Gå til innhold

Hvor mye ville du gitt for en privatsydd bunadsskjorte dersom den var pen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sydd en skjorte til rogalandsbunad som jeg tenker å selge, men jeg er svært usikker på pris.

Husfliden tar nærmere ti tusen for den, hovedregel er halv pris dersom man selger brukt på finn.no.

Jeg er jo ikke utdannet bunadstilvirker, men skjorten er derimot ny.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 43f3a...05c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo veldig an på kvalitet både på stoff og søm. Om du kan dokumentere stoffkvaliteten vil jo det være et pluss. Men jeg tror ikke du kan regne med noen særlig timelønn å snakke om.. Vet min svigermor kjøpte en liknende til 7000, men vet også at min stoffpakke som jeg har brodert selv kostet godt over det kun for materialene..

Skrevet

Det kommer jo veldig an på kvalitet både på stoff og søm. Om du kan dokumentere stoffkvaliteten vil jo det være et pluss. Men jeg tror ikke du kan regne med noen særlig timelønn å snakke om.. Vet min svigermor kjøpte en liknende til 7000, men vet også at min stoffpakke som jeg har brodert selv kostet godt over det kun for materialene..

Nei, timelønn får man ikke for håndarbeid. De fleste snøfter høyt over husfliden sine priser uten tanke på at de som har sydd den har husleie og strømutgifter som alle andre :P

For min del gjør jeg det som kveldsaktivitet fordi jeg liker det, men fint å kunne ha en biintekt også. Syv tusen er pent, da har man litt igjen for arbeidet etter materialet også :)

Skrevet

Oi,jeg hadde aldri betalt så mye. Max 2000.

Anonymous poster hash: 8ea4c...891

Skrevet

Da har du sikkert ikke bunad?

Koster mer enn det bare i materialer.

Anonymous poster hash: 80c91...c72

Skrevet

Jeg kunne fint gitt 6-8000 dersom stoffet og syingen er av god kvalitet. Vet at mamma er på utkikk etter en, hvilken str er det?

Anonymous poster hash: ffe8f...e69

Skrevet

Vel.. ikke mye... for jeg er så tykk at bunaden ikke passer :P

Men kanskje 4000

Anonymous poster hash: 74949...e22
Skrevet

Barna i Kina ordner det til deg ;)

Skrevet

Vel.. ikke mye... for jeg er så tykk at bunaden ikke passer :P

Men kanskje 4000

Anonymous poster hash: 74949...e22

De ligger på rundt det de som er brukte, men det varierer med hvor mye de er brukt og hvilken type skjorte det er. Jeg håpte det kanskje skulle være et marked for helt nye skjorter, for det er tragisk å ikke få et overskudd på mer enn et par tusen for all den jobben, samme hvor hyggerlig det er.

Skrevet

Jeg kunne fint gitt 6-8000 dersom stoffet og syingen er av god kvalitet. Vet at mamma er på utkikk etter en, hvilken str er det?

Anonymous poster hash: ffe8f...e69

Størrelse liten konfirmant :). Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal selge eller gi den vekk til en i familien...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...