Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Men holder på å betale ned, forrige mnd betalte vi over 20tusen på gjelda og betaler det vi klarer hver mnd. Er det helt bak mål av oss å legge til sides pengegaver og pantepenger til en bitteliten ferie med barna i sommer? Vi får gratis opphold nær dyreparken i Kristiansand pga min far har leilighet der som er tom i sommer. Så da er det bare inngangen og litt spennepenger som trengs. Vi hadde ikke ferie ifjor. Er det helt feil pga gjelda? Alt burde jo gått til den, men så lenge vi holder avtalene føler jeg at vi må få leve bittelitt en langhelg i sommer. Anonymous poster hash: 1a342...f79
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 Om dere kan holde nedbetalingsplanen likevel, syns jeg dere skal gjøre det når dere faktisk har gratis opphold. Fin opplevelse for barna. Husk å planlegge mat, min erfaring er at det ofte er det som gjør det dyrt. Anonymous poster hash: 828cb...b62
millemille Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 Vil du ha "godkjenning" fra oss for å slippe dårlig samvittighet? Dere må nesten se over økonomien om det går, men jeg vil nok heller lagt av de pengene til en liten buffer isteden.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 Nei, jeg syns ikke det.. Så lenge ferien ikke må finansierer ved kredittkort. Alle trenger et avbrekk innimellom, og så lenge dere ikke går i minus av å dra på ferie, så dra. Anonymous poster hash: 4820c...eb0
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #5 Skrevet 30. mars 2016 Nei, jeg syns ikke det.. Så lenge ferien ikke må finansierer ved kredittkort. Alle trenger et avbrekk innimellom, og så lenge dere ikke går i minus av å dra på ferie, så dra. Anonymous poster hash: 4820c...eb0 De er jo allerede en hel del i minus Anonymous poster hash: 10aa1...b10
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #6 Skrevet 30. mars 2016 dra på tur. dere trenger avbrekk fra hverdagen. bare ikke ta opp mer gjeld for turen. Anonymous poster hash: da9db...361
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #7 Skrevet 30. mars 2016 Ikke godkjenning, bare høre om jeg er helt på viddene. Hadde aldri engang vurdert det om vi ikke fikk gratis opphold. Får se hva vi klarer å spare til sommeren. HI Anonymous poster hash: 1a342...f79
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #8 Skrevet 30. mars 2016 Tar ikke opp med gjeld, har selv sperret oss selv fra å ta opp kreditt. HI Anonymous poster hash: 1a342...f79
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #9 Skrevet 30. mars 2016 Det er vel sånn dere har havnet på minus og inkasso? Bruker penger fordi dere fortjener BARE dette osv. Dere kommer til å bruke ganske mye på inngang, bare litt mat, bare en ting til ungene, bare billett på sabeltann, bare is/popcorn, bare drivstoff tur/retur, bare mat på turen, bare osv. Dere har ikke råd til BARE og bør betale inkassogjeld før ferie. Det har noe med innstillingen deres til pengebruk, gå foran som gode eksempler for barna. Anonymous poster hash: a1d48...6ae
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #10 Skrevet 30. mars 2016 Hvor gamle er barna? I parken er det tusen fristelser, men det går ann å forklare ungene på forhånd at hvis dere skal i parken kan dere ikke kjøpe noe der inne. Og det er faktisk mange som ikke kjøper noe i parken selv om det kanskje ikke oppleves slik. Jeg og ungene hadde en flott ferie da vi var lut fattig og ikke kunne bruke en krone ekstra på ferien hvis valgte å dra. Senere har vi fått bedre råd,men det er denne turen de husker med mest glede. Barna var da 6,9 og 11. Så hvis det ikke koster dere noe annet enn inngangsbillettene så gå for det,og kos dere maks. Anonymous poster hash: 5eb4b...322
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #11 Skrevet 30. mars 2016 Vi har vært der dere er og vet hvir tøft det er. Det sliter på alt og det var mange ganger vi var på tur til å gi opp alt. Beintøft å leve på minimalt hver måned for å få betalt ned mest mulig hele tiden. Man ender opp med å bare eksistere. Så å unne seg noen få slike ting for å kjenne litt på at man lever er viktig for motivasjonen for å jobbe videre. Dra, kos dere. Dere sparer jo til dette og skal ikke lage dere mer gjeld. Det er lov til å leve litt nå og da selv om man holder på å rydde opp i gammel gjeld. Anonymous poster hash: e17d9...1e3
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #12 Skrevet 30. mars 2016 Takk for alle svar. Jeg føler nesten vi må unne barna noe. Så lenge vi klarer å betale ned så skal det ikke gå utover dem at vi har vært idiotiske. Mannen begynte i ny jobb før jul så vi er på rette veien nå. Før dette gikk vi i minus hver mnd. Jeg jobber mye ekstra for å få inn mest mulig, utenom de 80% jeg jobber fast. Barna er 1. og 2.Klassinger så de vil forstå at vi ikke kan kjøpe det vi vil. Vi skal ikke på Sabeltann show. Vi må uansett pakke med oss mat pga allergier hos eldste så blir kanskje kjøpt noen is i parken da. HI Anonymous poster hash: 1a342...f79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå