Gå til innhold

Hvor kan jeg finne anbefalinger for samvær `?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf har gått fra meg. Han vil ha ungen anhver helg fra fredag til mandag. Dette syns jeg blir utrolig mye for barnet. Barnet er 1 år. 

Bf dro fredag før påske og ikke sett barnet enda. Ikke prøvd å komme for å se barnet. 

Jeg trenger å vite litt om dette og lurer på hvor jeg kan finne anbefalinger for så små barn. 

Bf er igang med å krangle for han skal ha barnebidrag privat( skal gjennom nav) 

og ang samvær. 

Anonymous poster hash: 55ab1...2ac
Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerneklart
Skrevet (endret)

http://www.psykologforeningen.no/foreningen/nyheter-og-kommentarer/aktuelt/gir-raad-om-samvaer-for-de-minste-barna

Jeg syns det står mye fint i brosjyrene man kan laste ned fra denne siden :)

Der står det blant om samvær når barnet er 12-18 måneder:

"Samvær kan nå forsøksvis utvides til en overnatting hver annen uke. I den mellomliggende uken kan det vurderes et kortere samvær uten overnatting. I denne perioden begynner de fleste barn i barnehage, noe som øker den samlede belastningen på barnets kapasitet til å venne seg til fravær fra hovedomsorgs­ personen. For noen barn er dette ukom­plisert, mens andre trenger litt mer tid."

Endret av Stjerneklart
Skrevet

Så lenge dere har bodd sammen med barnet fra fødsel. Så er jo barnet trygg på far.

Skrevet

enig med deg hi, et så lite barn bør ikke være borte fra mor så lenge, hva med og starte med en natt? og prøve dere og se hvordan det funker

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til at far ikke få ha barnet annenhver helg. Ettersom dere har bodd sammen frem til påske burde vel dette være greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...