oppfordrer mødre til å amme i kirken hvis barna er sultne. http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2015/01/Oppmuntret-kvinner-til-aa-amme-i-kirken Litt morsomt at "halve DiB" er mer restriktive enn ham. Anonymous poster hash: 446ae...f86
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #18 Skrevet 30. mars 2016 Ville planlagt slik at babyen var mett før begravelsen begynte. Anonymous poster hash: e2787...cff
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #19 Skrevet 30. mars 2016 Selvfølgelig er det greit å amme barnet. Alltid. Uansett. Og spesielt i kirken. Anonymous poster hash: 514fa...f86
Gjest Antarctica Skrevet 30. mars 2016 #20 Skrevet 30. mars 2016 Til og med paven oppfordrer mødre til å amme i kirken hvis barna er sultne. http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2015/01/Oppmuntret-kvinner-til-aa-amme-i-kirken Litt morsomt at "halve DiB" er mer restriktive enn ham. Anonymous poster hash: 446ae...f86 Jeg har ammet i kirker, til og med i utlandet. Men ikke mens det foregikk begravelse. Da snek jeg meg ut i våpenhuset. Ikke fordi pupper er ekkelt, men fordi jeg ikke ville at fokuset skulle flyttes fra det som var dagens formål. Sørgeskaren har det ille nok fra før, man trenger ikke gjøre noe som kan støte.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #21 Skrevet 30. mars 2016 Jeg har ammet i kirker, til og med i utlandet. Men ikke mens det foregikk begravelse. Da snek jeg meg ut i våpenhuset. Ikke fordi pupper er ekkelt, men fordi jeg ikke ville at fokuset skulle flyttes fra det som var dagens formål. Sørgeskaren har det ille nok fra før, man trenger ikke gjøre noe som kan støte. Hvordan i all verden kan amming trekke oppmerksomheten vekk fra begravelsesritene? Hvis folk blir så satt ut at de flytter oppmerksomheten fra en begravelse til det at et spedbarn får mat, da er det jo noe galt med dem. Anonymous poster hash: 28cc2...e24
Gjest Antarctica Skrevet 30. mars 2016 #22 Skrevet 30. mars 2016 Hvordan i all verden kan amming trekke oppmerksomheten vekk fra begravelsesritene? Hvis folk blir så satt ut at de flytter oppmerksomheten fra en begravelse til det at et spedbarn får mat, da er det jo noe galt med dem. Anonymous poster hash: 28cc2...e24 Mange babyer lager lyd når de ber om bevertning 😂 så det var allerede der jeg snek meg ut, i stedet for å begynne å fjase med knapper og klær!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #23 Skrevet 30. mars 2016 Nå sov heldigvis babyen under hele begravelsen så jeg slapp problemstillingen:) Jeg hadde selvfølgelig ammet rett før og satt bakerst nærmest døren så jeg kunne snike meg ut om det ble gråting. Hi Anonymous poster hash: cf938...761
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #24 Skrevet 30. mars 2016 Til og med paven oppfordrer mødre til å amme i kirken hvis barna er sultne. http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2015/01/Oppmuntret-kvinner-til-aa-amme-i-kirken Litt morsomt at "halve DiB" er mer restriktive enn ham. Anonymous poster hash: 446ae...f86 Er ikke så veldig overrasket. Man ser titt og ofte folk som er mer konservative enn paven. Anonymous poster hash: 10f95...c51
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #25 Skrevet 30. mars 2016 Mange babyer lager lyd når de ber om bevertning så det var allerede der jeg snek meg ut, i stedet for å begynne å fjase med knapper og klær! Det er jo ditt valg å gjøre det slik. Selv ville jeg nok følt at det å skyve opp genseren (hadde aldri mange knapper da jeg ammet) forstyrret mindre enn om jeg skulle ha gått ut. Jeg ser ikke at det er feil å gå ut dersom man foretrekker det, men jeg synes det er hinsides tullete å la seg støte av at en baby får mat. Ville man blitt lite støtt om de fikk flaske? Anonymous poster hash: 28cc2...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå