Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Uff, føler meg skikkelig sytete! Jeg føler med alle dere som er kronisk syke, det er jeg for pingle til å være Jeg har slitt med store smerter og ekstreme blødninger i alle årene jeg har hatt menstruasjon. Har hatt blodoverføring flere ganger og lå med oppkast og kramper da jeg fikk mensen (varte i ca ni dager), prøvde alt, ingeting hjalp og i desember i fjor fikk jeg endelig hjelp, de brant bort slimhinnene i livmora mi og blødningsmengden har avtatt betraktelig! For første gang i min menstruerende alder har jeg hb over ni, og det gjør vidunderverker for energien Men så gikk det en mnd og jeg fikk vondere og vondere..nå er det ikke lenger syklisk betinget og jeg er i konstante smerter. Fikk sterke smertestillende hos lege og får sprøyter ved behov. Henvisning til sykehuset ble sendt og jeg var heldig og kom inn før det hadde gått en uke. Livmoren er større en de ville den skulle være, det sammen med smerter betydde at livmoren skal bort. Det er nå straks en mnd siden jeg var på sykehuset og har ikke fått noe informasjon. Ringte i går for å høre hvor jeg var i prosessen og da sa hun jeg snakket med at det ikke var satt noe enda, fordi det har vært påske, men at hun skulle skrive at jeg sleit slik at jeg kanskje ble prioritert. Jeg er så redd for at jeg må gå sånn her i mange mnd. På de verste dagene klarer jeg nesten ikke komme meg ut av senga, men det må jeg jo siden jeg har barn, på de gode dagene klarer jeg å gjøre små ting som å støvsuge litt og sette inn og ta ut av oppvaskmaskinen, men da må jeg ha en times pause etterpå. Presser jeg meg selv for mye svimer jeg av.. Æsj, nå klager jeg fælt! Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget en gang.. Kan jeg ringe sykehuset neste uke om jeg fortsatt ikke har hørt noe? Anonymous poster hash: f1454...a74
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 helt sant,du sutrer Anonymous poster hash: 583b9...379
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 helt sant,du sutrer Anonymous poster hash: 583b9...379 Ja, men det sa jeg jo også at jeg gjorde Sa også at jeg føler med alle som er kronisk syke og er i helsekø-karusellen til stadighet, men jeg har vondt og føler for å få ut frustrasjonen et sted Hi Anonymous poster hash: f1454...a74
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 Klart du kan ringe igjen neste uke! Og be fastlegen om sterkere smertestillende. Det er bare for en periode. Anonymous poster hash: d4156...8b5
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #5 Skrevet 30. mars 2016 Takk for svar Jeg kan som sagt få sprøyter når jeg trenger det, men er så redd for at jeg skal bli immun mot effekten, så sparer de til jeg føler jeg virkelig ikke klarer mer. Dumt å operere og ikke ha effekt av smertestillende i etterkant Anonymous poster hash: f1454...a74
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #6 Skrevet 30. mars 2016 Jeg hadde ringt fastlegen og bedt ham/henne ringe til sykehuset for å prøve å få fortgang i ting. Det står jo i alle sånne ventelistebrev man får fra sykehuset at man skal si i fra om tilstanden endrer/forværrer seg. Det har jo skjedd med deg. Håper virkelig du får hjelp snart. Klem Anonymous poster hash: 221d4...5b2
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #7 Skrevet 30. mars 2016 Du har sikkert ikke helseforsikring ? Da vil du jo få operasjon innen 24 timer eller hva det er Anonymous poster hash: 81f9c...a66
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #8 Skrevet 30. mars 2016 helt sant,du sutrer Anonymous poster hash: 583b9...379 Synes så synd på sike mennesker som deg. Så utrolig trist å få glede av å gi andre utrivelige svar! Synes overhodet ikke du sutrer, HI, det du beskriver høres fryktelig tøft ut. Har (heldigvis!) ikke opplevd noe liknende selv, men moren min hadde det slik og måtte fjerne livmor og eggstokker før hun var 40. (Vet at det ikke gjøres like ofte lenger, dette var på 90-tallet.) Husker godt hvor dårlig hun var, så du har all min medfølelse! Anonymous poster hash: 3fcaf...30e
