Gå til innhold

Hadde deres tenåring fått lov?😖

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat fylt 14 år og "henger" med 17-18 årige jenter som er "superkule"...Jeg synes det er for stor aldersforskjell i den alderen.Disse jentene er ikke mammas beste barn akkurat😳

Anonymous poster hash: af423...a4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hadde satt foten ned.

Har en slektning på 18 som har vært sammen med ei på 14 lenge nå (mange syke greier-overhodet ikke uskyldig vennskap). Barnevernet er heldigvis inne i bildet. Det at din 14 åring henger med de som straks eller allerede er myndige tilsier at hun vil ha større tilgjengelighet på både eldre gutter og ikke minst alkohol og annet. Her er det DU som forelder som må stå opp og gjøre din jobb.

Anonymous poster hash: e3c3b...17f

Skrevet

Absolutt ikke!

Anonymous poster hash: 6d2e1...d41

Skrevet

Godt å høre!Hun mener foreldrene selvfølgelig er superteite og sier bare" jaja vi får se på det, dere kan ikke nekte meg!"...😤Hun kommer til å lure seg til å være sammen med dem...

Skrevet

Godt å høre!Hun mener foreldrene selvfølgelig er superteite og sier bare" jaja vi får se på det, dere kan ikke nekte meg!"...😤Hun kommer til å lure seg til å være sammen med dem...

Javel, da får dere bare være "superteite". Hun kommer til å takke dere når hun blir voksen. Trosser hun dere får dere bare ta vekk privilegier som telefon, pc, tv, lommepenger eller gi andre konsekvenser som husarrest, ekstra oppgaver hjemme etc. Det er du og faren som bestemmer- ikke en 14-åring. Hva gjør du når hun kommer hjem gravid, full, narkotikaberuset, voldtatt eller annet når du VET at dere kunne stoppet det? En 14-åring vil si at "det skjer da aldri meg", men hjernene deres er ikke utviklet nok til å forstå konsekvensene av alle sine valg. Det er en grunn til at man ikke er myndig før man er 18.

Anonymous poster hash: e3c3b...17f

Skrevet

Det kommer an på hvor de henger og hva som er alternativet. Begge mine barn driver med aktiviteter der de omgås mye eldre ungdom. Det er bare positivt.

Anonymous poster hash: b45aa...843
Skrevet

Nope, hun har overhode ingenting med å henge med så store jenter som er store nok til å drikke alkohol og gå på byen. Fatter heller ikke hvorfor så store jenter gidder å være med en fjortis??

Skrevet

siden de ikke er gode forbilder hadde jeg sagt nei ja. Dersom hun sier at hun vil være med de uansett, får hun holde seg inne da. Forbud mot å gå ut. 

Hadde det vært sunne jenter, feks i samme idrettsklubb hadde saken være en helt annen. Pass opp, og følg med nå , det er nå det er kritisk i forhold til hvilken vei hun tar.

Skrevet

Nope, hun har overhode ingenting med å henge med så store jenter som er store nok til å drikke alkohol og gå på byen. Fatter heller ikke hvorfor så store jenter gidder å være med en fjortis??

I orkesteret til min datter er de fra 11 til 20 år gamle. De øver sammen, drar på turer sammen og går gjerne ut og spiser for eksempel. De minste ser opp til de største men det er forunderlig lite fokus på aldersforskjellene. Sån er det mange andre steder også.

Skrevet

Det er jo stor forskjell på å være deltakere på samme organiserte aktivitet hvor, som oftest, det ligger noen verdier til grunn for å få lov til å være med og det å "henge" sammen med eldre ungdommer.

Ja til aktiviteter hvor man har gode forebilder og nei til å henge planløst med eldre ungdommer som ikke er "Guds beste barn."

Skrevet

Det er jo stor forskjell på å være deltakere på samme organiserte aktivitet hvor, som oftest, det ligger noen verdier til grunn for å få lov til å være med og det å "henge" sammen med eldre ungdommer.

Ja til aktiviteter hvor man har gode forebilder og nei til å henge planløst med eldre ungdommer som ikke er "Guds beste barn."

Jeg tror jeg er enig med deg. Det er bare ikke bestandig så svart/hvit. Noen ganger er det å henge sammen veldig positivt, andre ganger klart skummelt.

Skrevet

Jeg har selv en 14 år gammel datter, og hadde ikke likt det, og prøvd å unngå det i den grad jeg kunne.

Men hvordan man skal kontrollere det helt, vet jeg ikke. Men uansett ikke la henne være med på fester, ikke la henne være sent ute på kveldene.

Anonymous poster hash: c41b7...bdb
Skrevet

ser ikke problemet

Anonymous poster hash: 49c9f...ad5
Skrevet

Ikke kommet på tale. Jeg var selv en av de 17-18 åringene. Og jeg kan love deg en 14 åring ikke hadde noe som helst å gjøre rundt oss for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 3eb7c...54c

Skrevet

Dette kommer vel litt an på.

Har selv vært 15/16 og spilt i korps med eldre ungdommer og unge voksne. Ble introdusert for alkohol og fester i det miljøet, og har greid meg helt fint altså. Det var kult og spennende den gang.

I familier med eldre søsken vil jo de yngre helt naturlig "henge" med de eldre og deres venner.

Men om du mener disse jentene er dårlige rollemodeller ville jeg vært skeptisk og fulgt godt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...