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #9 Skrevet 30. mars 2016 Fritt behandlingsvalg, tidligere fritt sykehusvalg. Google it, eller ring 800 HELSE. Anonymous poster hash: 7b8ab...c3d
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #10 Skrevet 30. mars 2016 Ja, du kan godt ringe sykehuset igjen neste uke. Jeg har vært i utredning i nesten et par år nå og jeg har vært nødt til å ringe og ringe og ringe for at noe skal skje. De har til og med en gang glemt at de holdt på å utrede meg, så hele prosessen hadde bare stoppet opp. En annen gang måtte jeg gjøre noe som ville påføre meg store plager, avtalt med lege og skulle så inn på sykehuset til undersøkelse ang. dette innen så og så lang tid. Der hadde kommunikasjonen gått skeis, og noen hadde glemt eller misforstått noe slik at de mente jeg skulle gå slik i mange måneder. Det ville ikke gå og var heller ikke forsvarlig, så da ble det atter nye telefoner for å få den undersøkelsen jeg trengte og de hadde bedt meg gjøre forberedelser til. Og dette er bare litt... Så ja, du kan godt ringe neste uke! Jeg ville ringt mandag Anonymous poster hash: a560a...125
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #11 Skrevet 30. mars 2016 God bedring, forresten - håper du får time snart! Nr. 10 Anonymous poster hash: a560a...125
Gjest Antarctica Skrevet 30. mars 2016 #12 Skrevet 30. mars 2016 Huff, lykke til med operasjonen og god bedring. Du sutrer ikke!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #13 Skrevet 30. mars 2016 Tusen takk for mange fine svar og råd Jeg skal helt klart sjekke ut fritt sykehusvalg om datoen for operasjon blir satt flere mnd frem i tid, men jeg må vente på at legen på sykehuset har skrevet rapport/henvisning før jeg kan søke meg til andre sykehus. Da ringer jeg de på mandag og hører, forferdelig at det skal gå så smått, tenker da spesielt for de som opplever kroniske plager og veldig alvorlige ting som bla kreft, da må det være helt grusomt å vente så lenge! Hi Anonymous poster hash: f1454...a74
Gjest Skrevet 30. mars 2016 #14 Skrevet 30. mars 2016 Du sutrer IKKE, det skal du ha klart for deg! Dette er vondt og enda vondere å gå slik i evigheten. Selv sjekket jeg ut Fritt sykehusvalg og fikk time etter 14 dager på sykehuset i et annet fylke. Og fra us til opr.dag, så tok det enda 14 dager. Ring igjen på fredag for purring. Jo mer du purrer og maser, jo fortere kommer du frem i køen. Spør om de har en venteliste feks, eller si at du kan stille på kort varsel. Mange ganger så avbestiller folk timene sine et par dager før . Dessverre så funker det slik i Norge, og en må være frisk for å være syk
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #15 Skrevet 30. mars 2016 Du sutrer IKKE, det skal du ha klart for deg! Dette er vondt og enda vondere å gå slik i evigheten. Selv sjekket jeg ut Fritt sykehusvalg og fikk time etter 14 dager på sykehuset i et annet fylke. Og fra us til opr.dag, så tok det enda 14 dager. Ring igjen på fredag for purring. Jo mer du purrer og maser, jo fortere kommer du frem i køen. Spør om de har en venteliste feks, eller si at du kan stille på kort varsel. Mange ganger så avbestiller folk timene sine et par dager før . Dessverre så funker det slik i Norge, og en må være frisk for å være syk Tusen takk for fint svar, litt godt å høre at jeg ikke sutrer også Såpass kjapt, ja!? Jeg snakket med det sykehuset i nabokommunen, de hadde noe kortere ventetid, men jeg måtte da først ha henvisningen fra sykehuset, også måtte jeg ha ny undersøkelse der før jeg fikk time, så da kan det vel fort ta like lang tid uansett? Men skal som sagt se når jeg får vite datoen, om jeg ikke får time før i august f.eks skal jeg helt klart be de sende henvisningen til det andre sykehuset jeg har vært i kontakt med Anonymous poster hash: f1454...a74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå